Författare Ämne: Street Fighter, fight!  (läst 23242 gånger)

Utloggad Mechar

• Antal inlägg: 404
    • Visa profil
    • Gameplayer
SV: Street Fighter, fight!
« Svar #25 skrivet: 15 dec, 2009, 12:31:45 12:31 »
Mechar på PSN. Mainar Ryu och Rufus, och har börjat utforska med Abel.

Vad gäller Rufus så är han inte ens i närheten av OP som Sagat. Rufus styrka är luften; han har bra anti-airs som Snake Strike, Messiah Kick samt hans roundhouse som är man kan länka till hans ultra. Hans roundhouse kan man dock diskutera, i och med att det är två sparkar på en input. Sen får jag inte glömma hans inhopp som är som Yuns förutom att Yun har tre olika jämfört med Rufus en.

Lyckas man bara behålla Rufus på marken så har man en bra chans att ta honom. Han kan inte kasta projektiler, han har inte bra range förutom på hans c.HP och hans Messiah Kick kan man interrupta om det är så att den missar.

Vad gäller Super Street Fighter 4 så är jag riktigt game på det! Ser fram emot de nya karaktärerna, framförallt Third Strike ensemblen, samt de nya lägena som turneringsläget.

Sist men inte minst behöver Capcom släppa Third Strike på PSN, XBLA och Steam i orginalform. Third Strike är för snyggt för att få en HD-remake, och spelet är fortfarande ett av de mest snyggaste 2D-spelen to date.

Utloggad Charlieton

• Philosopher in training
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3469
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 15 dec, 2009, 12:58:41 12:58 »
Vad gäller Super Street Fighter 4 så är jag riktigt game på det! Ser fram emot de nya karaktärerna, framförallt Third Strike ensemblen, samt de nya lägena som turneringsläget.
Vad har du hört som inte jag hört? Inga Third Strike-exklusiva karaktärer har avslöjats till SSF4 än så länge. Givet att det spekulerats om att Ibuki kanske är med, eftersom lite av hennes vapen kunde ses i någon bild.
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag.

GUESS WHAT!? FETCH QUEST!!!

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9555
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #27 skrivet: 15 dec, 2009, 15:21:09 15:21 »
Axel: Jag tycker iaf han är OP. Åker man in i en av hans combos så kan man nästan alltid räkna med att vara död. Och att hans ultra typ inte kan missa fast man är i luften är galet irriterande. *vill gnälla för att jag hatar Rufus* :(

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 15 dec, 2009, 16:01:30 16:01 »
Hoppa inte mot Rufus när han har en Ultra på G. Så enkelt är det.
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #29 skrivet: 15 dec, 2009, 16:32:27 16:32 »
Suck, kul att du får mig att låta som en idiot Charlieton, självklart vet jag ju det... :P Men ibland tänker man inte på det och då blir man "MEN FUCK! jag visste ju att han hade ultra...kinda"

Utloggad oddy

• Antal inlägg: 3852
    • Visa profil
« Svar #30 skrivet: 15 dec, 2009, 16:51:31 16:51 »
Det där låter lite som några av våra matcher också. Niklas hoppar rakt in i roses ultra ::)

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #31 skrivet: 15 dec, 2009, 16:54:49 16:54 »
Jasså du Eddie! Och vem brukar vinna då? ;)

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #32 skrivet: 15 dec, 2009, 16:59:52 16:59 »
Det är inte så noga. Jag njuter fortfarande av att göra min ultra på dig ;D

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #33 skrivet: 15 dec, 2009, 17:05:38 17:05 »
Och jag njuter när jag får in Chun-Li's ultra i ett hörn. :) Nåja, fler matcher blir det när jag lyckats skrapa ihop pengar till en arcade som sagt! Se fram emot det! ;)

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: 15 dec, 2009, 19:56:05 19:56 »
Körde en radda datormatcher som Balrog mot Zangief. Jag blev ju krossad! :( Misslyckas konstant med att få kontakt, och när jag gör det så missar jag mina combos/kan inga combos att följa upp med. Zangief kan dessutom plocka upp och kasta mig i alla rush-attacker. Ska denna kombinationen ("matchup" som trendiga engelsktalande spelare säger) vara så svår, eller är det helt avhängt på min dåliga Balrog?

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 16 dec, 2009, 13:10:48 13:10 »
Okej, har kört några fler matcher nu, på samma svårighetsgrad (medium, om ni nu vill veta min sugnivå) med Balrog, och alla var ganska lätta. Zangief är fortfarande tuff som stål dock, så något är det ju som krockar.

*går till SRK för att råda bot*

edit: *och upptäcker att de har databasproblem*
« Senast ändrad: 16 dec, 2009, 13:17:27 13:17 av Charlieton »

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #36 skrivet: 16 dec, 2009, 15:04:37 15:04 »
Hatar Zangief och hans grepp som avbryter alla attacker/animationer. Även om han är uppbyggd på grepp, så tycker jag det är lite överdrivet att hans "snurr-attack" kan undvika de flesta attackerna (inklusive ultras) i hela spelet. Nåja, kör man Chun-Li som jag brukar göra så brukar han oftast inte vara något problem.

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #37 skrivet: 16 dec, 2009, 19:17:10 19:17 »
Jag blev glad då jag nästan spöade datorn på hardest. Jag vann en runda i varje match jag körde iallafall. Mötte bara gay karaktärer dock.

Utloggad Voxbrallan

• Spelsmakare extraordinär
  • Antal inlägg: 3097
  • Lv: 450
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: 16 dec, 2009, 19:28:39 19:28 »
Är så jäkla spelsugen, ingen man känner är online och random filurer får jag bara disconnect mot. Drygt.
...nästa inlägg blir bättre!

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: 16 dec, 2009, 19:35:07 19:35 »
Illa att vi inte alla bor inom samma region. Hade garanterat blivit mycket mer samspelande då.

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #40 skrivet: 16 dec, 2009, 20:04:25 20:04 »
Det är rätt dumt ja. Förhoppningsvis hamnar man någorlunda nära nån splayare nästa år när man börjar universitet nånstans :D

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #41 skrivet: 16 dec, 2009, 22:23:19 22:23 »
Körde några matcher mot Akuma på hardest (har inget guld så datorn får duga). Herregud vilken sick karaktär. Han känns som en jävla fästning. Rose kanske är en dålig setup mot han?

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: 16 dec, 2009, 22:40:19 22:40 »
Du reflekterar väl hans eldbollar? Leta vidare här: http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=174874

lol, på SRK-forumet refererar de till Roses Ultra som Shamwow.

Utloggad Voxbrallan

• Spelsmakare extraordinär
  • Antal inlägg: 3097
  • Lv: 450
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: 16 dec, 2009, 22:44:41 22:44 »
Rose vs Akuma ska tydligen vara en jämn matchup, men jag tror inte riktigt på det.
...nästa inlägg blir bättre!

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #44 skrivet: 17 dec, 2009, 07:14:39 07:14 »
Jag är ju inte så jättebra på street fighter. Men när jag körde lite andra matcher mot datorn så vann jag iallafall varannan runda. Men mot Akuma fick jag råpisk. Och försökte reflektera hans fireballs. Men det krävs bättre timing mot hans eldbollar än mot tex Kens eller Ryus.

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #45 skrivet: 18 dec, 2009, 12:40:57 12:40 »
Lyckades vinna en match mot Akuma förut. Lyckades vinna flera matcher på hardest faktiskt. Kanske inte är så stor bravad för er men för mig så är det bra :D (Liksom rörde street figther över huvudtaget för första gången i september typ).

Btw jag undrar vad dem har för slumpgenerator när man möter datorn. Liksom majoriteten av gångerna får jag antingen möta c.viper eller akuma eller cammy.

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: 18 dec, 2009, 12:49:12 12:49 »
Slumpgeneratorn klagas ofta på. Jag förstår inte varför man ska använda den överhuvudtaget dock. Vettigare att plocka själv när man får, även vad gäller datormotståndare. Så får man pröva olika matchups, samt lära sig att kontra/undvika, och då kan det vara vettigt att plocka de som man vet med sig är svåra.

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #47 skrivet: 18 dec, 2009, 12:51:33 12:51 »
Jag vill liksom bara köra en match för att det är kul ibland. Och när jag inte har live så får datorn duga och då gillar jag att möta nåt random. Sen har jag dålig erfarenhet av de flesta matchups (förutom typ Niklas's Chun-li).

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: 18 dec, 2009, 13:40:36 13:40 »
Visar upp darksydephils mycket bra basic-videos igen. De borde ha en plats även här. Om ni kan några andra bra videos, basic-grejer såväl som proffsspelande kan ni dela med er av dem.

Street Fighter 4 - Balrog Basics

Street Fighter 4 - Sagat Basics Tutorial

Street Fighter 4 - Blanka Basics Tutorial

Street Fighter 4 Tutorials - Rufus Basics

Här är också den bästa, mest övergripande 3S-tutorial jag sett:

Thongboy Bebop's:3s Basics What you should know~!

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #49 skrivet: 18 dec, 2009, 20:45:04 20:45 »
Klarade arcade på hardest förut. Då blev jag glad. Fast tbh tyckte inte det var så stor skillnad på Seth egentligen. Han var väll redan så dryg som det gick att bli redan på medium. Herregud vilket äckel han är.

Sen tänkte jag försöka skaffa Seth himself som spelbar karaktär och inbillade mig att jag bara behövde klara arcade med alla startkaraktärer. Visade sig visst att visst att man behövde klara arcade med alla karaktärer. Så har typ 7 styckna kvar att klara med.