Författare Ämne: Vikt- och Träningstråden  (läst 64706 gånger)

Utloggad PiktorPucci

• Antal inlägg: 5535
    • Visa profil
Vikt- och Träningstråden
« skrivet: 29 dec, 2009, 17:24:34 17:24 »
Påväg hem från jobbet tänkte jag faktiskt på att skapa en sån här tråd, sen ser jag att alla har spammat sönder forumliv med snack om vikt och träning. Lika bra med en egen tråd för det då :)

Tränade rätt intensivt i september, två gånger per dag under en treveckorsperiod, då jag också tappade en del vikt. Gick från 98 till 92 men skulle inte banga på att gå ner ytterligare 7-10 kilo. Har hållt mig på samma vikt sen dess.
Sen åkte jag till London, tränade inget och nu är det kallt och jävligt här så jag har ingen lust att gå ut och springa på ett tag. Vad göra? Vi har en träningscykel, men det är dels tråkigt och obekvämt tycker jag...

Dessutom undrar jag om nån har några bra tips på bra musik när man tränar? Springer till musik och lyssnar på lite olika. Dance, Hip Hop, Techno osv. Bara det har en hög bas och ganska snabbt tempo, samt är en bra låt.

emmaonfire

• Gäst
SV: Vikt- och Träningstråden
« Svar #1 skrivet: 29 dec, 2009, 18:01:42 18:01 »
Jag tycker du ska ladda ner eller köpa upp dig på massa säsonger utav någon serie som du gillar, sätta träningscykeln framför TVn och cykla samtidigt som du tittar på TV! :P
Kanske ett rätt hjärndött förslag, men så ska jag iallafall göra när jag har råd att köpa en träningscykel eller crosstrainer :P

Utloggad PiktorPucci

• Visa profil
« Svar #2 skrivet: 29 dec, 2009, 18:13:07 18:13 »
Pappa brukar göra så, han har kollat på 6 säsonger Vänner redan.
Försökte göra det förut med South Park, men det är så tråkigt att cykla tycker jag :P Fast man kanske borde ge det en till chans.

Utloggad Rubberchicken

• Skogsturk
  • Antal inlägg: 14170
  • 5192 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 29 dec, 2009, 18:15:46 18:15 »
Jag provade det en gång, grejen är ju att man faktiskt ska titta på serien och inte tänka på att man sitter på en cykel, det är då det blir tråkigt. :P

emmaonfire

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 29 dec, 2009, 18:32:09 18:32 »
Haha jag ska lätt göra det, ska kolla på alla avsnitt av Vänner, Seinfeld, Christine, Scrubs och Sex and the City :D

Utloggad Rubberchicken

• Skogsturk
  • Antal inlägg: 14170
  • 5192 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 29 dec, 2009, 18:34:51 18:34 »
Skit, asbra, eh, bra och fy. :)

emmaonfire

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 29 dec, 2009, 18:35:58 18:35 »
:(

Insåg förresten att jag inte alls ska titta på de där! Jag ska helt klart kolla på The Big Bang Theory och sen alla säsonger av Prison Break! :D

Utloggad AshTray

• Fruchtsaftgetränke
  • Antal inlägg: 4663
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 29 dec, 2009, 18:37:36 18:37 »
Hmm, borde släpa upp min träningscykel från källaren och kolla igenom 2½ män kanske.
Vad ringer ni för när det finns e-mail? Är ni nån sorts bög eller?

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
  • Antal inlägg: 5754
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 29 dec, 2009, 19:58:16 19:58 »
Jag föredrar att vara ute och gå i verkligheten. Sitter inne vid tv:n och datorn så mycket ändå. :P
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad PiktorPucci

• Visa profil
« Svar #9 skrivet: 29 dec, 2009, 21:13:54 21:13 »
Tycker det är grymt skönt att springa i skogen, bara jag och min iPod :) Fan att det är snö och kallt :(
Får väl börja med styrketräning i källaren igen, vill ju inte bara tappa vikt utan även gå upp i muskler, men gå ner är prio ett.

Utloggad Voxbrallan

• Spelsmakare extraordinär
  • Antal inlägg: 3097
  • Lv: 450
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 29 dec, 2009, 21:59:47 21:59 »
Jag tycker du ska byta ut "Vikt" i trådnamnet mot "Bicepdiameter" :P

Men seriöst så handlar viktminskning mer om att äta korrekt än att träna. Tränar man mycket och äter dåligt så bränner man snarare muskler än fett, och äter man på tok för dåligt så lägger kroppen på sig allt fett den kan som en form av svältskydd.

Enda sättet att ändra sin vikt är att ändra sin livsstil. Periodbantande/tränande håller inte, då man sällan orkar hålla upp radikala förändringar, utan lösningen är stegvis förändring.
Å andra sidan blir det lättare leva nyttigt när man väl kommit in i det, för då känner man hur uselt kroppen verkligen mår av godis/läsk/skräpmat.  
« Senast ändrad: 29 dec, 2009, 22:19:01 22:19 av Voxbrallan »
...nästa inlägg blir bättre!

Utloggad PiktorPucci

• Visa profil
« Svar #11 skrivet: 29 dec, 2009, 22:04:12 22:04 »
Nu under jul har det blivit mycket skräpmat, men annars är min enda last alkohol. Äter inte godis, dricker inte läsk (förutom i drinkar^^ och på forumträffar...), röker inte, snusar inte, dricker inte ens kaffe. Käkar ungefär 2-4kg frukt per dag i snitt och dricker minst 2 liter mjölk, så jag äter ganska bra. Det är bara träningen som saknas :P

Funderar på att kanske skaffa lite proteinpulver också? Så får man bulka ett tag innan deffningen, eftersom jag vill deffa mycket genom att springa vilket ändå får vänta till mars eller nåt.

Utloggad Milu

• Antal inlägg: 7459
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 29 dec, 2009, 22:15:20 22:15 »
God damn Victor, 2 liter mjölk om dagen?!

emmaonfire

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 29 dec, 2009, 22:17:31 22:17 »
Man ska ju dricka mycket mjölk :P Jag dricker i princip bara mjölk och jag är törstig hela tiden :P
Mitt skelett måste vara skitstarkt vid det här laget!

Utloggad Milu

• Antal inlägg: 7459
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 29 dec, 2009, 22:18:17 22:18 »
fy fan vad äckligt.

Utloggad Voxbrallan

• Visa profil
« Svar #15 skrivet: 29 dec, 2009, 22:19:13 22:19 »
Pictor: Med 2 liter mjölk om dagen så borde du satsa på att biffa upp. Det är seriöst proteinöverskott (om du inte är vegitarian eller något).

Själv pysslar jag med styrketräning och kampsport för att hålla mig igång. Styrketräning är enligt mig en introvert, meditativ syssla, som görs bäst i lugn och ro. När det kommer till kondition å andra sidan så brukar jag tappa in på lite aggressivitet, gärna med pepp någonting-rock som hjälpmedel.

emmaonfire

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 29 dec, 2009, 22:21:37 22:21 »
fy fan vad äckligt.

Ja efter ett tag blir det faktiskt inte så jävla gott. Sen tror jag inte det är bra att bara dricka mjölk heller. Jag får hitta andra alternativ också. Vatten funkar ju bra också, men det är inte heller så överdrivet gott... förutom om det är iskallt, då är det gott som fan!

Utloggad PiktorPucci

• Visa profil
« Svar #17 skrivet: 29 dec, 2009, 22:49:07 22:49 »

Mjölk är ju gott! :) Iaf lättmjölk (och minimjölk, kan inte dricka mellanmjölk och definitivt inte 3%ig mjölk)

Vox: Har inte ens tänkt på hur mycket protein mjölk innehåller :O Här har man haft i råa ägg i smoothies för att öka proteinintaget när en liter mjölk innehåller 34g protein :) Najs! Då kör vi på mycket mjölk helt enkelt!

Utloggad Stereo

• Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6903
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 29 dec, 2009, 22:50:58 22:50 »
Dricker mest vatten och ibland läsk. Dricker säkert 5-9 liter om dagen, har en treliterskaraff i mitt rum som jag tömmer flera gånger om varje dag.

Utloggad PiktorPucci

• Visa profil
« Svar #19 skrivet: 29 dec, 2009, 22:53:30 22:53 »
Inte bra för njurarna att dricka för mycket bara.
9 Liter är lite på gränsen till för mycket.

Vet när jag drack lite över 7 liter på kort tid (vattenpoker, jag förlorade^^) så mådde jag dåligt flera timmar efter, trots otaliga toalettbesök :P

Utloggad Charlieton

• Philosopher in training
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3469
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 29 dec, 2009, 22:54:52 22:54 »

Mjölk är ju gott! :) Iaf lättmjölk (och minimjölk, kan inte dricka mellanmjölk och definitivt inte 3%ig mjölk)

Vox: Har inte ens tänkt på hur mycket protein mjölk innehåller :O Här har man haft i råa ägg i smoothies för att öka proteinintaget när en liter mjölk innehåller 34g protein :) Najs! Då kör vi på mycket mjölk helt enkelt!
Man vänjer sig vid 3%aren eventuellt. Tyckte det smakade äckligt/konstigt när vi i familjen bytte till det för några år sedan, men nu tycker jag det är gott som tusan, och att övrig mjölk mest smakar som vatten.
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag.

GUESS WHAT!? FETCH QUEST!!!

Utloggad Korpen

• Antal inlägg: 53
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 29 dec, 2009, 22:57:36 22:57 »
Om du vill gå ner i vikt borde väl du skippa att äta 2-4kg(!) frukt om dagen? Och sen byta till 3% mjölk såklart.

Utloggad Voxbrallan

• Visa profil
« Svar #22 skrivet: 29 dec, 2009, 23:00:45 23:00 »
Vet när jag drack lite över 7 liter på kort tid (vattenpoker, jag förlorade^^) så mådde jag dåligt flera timmar efter, trots otaliga toalettbesök :P
Du vet att det finns en sak som heter vattenförgiftning va? Som leder till hård och oåterkallelig död.
Vatten är serious business.

Utloggad greger

• Moderator
  • Antal inlägg: 5804
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #23 skrivet: 29 dec, 2009, 23:01:19 23:01 »
Minimjölk smakar ju vatten så varför dricker du inte bara vatten istället? Det är lite billigare ;P

Utloggad PiktorPucci

• Visa profil
« Svar #24 skrivet: 29 dec, 2009, 23:08:40 23:08 »
Charlie: Varför bytte ni för? :S Klart man vänjer sig, men jag vill inte vänja mig vid det :P

Korpen: Om man kör LCHF kan man ju göra som du säger, men har provat det och det var så otroligt tråkigt imo. Sen är frukt inte direkt onyttigt, trots fruktsockret ;)
3%ig mjölk har jag ingen anledning att dricka, smakar grädde.

Vox: Jo, fast det är svårt att få endast med ökat vätskeintag. Dessutom krävs det nog lite mer än 7L, däremot kan ju njurarna krångla om man dricker för mycket och har anlag för sånt...

Greger: Tyckte jag också förut. Nu tycker jag det smakar rätt mycket mjölk. Spelar ingen större roll vilken av mini- och lättmjölk jag dricker nu, men det är oftast lättmjölk vi har hemma. Allt annat smakar grädde^^