Författare Ämne: MAG - Tråden om jättemycket folk som skjuter på varandra  (läst 19611 gånger)

Utloggad greger

• Moderator
  • Antal inlägg: 5804
    • Visa profil
    • deviantART
MAG - Tråden om jättemycket folk som skjuter på varandra
« skrivet: 28 jan, 2010, 01:01:25 01:01 »

The game begins in 2025. As time passes in our modern world, maintaining a full scale military becomes a burden. In a fully globalized world, the only security threat is from small scale rogue organizations against whom large forces are useless, and the fuel needed to supply increasingly mechanized armies becomes more costly. As a result, most nations armies decrease to the size necessary to defend against a "national emergency".
Furthermore, under the "Millennium Accord", no nation's military is permitted to leave its own borders, officially creating world peace. In their place rise PMCs (Private Military Corporations). They have two advantages: first, they compete, lowering their cost, and second, they are allowed to work for anyone, anywhere. In an unregulated global economy, the companies soon compete by less than honest means. After enough mergers, bargains and buy-outs, however, the remaining PMCs decided to put their weapons to full use.The original attacks followed a simple plan: shoot a competitor's soldiers, lowering supply to cause them to charge more and, ultimately, go out of business.
The shadow war, as it was called, grew in secret until the conflict moved into full swing, with the PMCs securing their own interests and violently fighting for contracts. It is unclear if the story will continue after release or remain static.

MAG Recruitment: Raven

MAG Recruitment: S.V.E.R.

MAG Recruitment: Valor

Utloggad PiktorPucci

• Antal inlägg: 5535
    • Visa profil
SV: MAG - Tråden om jättemycket folk som skjuter på varandra
« Svar #1 skrivet: 28 jan, 2010, 01:25:59 01:25 »
Ser underbart ut!
Zipper Interactive vet hur man gör bra onlineshooters (socom).

Undrar bara hur det blir när man kör 128 vs 128, borde det inte vara världens kaos? Kör man tills alla på ett lag är döda eller är det respawn?

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #2 skrivet: 28 jan, 2010, 01:35:51 01:35 »
Jag har bara kört 64 vs 64 som mest än så länge och det är då inga problem. Och det är respawns. Men det är ju rätt stora banor och det är uppdelat i grupper så det blir inte så mycket kaos.

Så här står det på Wikipedia:

The game will utilize a new server architecture to support online battles with up to 256 players, with users divided into 8-player squads, with 4 squads forming a platoon, and 4 platoons forming a company. Each squad will be led by a player who has advanced through the game's ranking system. Character statistics and development will also increase with frequent gameplay. The players most advanced in rank will be able to either direct the battle or participate directly in combat.

Utloggad Rubberchicken

• Skogsturk
  • Antal inlägg: 14168
  • 5192 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 28 jan, 2010, 08:54:32 08:54 »
Heter det inte faktioner? :P

OhNoMelon

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 28 jan, 2010, 08:58:11 08:58 »

Utloggad REDRUM

• Farbror
  • Antal inlägg: 3561
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 28 jan, 2010, 14:08:29 14:08 »
Detta är ett framtida köp för mig. Blev såld på senaste betan,har dock inte råd som det ser ut nu. :(

Btw: Antagligen forumets snyggaste tråd.
Choose life.

Utloggad iZni

• Veteran
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3368
  • 3745 inlägg SP.se
    • Visa profil
    • The iZni blogg
« Svar #6 skrivet: 28 jan, 2010, 15:51:09 15:51 »
Btw: Antagligen forumets snyggaste tråd.

Lätt! :)

Ser inte ut som att det blir nå för mig heller, inte än iaf, blir nog troligtvis FFXIII istället.
Men det ska väll inte vara helt värdelöst det heller!? ^^

If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?

Utloggad DarkaN

• L
  • Antal inlägg: 3665
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 28 jan, 2010, 17:30:32 17:30 »
Jag är väldigt tveksam till det här spelet. Kommer nog inte skaffa det inom den närmsta tiden.

Utloggad iZni

• Veteran
  • Deculture
  • 3745 inlägg SP.se
    • Visa profil
    • The iZni blogg
« Svar #8 skrivet: 28 jan, 2010, 17:41:23 17:41 »
Jag är väldigt tveksam till det här spelet. Kommer nog inte skaffa det inom den närmsta tiden.

Betan var ju riktigt ös!

If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #9 skrivet: 28 jan, 2010, 17:57:37 17:57 »
Tack :) Jag kände att det var dags för en ordentlig tråd :P

Jag tycker det är jävligt skoj och jag är ingen FPS-spelare i vanliga fall.
Det finns ju för 440 kr på Axelmusic eller så kan man byta in ett spel och få det för 349 kr på GAME. Inbyteserbjudanden brukar hålla på till 7 dagar efter release.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5382
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 28 jan, 2010, 18:10:57 18:10 »
Köpte det via VGP och fick det för kring 400kr och en dag efter release :D

Börjat som S.V.E.R. men inte hunnit köra nåt än, jävlar Mass Effect!
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Stereo

• Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6903
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 28 jan, 2010, 18:31:40 18:31 »
Fan dags att skaffa Ps3, alltså.

Utloggad iZni

• Veteran
  • Deculture
  • 3745 inlägg SP.se
    • Visa profil
    • The iZni blogg
« Svar #12 skrivet: 28 jan, 2010, 18:39:21 18:39 »

Du får ju inte förstöra din FFXIII trophy streak ännu! :P

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 28 jan, 2010, 20:53:02 20:53 »

Fan va jag hatar ME och FF!

Får fan försöka kolla så jag inte får nåt när jag kör :/

Utloggad DarkaN

• L
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 28 jan, 2010, 21:03:13 21:03 »

Utloggad iZni

• Veteran
  • Deculture
  • 3745 inlägg SP.se
    • Visa profil
    • The iZni blogg
« Svar #15 skrivet: 28 jan, 2010, 21:35:32 21:35 »

Fan va jag hatar ME och FF!

Får fan försöka kolla så jag inte får nåt när jag kör :/

Brukar ju va svårt i början..alltid nån skitlätt trophy som råkar ramla in

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 30 jan, 2010, 11:36:27 11:36 »
Drog en 22/10 match i Aquisition, riktigt skönt. Har också specialliserat mig på Field Support (Medic), ganska coolt att se allas healt bars springa runt överallt :P

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #17 skrivet: 30 jan, 2010, 12:00:24 12:00 »
Jag kör också Field Support, man får ju 10 xp när man återupplivar nån :D Jag fick runt 340 xp på en runda jag körde igår :)

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #18 skrivet: 02 feb, 2010, 11:40:19 11:40 »
Fan vilken tabbe jag gjorde igår. Jag tog re-spec character för jag hade tänkt försöka skaffa mig ett annat vapen men ändå ha de grejer jag redan hade (genom att effektivisera mitt uppgraderande), men det gick åt skogen och jag glömde köpa tillbaka alla medkit-grejer. Så nu kan jag varken hela eller återuppliva folk :(
Det lär ju ta ett tag innan jag har det igen..

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 02 feb, 2010, 12:28:50 12:28 »
Shit också :P

Själv har jag börjat lite med Commando, älskar K90!

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #20 skrivet: 02 feb, 2010, 12:34:06 12:34 »
Det var den jag skaffade :P och så alla tillbehören till den. Och jag blev rätt sugen på att testa Shotgun också

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #21 skrivet: 09 feb, 2010, 14:50:35 14:50 »
MAG Game Type: Suppression

Basic Tips
For players that are new to MAG, Suppression is one of the first game types they can play – keep these things in mind as you get your feet wet:

• Wins and losses in Suppression do not count in the Shadow War, but you may also find Suppression missions less stressful because you don’t have to worry about impacting the war as you learn the game.
  • Remember to stick with your squad. You will improve your survivability while learning how to fight alongside your team.
  • There are no vehicles or objectives to repair in Suppression, so modify your loadout appropriately (no need for the Repair Kit or Anti-tank Mines).
  • Learn the locations of the Resupply Points as they’ll refill your health and ammo, so knowing the way back to these quickly will keep you alive longer. They also tend to be player magnets, and can often become the center of combat.
  • Most default loadouts contain a First Aid Kit, so practice using this on yourself when your health gets too low. If you have upgraded to the Medical Kit or have the Resuscitation skill, seek out wounded allies and try healing them.
  • Don’t bleed out if you’ve been killed! Get familiar with the incapacitation and bleedout mechanics in Suppression, and see if there is anyone available to revive you before you choose to respawn.

Advanced Tips

• Go easy on the low level guys! They’re in Suppression trying to learn and gain their first few levels. You are all in the same PMC, and taking the time to help them and answer their questions could make the difference down the road in a Shadow War mission.
  • Suppression is a great place to experiment with your new skill unlocks. The Suppression missions are small and time to combat is quick, making them a great source for practice targets. Use this closed environment to experiment with things like anti-personnel mines, items from the Electronics skill tree, new weapon upgrades, etc.
  • Right on the edge of your next player level but short on time? Often times, it’s faster to play a quick Suppression match instead of a full Shadow War mission for that last bit of needed experience.

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #22 skrivet: 10 feb, 2010, 02:21:24 02:21 »
MAG Game Type: Sabotage

Basic Tips
  • Squad cohesion is important. There are multiple approach routes as an attacker, so talk to and follow your squad leader and steamroll the opposition as a unit.
  • Having problems getting your squad to A or B objectives? Two or three medics per squad can pick up any fallen teammates along the way, which keeps the squad together on approach.
  • The faction that typically prevails in Sabotage is the one that’s willing to make a focused charge at the objective. Sustained firefights at 100 meters from the objective as an attacker may give you a nice kill/death ratio, but will more often than not, result in your loss.
  • If you have a headset, let your squadmates know about the guy under the stairs or in the church tower (yes, I hate that guy too). If you don’t have a headset, listen for callouts from your team.
  • FRAGOs mean double points. They’re set by your squad leader as a mechanism to give the squad a unified goal and provide double XP when you’re in the FRAGO’s vicinity. If you’re interested in getting more points, these will get you there fast.

Advanced Tips
  • On approach as an attacker, drop smoke grenades about 80-100 meters from A or B. This will get your full squad to within striking distance where you can regroup and make the final push to the objective.
  • All final C objective buildings have front entrances (attackers) and rear entrances (defender). A few attackers can often flank C towards the back to disrupt the defender’s spawn into the final objective building. This provides a critical opportunity to secure the final objective. Ten seconds of spawn wave disruption can often result in an Attacker’s victory.
  • Poison Gas and Frag grenades are great ways to clear Sabotage objective buildings of enemies. Poison does nasty proximity damage over time and Frag grenades can insta-kill if they’re too close – this provides a huge additional bonus in that fragged enemies can’t be revived and must travel back to the objective from the spawn point.

Utloggad DarkaN

• L
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 10 feb, 2010, 11:37:42 11:37 »
MAG verkar ju lite kul.

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil