Författare Ämne: Dead Space 2  (läst 10916 gånger)

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
  • Antal inlägg: 4759
    • Visa profil
SV: Dead Space 2
« Svar #50 skrivet: 26 jan, 2011, 16:56:08 16:56 »
Mp lär inte vara nåt specielt. Ett nytt vapen. 2 nya fiender. Likadana bossar.
Det är Dead Space 1 1/2
They drank coffee and talked about the theory that whales were once sea creatures and they evolved into wolf-like creatures that ran on land, but they didn’t like it so they evolved back into sea creatures and eventually became huge fucking whales.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9575
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #51 skrivet: 26 jan, 2011, 17:28:23 17:28 »
Och hur kan du veta det innan du ens testat det? Gnällspik.

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: 26 jan, 2011, 17:49:45 17:49 »
Alla recensioner jag läst, demot och och trailers talar sitt räker som bevis för mig.
Och att kalla mina argument för att jag inte vill ha ett spel (åtminstone till fullpris) för gnäll förstår jag inte riktigt. Tog du åt dig?
They drank coffee and talked about the theory that whales were once sea creatures and they evolved into wolf-like creatures that ran on land, but they didn’t like it so they evolved back into sea creatures and eventually became huge fucking whales.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #53 skrivet: 26 jan, 2011, 18:09:28 18:09 »
Oj, ja det kan vara farligt att bilda en egen uppfattning om saker. :O Bäst att lita på alla recensioner. ;) Klart att man inte kan köpa alla spel till fullpris, men jag tycker det är löjligt att avfärda ett spel bara för att några recensioner säger att det kanske inte är jätterevolutionerande. Spelet har fortfarande fått väldigt bra betyg typ överallt så. Men jag skiter ju i om du inte köper det för det är du som förlorar på det. :)
« Senast ändrad: 26 jan, 2011, 18:11:55 18:11 av Graveworm »

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #54 skrivet: 26 jan, 2011, 18:20:04 18:20 »
Spelet har ju inte fått dålig kritik direkt men alla jag läst/sett har sagt att det är mer av samma och då jag inte var så överförtjust i ettan (en stabil 4/5 imo) så ser jag inget behov av att spela samma spel en gång till fast med liiite annorlunda miljöer, liiite annan design på dräkten etc.

Och som sagt har jag spelat demot. Det var inte lika uselt som det till ettan men det gav absolut ingen mersmak. Tyckte förövrigt att det bökat till kontrollen lite.

Till saken hör ju att jag var rätt hype ett tag. Men det är EA:s förlust att det inte kunde locka mig till ett köp, inte min ;)

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #55 skrivet: 26 jan, 2011, 18:21:35 18:21 »
Det var väl inte så läskigt. %)

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #56 skrivet: 26 jan, 2011, 18:28:18 18:28 »
Demot? Inte det minsta.
Men då var ju inte ettan det heller. :H

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #57 skrivet: 26 jan, 2011, 18:35:24 18:35 »
Suck. Mr. Macho Man!

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #58 skrivet: 26 jan, 2011, 18:36:50 18:36 »
Farsan - "Machosallad"

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #59 skrivet: 26 jan, 2011, 18:37:59 18:37 »
Wow, du vägrar fatta. Skitsamma då.

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #60 skrivet: 26 jan, 2011, 18:39:07 18:39 »
"Death!!! Death!!!"

Utloggad villelele

• Slacker
  • Antal inlägg: 1426
    • Visa profil
« Svar #61 skrivet: 26 jan, 2011, 18:43:00 18:43 »
DEATHHHHH DEATHHH *slslsllslsl* DEATH
Socrates - To do is to be
Sartre - To be is to do
Sinatra - Do be do be do

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
« Svar #62 skrivet: 26 jan, 2011, 19:51:19 19:51 »
en gång till fast med liiite annorlunda miljöer, liiite annan design på dräkten etc.

Definitionen på en uppföljare..

Hur som helst är det ju upp till var och en, och det är också dennes loss/win. Fattar inte riktigt vad det är att diskutera?
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad iZni

• Veteran
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3368
  • 3745 inlägg SP.se
    • Visa profil
    • The iZni blogg
« Svar #63 skrivet: 26 jan, 2011, 22:26:07 22:26 »
Precis, om man inte ser nåt i det så ser man inte nåt i det helt enkelt, och man får oftast en väldigt bra uppfattning om spelet via recensioner och annat. har då stämt jäkligt bra med de jag sett/läst och sen kört.

If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
  • Antal inlägg: 4643
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #64 skrivet: 27 jan, 2011, 00:00:28 00:00 »
en gång till fast med liiite annorlunda miljöer, liiite annan design på dräkten etc.

Definitionen på en uppföljare..

Doom II hade mer nytt än så. :P

Utloggad Rubberchicken

• Skogsturk
  • Antal inlägg: 14167
  • 5192 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
« Svar #65 skrivet: 27 jan, 2011, 21:40:50 21:40 »
Eller inte. :P

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
  • Antal inlägg: 4643
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #66 skrivet: 27 jan, 2011, 22:41:34 22:41 »
7 nya fiender, 1 ny slutboss, 30 nya banor med nya miljöer, plus Wolfenstein-grejerna.

Går förstås inte riktigt att jämföra med dagens spel, då det är uppbyggt helt annorlunda, men ändå. :P
« Senast ändrad: 27 jan, 2011, 22:54:22 22:54 av JediMB »

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
« Svar #67 skrivet: 27 jan, 2011, 23:41:10 23:41 »
7 nya fiender, 1 ny slutboss, 30 nya banor med nya miljöer, plus Wolfenstein-grejerna.

Går förstås inte riktigt att jämföra med dagens spel, då det är uppbyggt helt annorlunda, men ändå. :P

Nä det går det inte, tar man Doom som exempel så tog det ju 10-11 månader mellan releasen av 1:an och 2:an och hur många kan de ha varit 10-15 pers på sin höjd. Dagens spel tar ju åratal med hundratals personer inblandade.

Inte för att man nu kan säga att kvaliteten på slutprodukten stigit, men en stor skillnad är det.

Sen är nog det som Salsane nämner bara tippen på isberget av vad som ändrats mellan DS1 och 2. Bara en sån sak som att Zero-G har fått en total revamp är ju massor av jobb (och en klar förbättring i min mening).

Kan ju inte säga att nån har rätt eller fel fören jag kört igenom det, så kan nog kommentera detta bättre efter helgen.
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"