Författare Ämne: EVE Online  (läst 16914 gånger)

Utloggad Charlieton

• Philosopher in training
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3469
  • Lv. 218
    • Visa profil
SV: EVE Online
« Svar #25 skrivet: 03 dec, 2009, 17:53:34 17:53 »
Advanced Military och Exploration är nya tutorial agents. Kör exploration nu, och den är verkligen smockfull med info, till skillnad från de vanliga Military, Business och Industry. Mycket användbar känner jag, då man tidigare fått plocka reda på all denna info själv från youtube och evelopedia (och korta tutorials i spelet).

Alla nybörjare borde verkligen göra färdigt alla tutorial agents. Det är lite segt, men det går inte komma ifrån att det är mycket man kan och bör lära sig.

Smorbos heter jag visst.
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag.

GUESS WHAT!? FETCH QUEST!!!

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 03 dec, 2009, 19:09:35 19:09 »
Utförde precis min första lyckade probe scan. Mind is blown! Jävlar vilket pillande. Tur att det finns tutorials för detta.
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag.

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 06 dec, 2009, 05:56:34 05:56 »
Hartner föreslog att vi startar ett maffiasyndikat som tillverkar och säljer boosters (knark), med bas i null-sec. Vilka vill vara med? :P Någon som är intresserad av att vara eventuellt dotterbolag?

Utloggad Stereo

• Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6901
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 06 dec, 2009, 14:09:31 14:09 »
Hartner föreslog att vi startar ett maffiasyndikat som tillverkar och säljer boosters (knark), med bas i null-sec. Vilka vill vara med? :P Någon som är intresserad av att vara eventuellt dotterbolag?

...

Jag måste skaffa det där jeffla spelet.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 06 dec, 2009, 19:01:30 19:01 »
Kollade in Gas Cloud Mining skillen går på c:a 27 milj. ISK :P Så det blir lite jobbande innan vi har vår maffia, vill ju inte röra mina 312 milj. ISK på min andra char. i onödan.
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #30 skrivet: 06 dec, 2009, 19:17:39 19:17 »
Jo, det kommer ju krävas en hel del innan vi når vårat "mål". Vi kommer behöva vara ganska rika i övrigt också, så att vi kan inleda vår maffia-verksamhet genom att låna ut pengar och sedan utkräva "tjänster" som betalning (och straffa låntagare som misslyckas med att utföra detta).

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 06 dec, 2009, 19:27:20 19:27 »
Jo, det kommer ju krävas en hel del innan vi når vårat "mål". Vi kommer behöva vara ganska rika i övrigt också, så att vi kan inleda vår maffia-verksamhet genom att låna ut pengar och sedan utkräva "tjänster" som betalning (och straffa låntagare som misslyckas med att utföra detta).

Att "straffa" nån kräver ju att vi har ganska bra PVP-skills och ett nätverk av folk att utöva det. När vi väl kör Exploration så kommer vi ju möta massor av rats vilket ju kommer dra in pengar rätt fort, speciellt i low- och nullsec.

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: 06 dec, 2009, 20:16:27 20:16 »
Japp, att bygga upp det där nätverket kommer ju klart bli det jobbigaste hindret, kan jag tänka mig. Men det är ju vad maffian handlar om liksom, nätverk som så.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: 06 dec, 2009, 20:52:08 20:52 »
Sen behövs ju infrastrukturen för att få ut ens produkter effektivt på marknaden och sen ska ju allt mineas, haulas, refinas och manufacturas vilket väl oftast (i större corps) inte görs av en och samma.

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: 06 dec, 2009, 20:57:52 20:57 »
Japp, jag tror vi alla är ganska införstådda med att det är ett jätteprojekt att få denna plan i rullning. :)

Så, Thomas och oddy, vill ni vara del av denna eventuella plan också?
« Senast ändrad: 06 dec, 2009, 21:03:45 21:03 av Charlieton »

Utloggad oddy

• Antal inlägg: 3852
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 06 dec, 2009, 22:36:39 22:36 »
Jag är på om jag lyckas skrapa ihop lite pengar till speltid. Sen så får ni vara beredda på att min char är rätt dålig. Har inte gjort mer än några tutorial agent mission på den.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: 06 dec, 2009, 23:18:02 23:18 »
Vi har båda nya chars hur som helst, så gör ju inget.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: 07 dec, 2009, 17:48:22 17:48 »
"Sunday brought a new PCU record of 54,181 pilots in New Eden at one time. Thank you for flying with us."
- EVE Online på Facebook.

PCU = Peak Concurrent User
« Senast ändrad: 07 dec, 2009, 21:24:50 21:24 av Hartner_X »

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: 07 dec, 2009, 20:32:39 20:32 »
Yeah, wormholes ser ju ut att vara skiten. Ett annat mål är ju att lyckas göra en sådan sak som i videon här:

EVE Online: Apocrypha - Wormhole Space Showcase!!!

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: 07 dec, 2009, 21:25:10 21:25 »
Ser riktigt farligt ut :P

Utloggad Stereo

• Kelet
  • Deculture
    • Visa profil
« Svar #40 skrivet: 07 dec, 2009, 22:33:52 22:33 »
Vad gjorde han? O_o

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: 07 dec, 2009, 22:45:00 22:45 »
Han åkte med ett gäng genom ett maskhål. Det blir som att åka till en instance, till vilken ingången inte alltid är öppen, och den kan påträffas varsomhelst. När man väl är där så tror jag att öppningen kan stängas närsomhelst, och då är man fast i den rymden tills en ny öppnar. Därmed blir man helt avskalad från rymdstationer, stargates och vanliga rymdsystem. Detta vore kanske inte så illa, om det inte vore för att maskhålsrymden kryllar av spelets starkaste NPC-fiender, och har du inte ett välutrustat/skickligt gäng med dig så kommer du våldtas.

Väntar man på att nästa maskhål ut öppnas och åker genom det så kan man dyka upp varsomhelst i den "vanliga" EVE-rymden, då placeringen på dessa som sagt är slumpvis. Ganska jävla coolt.

Utloggad Stereo

• Kelet
  • Deculture
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: 07 dec, 2009, 22:50:37 22:50 »
Det är lite fränt.

Trodde först att han skulle slänga ett maskhål i ansiktet på rymdstationen. Det vore också fränt.

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: 08 dec, 2009, 17:43:22 17:43 »
Advanced Military-tutorial:n är mycket roligare än grundnivån. Gör den! Det innefattar bl a två uppdrag som går ut på att man åker iväg och får sitt skepp sönderskjutet (och eftersom du vet att det ska förstöras passa man ju på att slänga på den dyraste försäkringen innan - inte för att man tjänar så mycket på de billiga skepp man kör i början, men ändå).

Alla tutorials är färdiggjorda. Dags att ge sig ut på lite lvl1 missions!

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: 08 dec, 2009, 18:56:36 18:56 »
Wormholesen bara inte kommer och går, dem kan i slutändan leda dig vart som helst även djupare in i Unknown Space eller fast till andra sidan New Eden och varje wormhole beroende på stabilitet kan också bara ta ett visst antal skepp beroende på deras storlek sånt.

Allt inne i Unknown Space måste scannas fram och fienderna The Sleepers är både starkare och smartare.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #45 skrivet: 09 dec, 2009, 23:26:03 23:26 »
Jäklar vad fort man får ihop SP, är uppe i 300k redan. Satsar mycket på Learning och sen Market och Exploration relaterade skills just nu, kommer ju behövas.

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: 13 dec, 2009, 08:36:22 08:36 »
Jag gillar verkligen att ha en browser i EVE. Det känns nästan som att EVE är mitt operativsstem så här. Det är: ett spel, som jag sitter och spelar. Det har: webbläsare och Instant Messaging (chat in-game). Ultimat!

Har maxat learning och buffar nu mina attributes. Basic Core Competency jobbar jag på, men ska bli färdig med mina attributes först.

Utloggad oddy

• Antal inlägg: 3852
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: 13 dec, 2009, 08:44:20 08:44 »
SÅ man kan surfa på internet när man spelar eve ingame asså? Det låter ju helt underbart.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: 13 dec, 2009, 09:31:32 09:31 »
Browsern har i stort sett funnits sen release men har ju varit kass, extremt seg och påverkat EVEs performance.

Nya bygger på Chromium och körs som en egen process för att inte störa EVE, laddar ju sidorna 10 - 20 gånger snabbare också :D 

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: 15 dec, 2009, 18:09:11 18:09 »
EVE Online: Dominion - Planet Tour

CCP's julklapp till alla aktiva accounts (inte trials).
« Senast ändrad: 15 dec, 2009, 18:42:15 18:42 av Hartner_X »