Författare Ämne: Dead Space 2  (läst 10917 gånger)

Utloggad Floke

• Antal inlägg: 453
    • Visa profil
Dead Space 2
« skrivet: 15 maj, 2010, 18:05:34 18:05 »
Hoppas de behåller stämningen och atmosfären från 1:an och inte faller för frestelsen att göra en actionsoppa av den, pga halvtaskig försäljning av den första. Dead Space är en av de bästa spelupplevelserna någonsin, i mina ögon, och totalt oväntat då jag inte ens hade tänkt köpa det pga att jag inte gillat genren innan.

Dead Space 2 Dementia Trailer [HD]

Gameplay i usel kvalité:
Dead Space 2 Gameplay

Konceptbilder. Skolungar som necromorphs.. brrr:
dead space 2 (first pics)

Verkar riktigt lovande enligt denna förhandstitt!
http://www.joystiq.com/2010/05/13/impressions-dead-space-2/

« Senast ändrad: 15 maj, 2010, 18:30:21 18:30 av Floke »

En dag ska vi alla dö. Alla andra dagar ska vi det inte.

Utloggad Voxbrallan

• Spelsmakare extraordinär
  • Antal inlägg: 3097
  • Lv: 450
    • Visa profil
SV: Dead Space 2
« Svar #1 skrivet: 16 maj, 2010, 01:06:14 01:06 »
Alltså, 1:an var väldigt välgjort, mysigt och skönt att spela, men i slutändan är jag för skraj för såna här spel. Blir väl som med 1:an, att jag köper det när det gått ner till hundralappen, och spelar igenom det med en kompis.
...nästa inlägg blir bättre!

Utloggad greger

• Moderator
  • Antal inlägg: 5801
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #2 skrivet: 16 maj, 2010, 12:31:05 12:31 »
Jag har inte spelat igenom ettan än :(

Utloggad Erumaro

• Ljug-Eru
  • Antal inlägg: 2735
  • 4310 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 16 maj, 2010, 13:32:36 13:32 »
Jag har inte spelat igenom ettan än :(
Inte jag heller för mitt spel buggade ur ;( Skulle trycka på en knapp så att jag kunde komma vidare, men det buggade ur och jag kom aldrig vidare...
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
  • Antal inlägg: 4643
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #4 skrivet: 16 maj, 2010, 13:35:24 13:35 »
Jag har bara spelat igenom Extraction till Wii. Riktigt bra rail shooter, i alla fall, och jag gillade storyn.

1:an är installerad och klar att spelas på min dator, men vi får se när det blir av. Har tänkt att jag för att göra det enkelt för mig själv spelar färdigt spelet jag redan håller på med, och sen går jag igenom de ospelade spelen i alfabetisk ordning.

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #5 skrivet: 16 maj, 2010, 15:48:00 15:48 »
Nämen, knasbollar.. :P Det är ju ett alltför bra spel för att inte genast köra. Blir iofs lite avundsjuk eftersom jag också vill uppleva första gången igen. :) Seså, kila iväg å spela nu.

Gör inte som brorsan bara... Han maxade den där forcebössan till max (typ shotgun) och råkade spara över fel sparfil så han hamnade hos slutbossen med bara detta vapen utan möjlighet att välja annat... Vill inte spoila, men att ha det vapnet i slutfighten är som att komma med en slangbellal till en sniperduell i WWII. :) FUBAR i högsta grad.

Utloggad DarkaN

• L
  • Antal inlägg: 3665
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 16 maj, 2010, 16:13:18 16:13 »
Om 2:an håller samma mått som ettan som kommer det bli äg :D

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
  • Antal inlägg: 4759
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 17 maj, 2010, 17:13:22 17:13 »
Jag lirar Dead Space för första gången just nu och kan inte säga att det har varit så där jätte läskigt hittills, Bioshock var läskigare och det är inte i närheten av Condemned men det är mysig stämmning och sjukt snygga menyer :P

För se om det är bra hela vägen ut så kan det nog bli köp av tvåan.
They drank coffee and talked about the theory that whales were once sea creatures and they evolved into wolf-like creatures that ran on land, but they didn’t like it so they evolved back into sea creatures and eventually became huge fucking whales.

Utloggad DarkaN

• L
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 17 maj, 2010, 18:50:49 18:50 »
Jag lirar Dead Space för första gången just nu och kan inte säga att det har varit så där jätte läskigt hittills, Bioshock var läskigare och det är inte i närheten av Condemned men det är mysig stämmning och sjukt snygga menyer :P

För se om det är bra hela vägen ut så kan det nog bli köp av tvåan.
Jag tyckte hela Dead Space var skitläskigt. Men den typen av skräck kanske inte biter på dig. Bioshock tyckte inte jag var läskigt förutom när man skulle möta big daddys.

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 17 maj, 2010, 19:11:01 19:11 »
I Dead Space (hittills) är det oftast så att man kommer in i ett rum, hör ett skrik, det kommer en, två, tre aliens framrusande mot en, man börjar kötta, och den sista kommer mittiallt bakifrån och delar en på mitten. Det var läskigt de första två gångerna, inte längre.
I fallet Bioshock var det mycket mera varierande.

Bioshock scary scenes

(Inte kika sen Ville :P)
Den första blev jag skiträdd för när jag spelade första gången, då jag inte såg honom gå in i skåpet. Den trede hemsöker mig också ibland.
They drank coffee and talked about the theory that whales were once sea creatures and they evolved into wolf-like creatures that ran on land, but they didn’t like it so they evolved back into sea creatures and eventually became huge fucking whales.

Utloggad DarkaN

• L
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 17 maj, 2010, 19:20:00 19:20 »
Den första är en aning läskig faktiskt men jag tycker Atmosfären i Dead Space är mycket läskigare.

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 17 maj, 2010, 19:23:48 19:23 »
Dead Space ska ju vara läskigt, Bioshock råkar bara vara det på köpet :P
Btw de där jävla Splicers som var utklädda till statyer! Hugá!

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #12 skrivet: 17 maj, 2010, 19:46:54 19:46 »
Den första är en aning läskig faktiskt men jag tycker Atmosfären i Dead Space är mycket läskigare.

Håller med. Vet inte vad det är som gör att jag inte riktigt gillade Bioshock. Kändes lite genomstressat på något vis. Underbart bisarr design, lite gameldags wierd tivoli med freakshow, eller hur man skall förklara.. Men ändå inte riktigt ruggigt, bara wierd.. Hade nog blivit bättre om det var lugnare tempo.
Det jag gillar med Dead Space är helheten. Atmosfären och ljudet är helt klockren, även om jag kan hålla med om att det är typ samma sak om å om igen. Det mest skrämmande är ju ögonblicken mellan det händer något. De där skrapande ljuden, äckliga gurglande läten som man inte vet varifrån de kommer, bankanden och viskande röster. Sånt får det att krypa i skinnet på mig.
Kommer ihåg första gången jag gick in i växthuset, eller vad det var, och man blir varnad om att det är något enormt stort som är där inne.. Fan första gången i ett spel som jag känt: Nä, jag vill inte gå in där! Och smög runt väggen som en litten rädd kissemiss när jag väl klivit in i rummet.
Normal hade jag bara blivit nyfiken på vad det kan vara som gömmer sig och mer eller mindre sprungit in, men något i Dead Space lyckade spela på rätt sträng och gav mig fan ångest ibland.

Har inte kört Condemned ännu, men gillade demot skarpt! Rätt oväntad scen med några skyltdockor som verkar rätt scary, har jag hört. :)

Utloggad DarkaN

• L
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 17 maj, 2010, 19:50:46 19:50 »
Håller med om växthuset. Fy fan alltså, jag ville verkligen inte gå in där xD
Galet läskigt när man mötte det där monstret senare vid motorerna? eller vad det nu var, de där sakerna som sprutade eld :P där ens polare blev totalmosad. DET var scary shit.

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 17 maj, 2010, 19:52:18 19:52 »
Har inte kört Condemned ännu, men gillade demot skarpt! Rätt oväntad scen med några skyltdockor som verkar rätt scary, har jag hört. :)

Påminn mig inte :(

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #15 skrivet: 18 maj, 2010, 20:30:03 20:30 »

Påminn mig inte :(

:D Kan inte låta bli att skratta åt din avatarbild när jag läser ditt senaste inlägg... Får den att se livrädd ut.

Jupp DarkaN, det var rätt stressigt det med. Eller den där jävla regeneratorn som flåsar i nacken medans man puttar runt de där sängarna eller vad de är.. Handkontrollen flög nästan ur mina svettiga händer som en tvål.. :)

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #16 skrivet: 13 jun, 2010, 21:38:21 21:38 »
Lite nytt gameplay i bättre kvalité. Ser mumsigt ut! :)

Dead Space 2 Gameplay

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #17 skrivet: 21 aug, 2010, 19:12:11 19:12 »
Tydligen är det Tony Stark som konstruerat Isaacs nya rustning... :)

Dead Space 2 - HALO Jump

Skulle vara riktigt grymt att köra hela spelet sittandes i en sackosäck framför denna bigscreen. Skulle vara svårt att skilja säcken från den hög av knäck man skitit ut sen.. :)
Dead Space 2 Space Walk Demo [GamesCon 2010]

Utloggad Roosevelt

• Antal inlägg: 1230
  • R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 10 sep, 2010, 22:19:01 22:19 »
Alltså, 1:an var väldigt välgjort, mysigt och skönt att spela, men i slutändan är jag för skraj för såna här spel. Blir väl som med 1:an, att jag köper det när det gått ner till hundralappen, och spelar igenom det med en kompis.

Men då förstör du ju spelet! Man ska sitta ensam hemma i en mörk lägenhet med hög volym på kvällen... :)

EDIT: Efter allt snack om Condemned ska jag fan testa det nu...

EDIT 2: Trodde jag, men det är ju bara till 360 och ps3... booooooooooh!
« Senast ändrad: 10 sep, 2010, 22:21:20 22:21 av Roosevelt »

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 11 sep, 2010, 11:13:50 11:13 »
Ettan finns till PC :)

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #20 skrivet: 03 okt, 2010, 10:58:19 10:58 »
Jag var lite skeptisk till mp i Dead Space II men måste motvilligt erkänna att det ser ganska mysigt badass ut.. :)

Dead Space 2 - Multiplayer Trailer

Fortfarande lite skeptiskt till co-op i kampanjen.. Kanske med lagarbeten som att hålla varandra i handen, försöka höja modet hos en gråtande, nedbruten kompanjon som kurat ihop sig i fosterställning bakom en låda o dylikt. Lite mer som Bill "game over man" Paxton i Aliens än som två Rambos i rustning :)

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 03 okt, 2010, 20:07:49 20:07 »
Efter att snart kört igenom ettan (fattar fortfarande att jag la bort den ett helt år efter första testet :P) så känns det som att tvåan inte kan komma snart nog :(
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad iZni

• Veteran
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3368
  • 3745 inlägg SP.se
    • Visa profil
    • The iZni blogg
« Svar #22 skrivet: 03 okt, 2010, 20:34:25 20:34 »
Japp, dem där 99 kronorna var väl spenderade! :D

If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 13 okt, 2010, 12:22:08 12:22 »
Fick just en kod för Dead Space Ignition från Webhallen som förbokningserbjudande :D
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9575
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #24 skrivet: 13 okt, 2010, 12:46:20 12:46 »
Vad är det för något då? :P