Författare Ämne: Den officiella Anime/Manga/Toku-tråden!  (läst 128619 gånger)

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9549
    • Visa profil
    • Bloggen
Den officiella Anime/Manga/Toku-tråden!
« skrivet: 15 nov, 2009, 20:08:20 20:08 »
Ja, man kan ju inte undgå en tråd av denna sorten! Så här kan ni prata allt ni vill om anime/manga-relaterade saker. Spoilers undanbedes. :)

För tillfället ser jag på Nana. Är på avsnitt 22/47 och tycker den är fruktansvärt bra hittills. Är riktigt nice med en vuxen syn på känslor, förhållanden och karaktärer. Efter den blir det nog en actionfylld serie, antingen Ghost in The Shell (efter att ha sett filmen såklart) eller Darker Than Black.

Följer alldeles för många serier för tillfället. Några exempel är Nyan Koi!, The Sacred Blacksmith, Nogizaka Haruka no Himitsu: Purezza, Kimi ni Todoke, Fullmetal Alchemist: Brotherhood, Naruto Shippuuden, 11eyes, Kuchu Buranko och Fairy Tail. Vissa är riktigt bra, vissa är bra och vissa är bara "meh" som man mest ser klart bara för att.

Såe.. Vad ser ni på för tillfället? Här kan vi ju även ge varandra rekommendationer också. :)
« Senast ändrad: 29 jan, 2010, 22:25:44 22:25 av JediMB »

Utloggad oddy

• Antal inlägg: 3852
    • Visa profil
SV: Den officiella Anime/Manga-tråden!
« Svar #1 skrivet: 15 nov, 2009, 20:19:07 20:19 »
Själv håller man på och se Akagi som är helt jävla mega grymm. En av dem bästa serierna jag sett på länge och huvudkaraktären är en av dem coolaste jag sett. Det som gör serien så bra är att den är in i helvete spännande och när huvudkaraktären vinner så vinner han pågrund av sina skills och inga moralgrejer som att typ tro på dig själv och sånt. Att en anime om Mahjong kunde vara så awesome trodde jag inte.  :-*

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #2 skrivet: 15 nov, 2009, 20:19:53 20:19 »
Jag säger ju att serier som innehåller brädspel är awesome. :D Shion no Ou är ett fruktansvärt bra exempel. ^^

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
  • Antal inlägg: 5739
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 15 nov, 2009, 20:55:04 20:55 »
Jag ska börja se de nya Haruhi-avsnitten inom en snar framtid. :3
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad Basara

• Wise Wolf
  • Antal inlägg: 3179
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #4 skrivet: 15 nov, 2009, 21:03:15 21:03 »
Jag har närmare tagit kliv bakåt i tiden. Urusei Yatsura, en gammal klassisk kärleksserie som utvecklas till upprepningar och kärlek...

Lum är väll söt, men måste hon hålla på med "darling" hela tiden? De är inte precis gifta... och att varje kram hon ger sin "älskling" Ataru resulterar i en stöt gör inte saken bättre.

Men det fungerar ypperligt bra som tidsslösare.

Om inte annat så fyller det sin funktion i att lära mig hur serier såg ut och betedde sig då.

Utloggad Sasori

• Antal inlägg: 134
  • Röd SP'are med 13k+ inlägg
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 15 nov, 2009, 22:13:26 22:13 »
Kör faktiskt fortfarande nästan bara på Naruto. Kollar iofs då och då på Death Note. Den är riktigt bra, handlar om en ungdom som hittar en bok där han kan skriva in folks namn och tiden för deras död. Det är en katt och råtta historia som är riktigt underhållande. Har bara inte haft tid för den än så länge.

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #6 skrivet: 15 nov, 2009, 22:18:50 22:18 »
Glöm inte bort att man kan skriva in hur personen i fråga ska dö också. Skriver man inga detaljer så dör personen av en hjärtattack.

Details details :p

Utloggad Sasori

• Antal inlägg: 134
  • Röd SP'are med 13k+ inlägg
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 15 nov, 2009, 22:22:44 22:22 »
Glöm inte bort att man kan skriva in hur personen i fråga ska dö också. Skriver man inga detaljer så dör personen av en hjärtattack.

Details details :p
ville inte ge bort för mycket av storyn ju :P, första avsnitten försöker han lista ut hur den funkar ;)

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #8 skrivet: 15 nov, 2009, 22:25:44 22:25 »
Death Note är riktigt bra, ja. Synd att den inte är lika bra rakt igenom. Säger inget mer, men den som sett serien förstår vad jag menar. :) Låt detta inte avtända er till att se serien dock, den är helt klart sevärd och mer än så.

Utloggad oddy

• Antal inlägg: 3852
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 16 nov, 2009, 07:28:23 07:28 »
Death Note är riktig grym ja! Psyokologisk katt och råtta lek ftw. En av dem bästa serierna jag sett. Soundtracket är även ritkigt awesome och han som gjort det har även gjort soundtracket till Akagi.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #10 skrivet: 16 nov, 2009, 14:06:33 14:06 »
Yes, musiken i Death Note passar serien snuskigt bra. Deprimerande/mörka toner. Nu ska jag börja titta på Spice And Wolf II efter att äntligen ha hittat en vettig sub. :) Är serien lika bra eller bättre än första säsongen finns chansen att jag får "Horo-feber" och ser klart hela serien idag. :D

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #11 skrivet: 16 nov, 2009, 14:23:49 14:23 »
Mer fokus på relationer. En scen värker fortfarande i mig bara jag ens tänker på den.

Jag måste sätta mig ned och se klart på den någon gång. Har bara 3 eller 4 avsnitt kvar, men det blir aldrig av att jag ser klart, vill inte göra det av någon anledning...

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #12 skrivet: 16 nov, 2009, 14:27:29 14:27 »
Nice, är inne i en sådan period då jag uppskattar drama/romantik så det låter ju bra. Hört att en säsong 3 är på väg också. Nåväl, nu ska jag lägga mig i sängen och börja se på Spice And Wolf II iaf! :)

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #13 skrivet: 16 nov, 2009, 14:37:13 14:37 »
Material finns ju definitivt. Och jag skulle inte tacka nej till en tredje säsong. Skulle vara riktigt härligt faktiskt.

Röstskådisarna passar så pass bra tillsammans :)

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #14 skrivet: 16 nov, 2009, 15:04:36 15:04 »
Lustigt att du nämner röstskådespelarna faktist! Satt faktist och tänkte på hur jäkla sköna deras röster är, och hur bra de fungerar tillsammans. Avsnitt 1 avklarat, riktigt bra! Avsnitt 2 here I come. :)

Utloggad DarkaN

• L
  • Antal inlägg: 3665
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: 16 nov, 2009, 15:36:18 15:36 »
Jag följer Fullmetal Alchemist: Brotherhood, Naruto, Bleach och Darker than Black. Alla är asbra :D

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #16 skrivet: 16 nov, 2009, 16:02:38 16:02 »
Lelouch och Kallen :) Så de funkar ju alldeles ypperligt tillsammans.

SÅ det är bara bra saker med den kemin.

Hoppas att de släpper Bluray skivorna i en box här så man slipper den värsta kostnaden i alla fall. Annars får det väll bli inköp av varje enskild bluray...

Fick hem första delen av Clannad: After Story idag. 12 avsnitt på 2 DVD skivor. Får se när man kollar igenom de.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #17 skrivet: 16 nov, 2009, 20:09:03 20:09 »
Pratade inte du om Spice And Wolf när du pratade om röstskådespelare? Du förvirrar mig...

Edit: Jaha, såg nu att det var samma röstskådespelare. Det redde ut det hela! :)
« Senast ändrad: 16 nov, 2009, 20:11:50 20:11 av Graveworm »

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #18 skrivet: 16 nov, 2009, 20:15:07 20:15 »
Så bra :)

Kan lätt bli sådär. Då jag är så trött som vad jag har varit idag.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #19 skrivet: 16 nov, 2009, 20:16:07 20:16 »
^^ Jobbigt när man är så där jobbigt trött. Bah, NU ska jag fortsätta på Spice And Wolf II iaf, har klarat ut CoD: MW2. (som f.ö var sjukt awesome)

Utloggad Gäst

• Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 16 nov, 2009, 21:38:54 21:38 »
Nu drar jag igång det första avsnittet av N.H.K. :D

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #21 skrivet: 16 nov, 2009, 21:41:17 21:41 »
Härligt Thomas! Du har något helt fantastiskt att se fram emot. :) På en annan notis kan jag säga att jag fortfarande inte sett några fler avsnitt av Spice And Wolf II. SPLAY + MW2 har tagit ALL min tid ikväll haha! ^^

ellefant

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 16 nov, 2009, 21:43:43 21:43 »
Jag ser på alldeles för lite anime. Jag har just nu Great Teacher Onizuka och Sayonara Zetsubou Sensei på datorn som jag inte kollat på än.

Vilken ska man ta först?

Vad gillar ni för filmer förresten? The Girl Who Leapt Through Time är en av mina favoriter.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #23 skrivet: 16 nov, 2009, 21:50:15 21:50 »
http://myanimelist.net/animelist/Nikoel till den som är nyfiken om min smak inom anime.

SZS tror jag du ska ta först Ellefant då den är kortast och är gjord utav SHAFT. ;) Angående filmerna diggar jag verkligen 5 Cm Per Second, My Neighbour Totoro, Laputa: Castle in the Sky, The Girl Who Leapt Through Time, The Place Promised In Our Early Days och Perfect Blue.

Utloggad Stereo

• Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6901
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 16 nov, 2009, 21:51:36 21:51 »
Vad gillar ni för filmer förresten? The Girl Who Leapt Through Time är en av mina favoriter.

Ajuste, lästa om den och blev superintresserad.
Animefilmer..... hmmm... Paprika älskar jag verkligen.