Författare Ämne: The Inevitable Filmtråd!  (läst 361516 gånger)

Utloggad Milu

• Antal inlägg: 7456
    • Visa profil
SV: The Inevitable Filmtråd!
« Svar #5125 skrivet: 18 mar, 2018, 21:50:49 21:50 »
Svarte Pantern.

Näe...

Den va väl ok.

Utloggad Rubberchicken

• Skogsturk
  • Antal inlägg: 14167
  • 5192 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
« Svar #5126 skrivet: 19 mar, 2018, 08:14:51 08:14 »
Ja den var ok, som vanligt sämre tredje akt med massa CGI. Bra skådespeleri, rätt snygg (speciellt "drömsekvenserna") och gillade att de ändå försökte etablera Wakanda på sätt som inte var krystade. Skurken var välskriven men kunde ha fått lite mer screen time så det kunde tillämpas bättre (gillade nog skurken i Homecoming mer).

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #5127 skrivet: 08 apr, 2018, 10:23:56 10:23 »
Tips till allmänheten: Om ni ska se Spider-man: Homecoming, gör det på Viaplay. Helt otrolig översättning av Greta 87 år. Undertexterna var så fascinerande distraherande så jag minns mer av dem än filmen.

Godbitar som "Sweet Jesus" blev "Söte Kristus!" "Dude" och "Guy" blev ständigt översatt till "Kis"/"Kisen", "high-tech" upprepade gånger till "hajteck", the list goes on, verkligen fantastisk underhållning :D

Utloggad greger

• Moderator
  • Antal inlägg: 5801
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #5128 skrivet: 09 apr, 2018, 13:04:48 13:04 »
Haha ;D

Utloggad Rubberchicken

• Skogsturk
    • Visa profil
« Svar #5129 skrivet: 25 apr, 2018, 23:22:15 23:22 »
Oändlighetskrig

Jorå, skoj ändå. Liksom första filmen märker man att de försökt ge många karaktärer lite backstory eller åtminstone motiverat deras närvaro och det tycker jag fungerade, höjdpunkten var utan tvekan Brolin som Thanos.

Utloggad Rubberchicken

• Skogsturk
    • Visa profil
« Svar #5130 skrivet: 05 maj, 2018, 10:08:43 10:08 »
Isle of Dogs

Efter att jag såg teasern förut så visste jag att jag var tvungen att se den oavsett recensioner. Är ju inte något superfan av Wes Anderson egentligen (var inte så förtjust i The Royal Tenenbaums) men Fantastic Mr. Fox och The Grand Budapest Hotel var skoj, och det var den här också. Väääääääldigt Wes Anderson, skoj och otroligt snygg film, bra röstskådespeleri och kul, enkel handling. Vet inte vad mer man behöver säga egentligen! Gillade men inget jag känner att jag behöver se om. The Grand Budapest Hotel är nog fortfarande hans bästa.

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #5131 skrivet: 24 maj, 2018, 21:14:23 21:14 »
Solo

Nämen! Jag diggade stenhårt! Me so surprised

Utloggad Rubberchicken

• Skogsturk
    • Visa profil
« Svar #5132 skrivet: 24 maj, 2018, 21:46:24 21:46 »
Japp över förväntan, hade inte superlåga heller. Till skillnad från Rogue One som egentligen kändes som en ordentlig prequel på flera sätt så var den här ett riktigt sidospår, fast på ett bra sätt, inte för storskaligt utan bara kul heist-rulle i Star Wars-universumet. Ja, originstory är det ju så klart och Bengt Feldreich eller vad han nu heter har ju extremt stora skor att fylla, men det blev inte galet utan mer som när någon ny Lasse spelar Bond; det är Bond, man märker av vissa trademarks osv utan att kännas som en dålig rip-off eller så.

Coola actionsekvenser, Childish Gambino killed it men det var ju förväntat så fort han blev castad och gillade hela dynamiken med Chewie. Bettany är väl inte så minnesvärd men han spelade ändå rollen bra och jag är väldigt glad över att det inte var för många cringiga referenser.

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #5133 skrivet: 24 maj, 2018, 22:05:06 22:05 »
Haha håller med om exakt alla punkter