Författare Ämne: Pokémon-tråden  (läst 66685 gånger)

Utloggad Charlieton

• Philosopher in training
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3469
  • Lv. 218
    • Visa profil
Pokémon-tråden
« skrivet: 31 mar, 2010, 12:40:58 12:40 »

I wanna be the very best. Like no one ever was.
To catch them is my real test; to train them is my cause.
I will travel across the land, searching far and wide;
teach Pokémon to understand the power that's inside.
Pokémon! Got to catch 'em all! (It's you and me) I know it's my destiny (pokémon!).
Oh you're my best friend, in a world we must defend.
Pokémon! Got to catch 'em all! (Our hearts so true), our courage will pull us through.
You teach me and I'll teach you.
Po-ké-mon! Got to catch 'em all (Got to catch 'em all)! Pokémon!

Pokémon HeartGold och SoulSilver är nu ute I affärerna. De har genererat en del uppmärksamhet och engagemang, och som sig bör då de på flera sätt är en hjälpstart för serien som helhet (åtminstone i den mån som de hjälper mot min egen kritik mot serien). Här på forumet har vi t o m minst tre personer som äger något av spelen. Wow!

I och med att det nu inte bara är jag som spelar så är det giltigt att skapa en tråd för ämnet. Speciellt med tanke på att det nu i spelen är lättare än någonsin att komma i kontakt med och på olika sätt interagera med varandra över Internet. Så här är vi nu!

Här kan vi komma överens om byten och planera eventuella strider. Vill du slåss? Säg till! Vill du ha en specifik pokémon i ditt lag? Säg till, så byter vi! Delge oss om dina framsteg i spelen, samt om allt annat Pokémon-relaterat (förutsatt att det är lite intressant, i någon mån).

Allmänna strategier kan också diskuteras. För den som önskar kan jag till exempel skriva upp en liten (alternativt lång och väldigt detaljerad) guide på hur "metaspelet" fungerar.

Ha i åtanke att snacket kan omfatta alla spel i serien, så håll inte tillbaka med t ex bytesönskningar för D/P/Plat. Bra! Då börjar vi.

Forumets aktiva i HG/SS:
Charlieton   -   HG(jap)/SS(eu)
Erumaro      -   HG(eu)
Niggaz       -   SS(eu)
X-Sanity     -   SS(eu)

Friend Codes:
Albin        -   1720 7350 3202
Charlieton   -   1720 5558 9593
X-Sanity     -   0346 1690 9217

Listan fyller vi på med friend codes också. Ni som spelar och vill byta/slåss (gäller alla spel i fjärde generationen och framåt), uppge alltså gärna era friend codes.

Och nu, för femte generation!

Forumets aktiva i B/W:
Charlieton   -   Black(eu)
Hartner_X    -   Black(jap)/White(usa)
Niggaz       -   Black(eu)
oddy         -   White(eu)
Thomas       -   Black(eu)
X-Sanity     -   White(eu)

Friend Codes:
Charlieton   -   1978 9939 9873
Hartner_X    -   3396 3567 3919
X-Sanity     -   3653 9737 3121
« Senast ändrad: 03 apr, 2011, 09:23:58 09:23 av Charlieton »
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag.

GUESS WHAT!? FETCH QUEST!!!

Utloggad Erumaro

• Ljug-Eru
  • Antal inlägg: 2733
  • 4310 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
SV: Pokémon-tråden
« Svar #1 skrivet: 31 mar, 2010, 12:50:43 12:50 »
Kör på för fullt just nu, på väg mot det andra gymmet just nu. Ska dock levla upp Sentret till level 15 och då utveckla till Furret så att jag kan ha den som HM-slave!;D

Har Pokéwalkern igång för fullt, har alltid en Pokémon på den^^
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Utloggad oddy

• Antal inlägg: 3852
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 31 mar, 2010, 13:27:36 13:27 »
Jag kör platinum för tillfället. Tänkte att jag skulle försöka klara det någon gång. Har tvärr inget wifi än (våran router gillar inte min ds). Tänkte försöka köpa heart gold när pengarna räcker till.

Annars kan jag passa på att tipsa om Nuzlocke challenge som jag pratade lite om tidigare i en tråd.

Det finns två grundregler:
1: Faintar en pokémon så är den död och man måste släppa ut den.
2: Man får endast fånga den första pokémonen man möter i ett område.

Sen om man vill kan man lägga till extraregler som t.ex: endast heala i strider eller vad annat man kan komma på.

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
  • Antal inlägg: 5738
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 31 mar, 2010, 13:29:37 13:29 »
Är det här vi skall diskutera vilken gymledare som är sexigast? (Ja, GameFAQs, jag tittar på dig. >_>)
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #4 skrivet: 31 mar, 2010, 13:33:50 13:33 »
@Niggaz: Fuck gymleaders! Cynthia är hetast  ;)

Är det bara jag som hatar Whitney btw? Varje gång jag kört igenom något spel ifrån den generationen så lyckas hon varje gång knäcka mig och få mig att gråta. Den steroidpumpade Miltanken är ju helt insane ;_;
« Senast ändrad: 31 mar, 2010, 13:35:34 13:35 av oddy »

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 31 mar, 2010, 13:36:03 13:36 »
Kör på för fullt just nu, på väg mot det andra gymmet just nu. Ska dock levla upp Sentret till level 15 och då utveckla till Furret så att jag kan ha den som HM-slave!;D

Har Pokéwalkern igång för fullt, har alltid en Pokémon på den^^
Jag valde att ha Rattata som HM-hora istället. Nu har jag dock kommit till en punkt då jag behöver en som kan lära sig Surf, och det har jag inte bestämt mig om vilken jag ska ha (bara att det inte ska vara Wooper...).

Ska inleda pokéwalker:n idag också.

Vilken gymledare ÄR sexigast?

Whitney har jag hemska minnen om, men i HGSS har jag inte haft problem med henne. Flame Wheel:ade henne till döds nu senast. :)
« Senast ändrad: 31 mar, 2010, 13:37:41 13:37 av Charlieton »
Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag.

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #6 skrivet: 31 mar, 2010, 13:37:18 13:37 »
Surf är ju ett bra hm iallafall :D, använder hellre surf än hyrdo pump tbh. Hyrdo pump har för låg acc. HM's är annars det jag nästan stör mig mest på i pkmn serien. Känns inte nödvändigt att lägga in fler hm's för varje spel.

Lånade en polares gameboy häromdagen och bytte till mig massa pokémons. Nu saknar jag bara omanyte och omastar på mitt röd :D Samma polare har även en printer.
« Senast ändrad: 31 mar, 2010, 13:40:11 13:40 av oddy »

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 31 mar, 2010, 13:41:48 13:41 »
Ja, Surf är den mest användbara vattenattacken. Proffsspelare använder inte Hydro Pump t ex. Och visst är det störigt med usla HMs. Defog nu senast, kom ju knappt till användning. Fast det finns ju bra, som Fly, Waterfall (physical-alternativ för Surf) och Surf.

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #8 skrivet: 31 mar, 2010, 14:01:43 14:01 »
En del HM's skulle ju lätt kunna byta ut mot items. T.ex flash skulle ju kunna bytas ut mot en ficklampa och defog mot någon pryl. Och så borde det ju kunna räcka med att ha en stark pokemon som typ kan strengt och rock smash automatiskt (fast inte i fighter då)

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 31 mar, 2010, 14:10:38 14:10 »
Ja, det är en av många reliker som de inte verkar vilja ändra på, det där med HMs. Man kan ju hoppas att nästa generation får en rejäl omstrukturering.

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 31 mar, 2010, 14:12:15 14:12 »
Jag har Bellsprout till Cut och Flash. Sudowoodo för Rock Smash och Strength. Surf vet jag inte än, kom på nyligen att jag inte kommer ha någon vattenpokémon på mitt lag.

@Niggaz: Fuck gymleaders! Cynthia är hetast  ;)
Indeed. :)

Är det bara jag som hatar Whitney btw? Varje gång jag kört igenom något spel ifrån den generationen så lyckas hon varje gång knäcka mig och få mig att gråta. Den steroidpumpade Miltanken är ju helt insane ;_;
I originalen så var hon lite löjligt svår men hon är helt klart lättare i HGSS. Gick på första försöket trots att hon använde super potion två ggr. :3

Vilken gymledare ÄR sexigast?
Flannery. :D

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 31 mar, 2010, 14:15:47 14:15 »
Indeed, Flannery är het.

Flash är förresten inte en HM. Förvisso är det bara Volbeat som lär sig den på egen hand.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9549
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #12 skrivet: 31 mar, 2010, 14:17:19 14:17 »
Fan, det är nästan så man är sugen på att köpa ett av de där nya spelen bara för att komma in i gemenskapen och komma tillbaka till Pokémonnördandet! Saknar det faktiskt lite grann...

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 31 mar, 2010, 14:24:02 14:24 »

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #14 skrivet: 31 mar, 2010, 14:29:58 14:29 »
Pokemon skulle behövas göras om ifrån scratch imo.  

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #15 skrivet: 31 mar, 2010, 14:30:54 14:30 »
Ah just det flash blev ett tm i dem nyare. Annars så tycker jag Gardenia är rätt het med :D och Sabrina är också rätt nice.

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 31 mar, 2010, 14:40:20 14:40 »
Indeed, Flannery är het.
Höhö. :P
;)

Nu är pokéwalker installerad och bebodd! Nintendo, jag är din slav och ska nu gå ut på en promenad.

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #17 skrivet: 31 mar, 2010, 14:44:06 14:44 »
Den jävla pokewalker hindrar mig ifrån att tanka spelet (och att jag inte pallar krångla med en antipirat patch till)

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 31 mar, 2010, 14:56:16 14:56 »
Är det bara jag som tycker att man möter Pokémon mycket oftare numera? Hinner ju för fan inte gå någonting alls nästan.  >:(

Utloggad Erumaro

• Ljug-Eru
  • Antal inlägg: 2733
  • 4310 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 31 mar, 2010, 14:57:06 14:57 »
Har en kompis i klassen som har soulsilver, connectar varje dag med våra pokewalkers för items!<3

Furret ska jag lära: Surf, Cut, Rock Smash och Strength. Furret är typ en galen HM-slave!

Är det bara jag som tycker att man möter Pokémon mycket oftare numera? Hinner ju för fan inte gå någonting alls nästan.  >:(
Håller faktiskt med, vissa områden är ALLDELES för bebodda. Drog igenom ruinerna bredvid Violet förut, träffade en Unown på level 5 varje steg...-____-
« Senast ändrad: 31 mar, 2010, 14:59:15 14:59 av Erumaro »
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #20 skrivet: 31 mar, 2010, 15:01:50 15:01 »
Det är korkat att man inte kan köpa repels ifrån början =(

Utloggad Charlieton

• Deculture
  • Lv. 218
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 31 mar, 2010, 16:16:41 16:16 »
Jag träffar på ungefär som vanligt. Det är nog inbillning att det skulle vara extra mycket.

Yay! Jag kunde föra över grejer från min japanska pokéwalker till mitt europeiska spel. 2st Pikachus och ett gäng bär get!
« Senast ändrad: 31 mar, 2010, 16:24:41 16:24 av Charlieton »

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 31 mar, 2010, 16:41:54 16:41 »
Jag träffar på ungefär som vanligt. Det är nog inbillning att det skulle vara extra mycket.
Nja, jag hinner gå kanske två steg nästan varenda gång jag är i gräset innan jag blir anfallen. Och det är lite löjligt ofta som jag blir anfallen så fort jag rör vid gräset. Jag har sällan använt repel så ofta t.o.m för små gräsplättar. :/

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 31 mar, 2010, 16:44:04 16:44 »
Och det är lite löjligt ofta som jag blir anfallen så fort jag rör vid gräset.
Hände precis nu när jag började spela igen. :P

Utloggad oddy

• Visa profil
« Svar #24 skrivet: 31 mar, 2010, 19:46:59 19:46 »
Skamlig bump med cool bild!