Författare Ämne: Street Fighter, fight!  (läst 23500 gånger)

Utloggad Voxbrallan

• Spelsmakare extraordinär
  • Antal inlägg: 3097
  • Lv: 450
    • Visa profil
SV: Street Fighter, fight!
« Svar #125 skrivet: 25 jul, 2010, 00:22:17 00:22 »
Jag har tröttnat på alla pissiga matchups nu, så jag välkomnar lite nya fightingspel.
...nästa inlägg blir bättre!

Utloggad Mechar

• Antal inlägg: 404
    • Visa profil
    • Gameplayer
« Svar #126 skrivet: 26 jul, 2010, 03:55:04 03:55 »
"We have not forgotten about SF 3. In fact, from it. We've just started producing to bring this back to you. Street Fighter 3, Third Strike, Online Edition."
Utannonseringen jag väntat på i evigheter. Kommer att bli the game of forever.

Utloggad Mechar

• Visa profil
    • Gameplayer
Third Strike at it's best!
« Svar #127 skrivet: 12 sep, 2010, 23:55:47 23:55 »
Bumpar denna tråd med 4 helgrymma klipp från diverse galna, japanska Third Strike-matcher/turneringar. Spelare som Kuroda, Sugiyama, KO, Kokujin, Daigo, Justin Wong, Pyrolee, MOV, RX, KSK och en massa andra bjuder på grym underhållning.

ストⅢ 3rd 厳選シーン

ストⅢ 3rd 厳選シーン2

ストⅢ 3rd 厳選シーン3

ストⅢ 3rd 厳選シーン4

Utloggad Mechar

• Visa profil
    • Gameplayer
« Svar #128 skrivet: 12 apr, 2011, 17:25:16 17:25 »
Officiellt nu att Arcade Edition kommer till konsol 7:e juni och PC (ja Carl, du finns för Capcom) senare i år. Skiva släpps den 24:e juni.

Captivate 2011: SSFIV Arcade Edition Trailer

Captivate 2011: SSFIV Arcade Edition Gameplay Trailer 1

Captivate 2011: SSFIV Arcade Edition Gameplay Trailer 2

Utloggad Charlieton

• Philosopher in training
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3469
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #129 skrivet: 12 apr, 2011, 17:58:35 17:58 »
Officiellt nu att Arcade Edition kommer till konsol 7:e juni och PC (ja Carl, du finns för Capcom) senare i år. Skiva släpps den 24:e juni.

Yay! Tillbaka in i spelet, då då.
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag.

GUESS WHAT!? FETCH QUEST!!!

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #130 skrivet: 30 jun, 2011, 01:36:00 01:36 »
Spelar lite 3rd Strike igen. Kommer inte kunna köra online-versionen som ju kommer till Live inom kort, men jag finns på GGPO (superbra och smidigt!).

Försökte spela Elena lite kort. Hon känns mycket underlig att spela med, och jag undrar varför. Jag tror det hänger lite på att det är svårt att se vilka av hennes rörelser som skadar.

Det här ser ju dock ganska gosu ut:

3rd strike Elena combo video

Vet någon var man kan hitta alla KYSG-videos? De verkar vara uppladdade av allt möjligt folk på tuben, och det är svårt att få översikt på dem.

Och om ni missat så är det ju Adam Tensta som gör introt till 3rd Strike Online. Väldigt phresh!

Street Fighter III Third Strike Online Edition E3 Trailer

Ska jag utöka tråden till att omfatta andra fighting-spel också? (Här har jag alltså fått upp ögonen för KOF också)

Och vilka börjar köra SSF4 AE nästa vecka?
« Senast ändrad: 30 jun, 2011, 01:56:30 01:56 av Charlieton »
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag.

Utloggad Voxbrallan

• Spelsmakare extraordinär
  • Antal inlägg: 3097
  • Lv: 450
    • Visa profil
« Svar #131 skrivet: 07 jul, 2011, 16:59:17 16:59 »
3SO planerar jag att skaffa, även om jag inte alls är ett fan. Har ju bara så grymma features.

I brist på fungerande PS3:a så spelar jag KOF för hela slanten (vilket är en liten sådan).
...nästa inlägg blir bättre!

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #132 skrivet: 14 jul, 2011, 00:50:31 00:50 »
Snubben som gjorde de fantastiska fighting game-basics-videorna som finns i början av tråden har börjat göra videos igen. Håll koll!

I shouldn't have lost to that shit part 1: Ryu's fundamentals

Utloggad Mechar

• Visa profil
    • Gameplayer
« Svar #133 skrivet: 14 jul, 2011, 17:59:39 17:59 »
Någon mer än jag och oddy som hoppat på AE-bandwagonen? Ryu har bytts ut mot Yun, då jag av den enda anledningen vill testa att spela en ny karaktär. Hittills har jag hur kul som helst med han; alla set-ups, mind-games, combos...allt känns så mycket roligare med Yun. En av de första sakerna som slog mig när jag började spela med han var att man inte kan gå helt fullt in och ändå klara sig någorlunda bra (som med t.ex. Rufus) med tanke på Yuns HP. Men det är ännu en av många utmaningar med Yun och jag lär mig mer och mer.

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #134 skrivet: 15 jul, 2011, 20:01:06 20:01 »
Någon mer än jag och oddy som hoppat på AE-bandwagonen?

Önskar jag kunde!

Väldigt bra grejer för nybörjare (jag är nybörjare än!), srsly, följ denna snubbe:

I shouldn't have lost to that shit part 2: Ryu mirror, Yun, and using the basics to win