Författare Ämne: Star Wars: The Old Republic [Free To Play]  (läst 31536 gånger)

Utloggad Roosevelt

• Antal inlägg: 1230
  • R.I.P Superplay
    • Visa profil
SV: Star Wars: The Old Republic
« Svar #25 skrivet: 14 okt, 2010, 19:40:14 19:40 »
Nu är jag inte speciellt orolig, men intressant i alla fall.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article7952552.ab

Såg precis att det även kommit ett en replik av någon annan också.

http://ealouse.wordpress.com/2010/10/14/the-truth/
« Senast ändrad: 14 okt, 2010, 19:44:06 19:44 av Roosevelt »

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
  • Antal inlägg: 4643
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #26 skrivet: 15 okt, 2010, 13:17:51 13:17 »
Litar inte på EA Louse. Tydligt att han blev sur för att han fick sparken och började slänga skit runt sig. Han borde inte vara i en position som gör det möjligt för honom att bedöma hur bra TOR är, utan lär basera sina uttalanden på vad som visats upp på E3 och liknande.

Och då är det ju värt att ha i åtanke att det är ett bra tag sedan BioWare senast snackade om hur mycket inspelad dialog de har spelat in. Alla nyheter numera handlar om olika sorters gameplay, klasser och karaktärer.
« Senast ändrad: 15 okt, 2010, 13:39:01 13:39 av JediMB »

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
  • Antal inlägg: 1621
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 15 okt, 2010, 20:14:36 20:14 »
Precis. Har svårt att tro att Bioware skulle tjabbla bort detta. Såvitt jag vet har de aldrig släppt ifrån sig en dålig produkt så varför skulle det här bli annorlunda?
"En gång hade jag rövmens."

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 30 okt, 2010, 14:02:38 14:02 »
Imperial Agent Trailer HD - Star Wars: The Old Republic
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Roosevelt

• R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 30 okt, 2010, 14:31:28 14:31 »
Lol, jag blir lika besviken varje gång jag ser videos/bilder... karaktärsmodellerna/rörelserna är ju så sjukt fula >.<. Jag hoppas på att all den tid jag kommer spendera i spelet kommer göra att jag vänjer mig hehe.

Utloggad Gäst

• Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #30 skrivet: 30 okt, 2010, 16:13:46 16:13 »
Skall jag vara ärlig är jag inte speciellt imponerad. Det såg riktigt coolt ut fram till att jag såg gameplay. Som du säger Roosevelt så ser det riktigt stelt och hackigt ut. Sen beror det väl kanske på att jag inte är ett enormt fan av Star Wars heller. :P

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #31 skrivet: 30 okt, 2010, 19:28:34 19:28 »
Sen kan man ju ha i åtanke att det är ett MMORPG också. :P

Utloggad greger

• Moderator
  • Antal inlägg: 5801
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #32 skrivet: 30 okt, 2010, 22:08:10 22:08 »
Det ser ju ändå ut som ett ruttet PS2-spel med lite bättre grafik.

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #33 skrivet: 30 okt, 2010, 22:31:20 22:31 »
FFXI Gameplay Footage

Star Wars: The Old Republic (TOR) Game play and Panel at PAX part 3

Yeah, no.

Utloggad Roosevelt

• R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: 30 okt, 2010, 23:58:19 23:58 »
Vet inte riktigt vad du försöker säga. Det är inte snyggt ens med mmorpg mått mätt. Speciellt inte med tanke på att det är next gen. Sedan är ju omgivningarna lite bättre än de extremt fula gubbarna och deras rörelser, vilket i alla fall är något antar jag. Har väl att göra med design en del också, men ja...

Dock får man ju säga att det i alla fall ser mer lovande ut än tex FFXIV som är bra mycket snyggare, men sanslöst dåligt och fattigt. Är alla storylines så bra som de hypar så blir det nog sjukt roligt oavsett hur ful jag är när jag springer runt.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 31 okt, 2010, 00:19:59 00:19 »
I sammanhanget är grafiken ju inte så viktig, kolla bara i WoW som inte ens är snyggt men ändå kräver en hel del. Mycket av grafikdesignen ligger ju i att de vill att så många som möjligt ska kunna köra det.

Vad Jedi troligtvis försöker säga är att det inte alls ser ut som ett "ruttet PS2-spel med lite bättre grafik"...
« Senast ändrad: 31 okt, 2010, 00:22:03 00:22 av Hartner_X »

Utloggad Roosevelt

• R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: 31 okt, 2010, 00:58:58 00:58 »
I sammanhanget är grafiken ju inte så viktig, kolla bara i WoW som inte ens är snyggt men ändå kräver en hel del. Mycket av grafikdesignen ligger ju i att de vill att så många som möjligt ska kunna köra det.

Absolut, grafiken är inte det viktigaste och du har helt rätt i att de helt enkelt vill att så många som möjligt ska kunna spela spelet. Såg en video på lead developern för TOR där han höll föredrag om mmon generellt och där nämnde han WoW som en förebild i många hänseenden, bland annat just det att alla kan spela det oavsett dator. Jag är övertygad om att det är en av anledningarna till att de använder sig av den design osv som de gör.

Därmed inte sagt att jag gillar det, grafik är långt ifrån allt, men ju snyggare desto bättre så klart och just när det gäller karaktärs design och deras rörelser osv så tycker jag de gick för långt lol.

När det gäller "ruttet ps2-spel med lite bättre grafik" vet jag inte. Gubbarna är som sagt inte direkt mycket snyggare... fan mgs3s gubbar rör sig bättre och grafiken på dem vetefan om TOR är bättre lol. Fast som sagt det har ju också med design att göra, jag tål verkligen inte den riktning som de valt i TOR. Sedan ingår det väl mer än grafik i "ruttet ps2-spel" och där vet jag inte, tycker TOR ser ut som vilket mmorpg som helst gällande fighterna, inget direkt nytt och unikt, men inte sämre heller.

Överlag, av det jag har sett av TOR, tycker jag det känns som ett WoW i SW världen med grym storyline och voiceover... tror det blir grymt.

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #37 skrivet: 31 okt, 2010, 01:45:34 01:45 »
Visst är Final Fantasy XIV snyggt, men... ju mer krut som läggs på realistisk grafik, dess mer får man offra på andra områden, vilket var väldigt tydligt i det spelet. Utomhusområdena var i princip tomma, och zonerna som man hade hoppats slippa se efter att WoW visat att de inte behövs är fortfarande kvar från FFXI.

Och visst rör sig TORs karaktärer på ett orealistiskt vis. Det ser nämligen ut som att BioWare ha valt att prioritera smidig styrning och snabb reaktionstid över den segare realismen de skulle ha kunna valt. En ytterligare bonus med mindre avancerade animationer är att många fler karaktärer kan visas samtidigt utan att prestandan påverkas för mycket.

Men ta en titt på arkitekturen i både inom- och utomhusmiljöerna man fått se från TOR. Ni kan inte ärligt säga att de inte är apsnygga, och ser härligt färgglada och levande ut.

Och till slut anser jag inte att spelet verkar bli speciellt likt WoW. Stridssystemet ser ut att vara väldigt annorlunda, helt utan auto-attacks och med cover-system, long-range tankning, och annat skoj. Sen har vi hur klasserna fungerar med sina avancerade klassformer och kompanjoner.

Utloggad Ziqo

• Inaktiv
  • Antal inlägg: 982
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: 11 dec, 2010, 21:11:08 21:11 »
Ny timeline video uppe för er som inte märkt.

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #39 skrivet: 12 dec, 2010, 00:14:58 00:14 »
Gillar vad jag läst om Crew Skills hittills. Låter som ett mer flexibelt och roligt sätt att skapa föremål på än vad som funnits i MMO:n jag spelat tidigare.

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
  • Antal inlägg: 1621
    • Visa profil
« Svar #40 skrivet: 15 dec, 2010, 23:02:47 23:02 »
Läste precis några nya förhandtittar och min hype för spelet steg ytligare. Snacket om att det ska leva i tio år låter ju lovande. I en perfekt värld för mig hade Mass Effect spelen ständigt fått nya uppdrag och ens companions hade ständigt uppdaterats med nya dialoger och det är ju precis det som kan hända med det här spelet. Nu måste jag bara skaffa en bättre dator.
Kommer nog först köra som en smugglare, vem har inte drömt om att få vara Han Solo liksom? :P
« Senast ändrad: 15 dec, 2010, 23:04:52 23:04 av Lizzarder »
"En gång hade jag rövmens."

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #41 skrivet: 16 dec, 2010, 17:03:49 17:03 »
Hade från början tänkt köra Bounty Hunter först, men då det verkade som att mitt 4-mannalag med kompisarna då skulle få 3 Bounty Hunters så bytte vi fraktion... och jag valde Smuggler, och de tre andra valde varsin annan klass.

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #42 skrivet: 23 dec, 2010, 22:44:25 22:44 »
Ny Trooper-trailer med Jennifer Hale:

Star Wars: The Old Republic - Republic Troopers Trailer

Så... min Trooper-karaktär får väl låna sitt namn från en av mina FemSheps när det är dags. :)
« Senast ändrad: 23 dec, 2010, 22:54:04 22:54 av JediMB »

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #43 skrivet: 10 jan, 2011, 14:55:07 14:55 »
Jämförelser mellan TOR och andra MMO:n...

SWTOR Compare MMO Quests combat and more ....

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: 26 jan, 2011, 19:57:24 19:57 »

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #45 skrivet: 26 jan, 2011, 21:03:08 21:03 »
Lite synd om det blir en försening, men å andra sidan kan det väl innebära en starkare release också. Plus att chansen för att jag ska kunna vara med att spela från releasedagen borde öka.

Får se hur det blir.

Utloggad Stereo

• Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6903
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: 26 jan, 2011, 21:10:14 21:10 »
SPLAY-klan från dag ett? :D

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: 26 jan, 2011, 21:25:18 21:25 »
Självklart!

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #48 skrivet: 26 jan, 2011, 21:56:33 21:56 »
Skulle vara kul.

Vet redan att jag har en statisk grupp med brorsan och två kompisar från dag ett. Min första karaktär blir Smuggler där, trots originalplanen att köra Bounty Hunter först.

(Om vi hade kört en Empire-grupp så hade vi haft tre Bounty Hunters och en Sith Inquisitor, istället för en av varje klass.)

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #49 skrivet: 27 jan, 2011, 02:07:53 02:07 »
September?

Okej, en BioWare-rep på forumen säger att det fortfarande är våren 2011 som gäller.