Författare Ämne: Star Wars: The Old Republic [Free To Play]  (läst 31697 gånger)

Utloggad Vicic

• Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Star Wars: The Old Republic [Free To Play]
« skrivet: 09 feb, 2010, 13:40:19 13:40 »
Som den Star Wars-fan man är, är det nästan obligatoriskt till att göra en sådan här tråd!

Star Wars: The Old Republic är ett MMORPG utannonserat 2008 av BioWare. Spelets releasedatum har nu officiellt utannonserats som 20:e december i USA, Kanada och de delar av Europa som inte tvingas vänta tillsammans med Australien.

Handlingen utspelar sig 303 år efter spelet Knights of the Old Republic-serien, och några tusen år före filmerna, så BioWare har en del rum att arbeta med handlingen.

Spelet sägs revolutionera hela spelvärlden och speciellt MMORPG-genren då varje karaktär i spelet har fullt röstskådespeleri. Om man har spelat Mass Effect så känner man igen sig här, då det är samma upplägg på quest-systemet där man själv väljer av olika alternativ hur ens handling ska gå tillväga och valen man gör i början kan komma att påverka en i framtiden. Så BioWare garanterar att alla kommer att få sig en HELT unik handlnig i det stora Star Wars-universumet.

Som ni kanske redan har listat ut så finns det två olika fraktioner, Sith-imperiet (The Sith Empire) och den Galaktiska Republiken (The Galactic Republic), där båda har fyra olika klasser att välja mellan, och varje spelare är fri att bestämma om hans eller hennes karaktär ska följa den ljusa eller mörka sidan... eller något mittemellan.

Sith Empire
Bounty Hunter
Citera
the Bounty Hunter comes armed with the most-advanced weaponry on the black market, packing heavy firepower but always keeping a variety of tricks and gadgets ready to go.

Sith Warrior
Citera
Though the lightsaber is the Warrior’s primary method of attack, he also uses his dark command of the Force to paralyze, terrify, and kill. Protected by heavy armor and his powers of intimidation, the Warrior wades into the thick of the fight and unleashes pure hatred and fury to eliminate all who would stand against him.

Imperial Agent
Citera
Relying on range, surprise, and an arsenal of state-of-the-art gadgets and weaponry, the Imperial Agent enters battle with a confident strategy. Though striking from a distance or from the shadows plays to the Agent’s strengths, a well-equipped operative is more than capable of evading his enemies when necessary or moving in close to quietly slide a blade between an opponent’s ribs.

Sith Inquisitor
Citera
Expertise in conducting Force energies further allows Inquisitors to draw upon the life essence of themselves and others. This energy can be channeled to bolster their powers, harm their foes, and even to reinvigorate their allies. An Inquisitor’s skills with a Lightsaber are equally impressive. Often wielding a double-bladed Lightsaber, Inquisitors use quick, guileful, and lethal maneuvers to strike their enemies down with astonishing speed.

Galactic Republic
Trooper
Citera
Whether fighting as part of a small strike squad or at the forefront of a larger force, the Trooper can unleash unrivaled firepower against his enemies. A Trooper’s rifle is his best friend, and the military is constantly challenged to design faster, more powerful and more reliable blaster rifles every year. Wielding such rifles and wearing protective battle armor designed by the Republic’s top engineers, the Trooper will not hesitate to step right into the crossfire. Whether storming a base or a battlefield, the Trooper charges into the fight, blaster-rifle blazing, to clear a path for freedom and justice.

Smuggler
Citera
The Smuggler’s approach to fighting is guileful and improvisational. Preferring to tip the odds in their favor from the start, Smugglers often rely on the element of surprise, using stealth and trickery to catch opponents off guard. Despite the sly tactics, they are more than capable of holding their own in a fair fight. Fast on the draw and a crack shot with a blaster, Smugglers tend to shoot first and be the last ones standing.

Jedi Knight
Citera
Whether defending allies by deflecting a barrage of blaster-fire or charging in to challenge a Sith Lord, the Knight’s role is crucial in any conflict. The Jedi Knight enjoys the benefit of ancient teachings that have been passed down through hundreds of generations. Combining these time-tested maneuvers with the natural guidance of the Force, the Knight is capable of achieving extraordinary feats.

Jedi Consular
Citera
The Consular’s powers go far beyond meditation and mediation, and nothing illustrates this as vividly as their graceful movements in battle. Whether beset by an army of assassin droids or caught in the middle of soured negotiations, the Jedi Consular fights with an open conduit for the Force; manipulating massive forces to disable or even destroy their enemies.

Om ni vill läsa mer om klasserna finns det här: http://www.swtor.com/info/holonet/classes

Spelet kommer använda sig av den traditionella "subscription"-modellen, och därmed ha en fast månadskostnad, men med olika betalningsalternativ beroende på hur många månader man vill betala för åt gången:

1 månad: $14.99 (£8.99/€12.99)
3 månader: $13.99 per månad (engångsutdrag på $41.97/£25.17/€35.97*)
6 månader: $12.99 per månad (engångsutdrag på $77.94/£46.14/€65.94**)

* = €11.99/månad
** = €10.99/månad

Spelet i sig finns som vi vet vid det här laget i tre varianter: den vanliga versionen (retail eller Origin-download), Digital Deluxe (Origin-download), samt Collector's Edition (retail) med olika nivåer av extramaterial.

Vi hoppas ni har fått upp blicken för världens bästa spel förmodligen och hoppas att vi i framtiden kan bilda en guild, eller besluta om att gemensamt gå med i en störra sådan.

Diskutera på!

~Inlägg redigerat av JediMB för att korrigera inkorrekt information, samt uppdatera~
« Senast ändrad: 31 jul, 2012, 23:16:06 23:16 av JediMB »

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
  • Antal inlägg: 4643
    • Visa profil
    • JediMB.net
SV: Star Wars: The Old Republic
« Svar #1 skrivet: 09 feb, 2010, 16:09:56 16:09 »
Handlingen utspelar sig några tusen år efter spelet KOTOR

Fix'd:

Handlingen utspelar sig 303 år efter spelet KOTOR

Anywho....

Väntar och väntar på att få höra något om betan man har anmält sig till... :P

Utloggad Vicic

• Visa profil
« Svar #2 skrivet: 09 feb, 2010, 16:31:48 16:31 »
Ops :$ måste ha läst fel, blev lite smått galen på alla fakta då det tog lite tid att sammanställa allt.

Tror du de utgår från hur tidigt man signa sig med en kombination av hur bra ens dator är, för man ska ju ändå testa spelet och det kanske inte funkar så bra om det är en Intel P4. :)

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #3 skrivet: 09 feb, 2010, 18:02:22 18:02 »
Intel Core i7 2.67 GHz
6 GB RAM
NVIDIA GeForce GTX260 BLACK

:D

Men, jo, det har alltid varit rätt lätt för mig att komma ihåg hur långt efter KOTOR som TOR ska utspela sig, i och med att KOTOR är ca 3000 år före filmerna, och TOR sen är en tiondel av det senare.

Utloggad Vicic

• Visa profil
« Svar #4 skrivet: 09 feb, 2010, 20:24:34 20:24 »
Joo jag ligger också ganska bra till :)

Q9650 OC 4Ghz stabil
8Gb ram
AMD HD4890 fabriks överklockad+av mig.

Jag har längtat efter detta för länge och jag hoppas att betan släpps till sommaren då man slipper plugget.
Jag vet att de inte kommer bygga på efter KOTOR dvs handlingen, men kan det tänkas behövas något från KOTOR i SWTOR som man måste känna till för att man ska förstå hela handlingen? Hört något om detta?

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5383
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 09 feb, 2010, 20:41:41 20:41 »
Men, jo, det har alltid varit rätt lätt för mig att komma ihåg hur långt efter KOTOR som TOR ska utspela sig, i och med att KOTOR är ca 3000 år före filmerna, och TOR sen är en tiondel av det senare.

4000 år..
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #6 skrivet: 09 feb, 2010, 22:10:01 22:10 »
Nu skäms ju jag. Varför trodde jag 3000?

Utloggad Javas

• Antal inlägg: 617
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 11 feb, 2010, 22:40:30 22:40 »
Jaså, har dom flyttat datumet till 2011 nu?...typiskt

Jag är en fan till Kotor serien, del ett var bland de bästa spel jag spelat i mitt liv. Blir nog definitivt ett köp, är endå nyfiken på hur Bioware lyckas på mmo marknaden =) Hoppas dom planerar ett Mass Effect mmo också

Utloggad Gäst

• Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 11 feb, 2010, 22:42:43 22:42 »
Ett MMO baserat på Mass Effect skulle slå SWTOR med hästlängder. Då skulle jag spela som Turian.

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #9 skrivet: 11 feb, 2010, 23:05:41 23:05 »
Ett Mass Effect-MMO skulle vara lockande, men jag föredrar nog TOR. Star Wars har mer etablerad mytologi att basera spelet på.

Utloggad Javas

• Visa profil
« Svar #10 skrivet: 13 feb, 2010, 22:21:36 22:21 »
Ett MMO baserat på Mass Effect skulle slå SWTOR med hästlängder. Då skulle jag spela som Turian.

När jag började fantisera om ett Mass Effect mmo, i början av Mass Effect 1 så drömde jag också om att vara en Turian, coolare aliens finns bara inte :D

Men idag så säger jag Alliance marine ftw^^ Men för stunden får man drömma om SW:TOR, tror jag kommer spela som Bounty Hunter om jag köper spelet.

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #11 skrivet: 13 feb, 2010, 23:08:49 23:08 »
Jag skulle kunna tänka mig att köra som Drell i ett Mass Effect-MMO.

Men i TOR ska jag börja med en (female) human Bounty Hunter, och senare köra en Twi'lek-karaktär om det är möjligt.

Utloggad Javas

• Visa profil
« Svar #12 skrivet: 14 feb, 2010, 01:15:22 01:15 »
Twi´lek borde man kunna spela kan man tycka.

Drell, är inte det rasen som assassin-Thaed är i ME2? Kommer Bounty Hunters kunna vara allierade med både Sith eller Republic, det som är hela grejen med Bounty Hunter för mig. Jag skulle vilja börja som neutral, sen se vad som händer

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #13 skrivet: 14 feb, 2010, 04:16:03 04:16 »
Sith Empire:
Sith Warrior
Sith Inquisitor
Bounty Hunter
Imperial Agent

Galactic Republic:
Jedi Knight
Jedi Consular
Trooper
Smuggler

Det finns information på www.swtor.com angående just varför Bounty Hunters har allierat sig med imperiet. Varje klass har sin egen story med ett antal val som kan göras, i vanlig BioWare-stil, för att förändra handligen. Vilken faktion man står under har inget att göra med huruvida man är god eller ond, så det går att bli en Dark Jedi eller en Light Sith om man så vill.

Utloggad Javas

• Visa profil
« Svar #14 skrivet: 20 feb, 2010, 12:38:52 12:38 »
Asch illa, tycker Sith Empire definitivt har dom mer lockande icke lightsaber viftande classerna.

Får se om några kompisar vågar pröva spelet med mig, låter i så fall majoriteten välja sida då jag kan tänka mig spela båda. Men blir det Galactic Treehuggers så blir det antingen Jedi Knight eller Trooper för min del.

Sith Empire = Bounty Hunter 4 life

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #15 skrivet: 21 feb, 2010, 23:08:21 23:08 »
Typ alla klasser i TOR är lockande för mig, och inte minst för story-fokuset i spelet.

Sen kan det vara kul att leka Samus Aran med Bounty Hunter-klassen, och Nova (Starcraft: Ghost) med Imperial Agent. :D

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #16 skrivet: 28 maj, 2010, 18:20:13 18:20 »
Videointervju som visar den första icke-mänskliga (eller nästan-mänskliga) spelbara rasen i TOR.

IGN-intervju som säger lite mer om hur spelets Companions kommer att fungera.

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
  • Antal inlägg: 1621
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 02 jun, 2010, 10:21:25 10:21 »
Typ första MMO spelet jag känner intresse för, förmodligen därför att just Bioware sitter bakom spakarna. Varje gång man hör något om det känns det verkligen sjukt ambitiöst. Den dagen jag skaffar en bättre dator kanske jag skaffar detta.
"En gång hade jag rövmens."

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #18 skrivet: 02 jun, 2010, 12:24:09 12:24 »
Den dagen det här släpps skaffar du en bättre dator! :D

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
  • Antal inlägg: 1621
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 02 jun, 2010, 13:08:27 13:08 »
Den dagen det här släpps skaffar du en bättre dator! :D
Om jag har det bättre ekonomiskt då så gärna. :)
"En gång hade jag rövmens."

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 02 jun, 2010, 18:14:05 18:14 »
Vad har du nu då?

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #21 skrivet: 14 jun, 2010, 14:57:10 14:57 »
Här beskriver GameSpot tidiga moment i storyn för alla klasser som inte är Jedi.

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #22 skrivet: 15 jun, 2010, 01:20:11 01:20 »
"Oh yeah, and the big gameplay reveal: Every player will get their own ship, which will be fully-customizable. Take that Galaxies, TOR will give us ships right out of the gate!"

- Greg Tito, The Escapist

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 18 jul, 2010, 02:20:53 02:20 »
http://www.gamespot.com/pc/rpg/starwarstheoldrepublic/video/6268560

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #24 skrivet: 24 jul, 2010, 23:00:30 23:00 »
BioWare Confirms Space Combat For Star Wars: The Old Republic

Kan bli kul, men som vanligt är det bara att vänta på mer detaljer angående hur det ska fungera.