Författare Ämne: killer7  (läst 3176 gånger)

Utloggad Jemura

• Skadat gods
  • Antal inlägg: 706
  • Glenn Klännings Dansorkester
    • Visa profil
    • Jemuras deviantArt
killer7
« skrivet: 02 jul, 2010, 17:05:18 17:05 »

Jag tror att mitt första möte med Killer 7, måste nog varit en filmsnutt på en Super Play DVD från år 2002, har väl inga konkreta minnen kvar, det bara började där förstås. När spelet sedan kom år 2005 var jag en av de som inte köpte skiten, hade andra spel att uppleva, men Gamereactors låga 3:a i betyg skrämde också.

Väntade på att det skulle bli lite biligare, något som kan sägas aldrig hände med Gamecube versionen i alla fall. Gav upp och försökte intala mig själv att Killer 7 inte var något som skulle passa mig ändå. Det kunde ha slutat där men nu i år hittade jag spelet på blocket.se, Killer7 kom i brevinkastet och lyckan steg upp och kramade mig hårt.
Älskade atmosfären direkt, men avlivandet av fiender gick trögt, fast vid första bossmötet blev jag riktigt indragen. En skön grafisk stil som bjöd på underbara kontraster, ett grafiskt formspråk som nog inte föll alla i smaken.

SUDA51 visade att någon vågade, han gav det vi inte efterfrågade, och vi blev förvånade.

BOX Arts

Japan

Lite Popart över denna, den japanska PS2 versionen har ett helt annat omslag.

Nordamerika

Kevin Smiths hållning förstör hela omslaget för mig.

Europa

Måste, säga att den känns skivomslag och lite engelsk.

Gaf samlingen

Riktigt snyggt gjort, en NeoGaf användares (ShaunBRS) egengjorda omslag,
Kom fram i en tråd, där man ville ha spelens motsvarighet till Criterion Collection.

BILder

I bakgrunden: Harman
Från vänster till höger: KAEDE (sikte), Con (snabb), Dan (dödligare kulor), Garcian (first aid), Cayote (lock pick), MASK (förödelse) och Kevin (osynlig), alla har efternamnet Smith.

Garcian springer

Dan i förgrunden

First person shooter

VIdeo

Rare Beta Killer7 Trailer

Här fanns låten "Rave on" tillgänglig för lyssning, länken blev dock dödad av skivbolaget.
Härlig dänga.

Har du siktat på gula fläckar?

P.S. Playstation 2 versionen är lite sämre, enligt nördarna, Spelet var länge ett "Only on Gamecube" spel men likt Resident Evil 4 så portades spelet till PS2, bristerna lär vara bland annat laddningstiderna som är längre och vissa grafiska detaljer saknas. Personligen efter att ha läst på om PS2 versionens knapplayout, har jag själv hypotesen att kontrollen skulle vara mindre smidig till PS2. Ärligt talat bilderna gör inte spelet rättvisa.
« Senast ändrad: 22 mar, 2011, 09:09:41 09:09 av Jemura »
Thank god you have been indoctrinated

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
  • Antal inlägg: 5752
    • Visa profil
SV: Killer7
« Svar #1 skrivet: 02 jul, 2010, 18:43:53 18:43 »
Väntade på att det skulle bli lite biligare, något som kan sägas aldrig hände med Gamecube versionen i alla fall.
Det är en av anledningarna till att jag har väntat också. Det är för jäkligt att vissa spel aldrig verkar bli billigare.
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad Voxbrallan

• Spelsmakare extraordinär
  • Antal inlägg: 3097
  • Lv: 450
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 06 jul, 2010, 12:42:39 12:42 »
killer7 är ett spel som definitivt är intressantare visuellt och konceptuellt än det faktiskt är att spela det.
Jag borde få arslet ur vagnen och spela ut det någon gång.
...nästa inlägg blir bättre!

Utloggad Mechar

• Antal inlägg: 404
    • Visa profil
    • Gameplayer
« Svar #3 skrivet: 06 jul, 2010, 13:30:27 13:30 »
Jo, jag har det också ståendes i hyllan orört. Playstation 2-utgåvan dock, vilket ska vara den dåliga varianten. Oh well, bättre det än inget.

Utloggad Jemura

• Skadat gods
    • Visa profil
    • Jemuras deviantArt
« Svar #4 skrivet: 07 jul, 2010, 11:48:43 11:48 »
Du slipper byta skiva i alla fall.

Utloggad Elektronisk Gubbe

• Capitalism, ho!
  • Antal inlägg: 671
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 23 jul, 2010, 10:16:00 10:16 »
Killer7 var ett av spelen jag ville ha till min kub, men som jag aldrig hittade. :(

Utloggad Erumaro

• Ljug-Eru
  • Antal inlägg: 2735
  • 4310 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 06 aug, 2010, 13:18:11 13:18 »
Ett av mina absoluta favoritspel som jag faktiskt inte ens klarat ut. Hade kommit till sista banan, eller vad jag tror är sista banan, tillsammans med min partner och sen BAM så kraschade mitt minneskort köpt på GAME. Alla filer BORTA, dvs alla mina GC-sparningar. Sedan dess har jag knappt rört spelet.
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
  • Antal inlägg: 4643
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #7 skrivet: 06 aug, 2010, 14:42:56 14:42 »
GAMEs tredjepartskort? Efter jag blev av med alla mina PSO-karaktärer för att korten var så kassa så har jag inte rört ett sånt igen.

Utloggad Erumaro

• Ljug-Eru
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 06 aug, 2010, 15:55:59 15:55 »
GAMEs tredjepartskort? Efter jag blev av med alla mina PSO-karaktärer för att korten var så kassa så har jag inte rört ett sånt igen.
Stämmer. Alla mina sparfiler försvann, mina PSO-karaktärer var dock kvar för de hade jag på ett officiellt minneskort ;D
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Utloggad greger

• Moderator
  • Antal inlägg: 5804
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #9 skrivet: 06 aug, 2010, 18:30:29 18:30 »
Jag brukar alltid rekommendera begagnade originalminneskort istället. De kostar samma och är 1000 gånger bättre.

Utloggad Erumaro

• Ljug-Eru
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 06 aug, 2010, 18:44:33 18:44 »
Jo, jag har lärt mig en läxa. Inte använt mitt GAME-minneskort sedan denna händelsen, skulle behöva köpa ett till officiellt.

Utloggad Jemura

• Skadat gods
    • Visa profil
    • Jemuras deviantArt
« Svar #11 skrivet: 13 aug, 2010, 18:24:30 18:24 »
Bergsala vill ha frågor till en intervju med Suda 51.
18/8-10 är deadline.