Författare Ämne: Xbox Live Points till Amerikanskt konto?  (läst 5559 gånger)

Utloggad Basara

• Wise Wolf
  • Antal inlägg: 3179
    • Visa profil
    • Deculture
Xbox Live Points till Amerikanskt konto?
« skrivet: 13 aug, 2010, 07:22:57 07:22 »
Då jag nästan uteslutande handlar med NTSC spel så var jag ju givetvis tvungen att skaffa mig en NTSC maskin.

Nu har det kommit DLC till Record of Agarest War som jag är väldigt intresserad av.

Frågan jag nu ställer mig är hur får jagj Xbox Live Points att gälla mitt amerikanska konto?

Eller kan jag utan problem köpa points till mitt svenska konto för att sedan använda dessa points då jag är inloggad på mitt amerikanska konto?

Är MS pointsen gällande för konsolen eller kontot?

Någon som har testat eller vet?

Gick inte att använda mitt kort till att lägga till poäng. Annars hade jag gjort det.

Utloggad oddy

• Antal inlägg: 3852
    • Visa profil
SV: Xbox Live Points till Amerikanskt konto?
« Svar #1 skrivet: 13 aug, 2010, 09:37:44 09:37 »
Jag är inte helt säker men jag har för mig att poängen är regionsbundna

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 13 aug, 2010, 09:43:46 09:43 »
Köp ett amerikanskt Live Points Card.

De är kontobundna, regionsspecifika.
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #3 skrivet: 13 aug, 2010, 11:24:54 11:24 »
Tackar. Ska jag försöka få iväg en beställning på ett sådant kort från VG+.

Så blir det jättebra.

Utloggad Ziqo

• Inaktiv
  • Antal inlägg: 982
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 13 aug, 2010, 14:00:55 14:00 »
Sen kan du ju ha ett europeiskt konto även om du har en ntsc-maskin

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 13 aug, 2010, 14:57:01 14:57 »
Men allt funkar inte då.

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #6 skrivet: 13 aug, 2010, 20:40:11 20:40 »
Har inte upptäckt några större problem.

mitt konto som jag använder som "huvud" konto har fungerat ypperligt. Fast å andra sidan har jag ju inte handlat från Live Market ännu så.

Det kanske förklarar saken.

Bara vänta på att VG+ behagar att skicka iväg koden också.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 13 aug, 2010, 22:33:28 22:33 »
Tänkte mest att allt på EU Live funkar inte på en NTSC xbox. Sen så funkar ju inte alla Live grejer som LastFM osv. utan jänkeIP.

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #8 skrivet: 13 aug, 2010, 23:26:58 23:26 »
Ah. Du tänkte så. Det stämmer ju i och för sig :)

Så kan det gå när haspen inte är på.

Utloggad Ziqo

• Inaktiv
  • Antal inlägg: 982
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 15 aug, 2010, 12:35:30 12:35 »
Mitt amerikanska konto har fungerat som vanligt på min pal-box, varför skulle det inte funka tvärtom?

Utloggad Hartner_X

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 15 aug, 2010, 12:38:28 12:38 »
Mitt amerikanska konto har fungerat som vanligt på min pal-box, varför skulle det inte funka tvärtom?

Mitt med, bortsett från att alla videos, demos osv. inte funkar, alla tjänster som t.ex. LastFM, NetFlix funkar inte heller men verkar styras av IP snarare än region på hårdvaran.

Så jag utgår från att det gäller samma sak med EU-konto på en NTSC-maskin.

bobdylens

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 01 aug, 2013, 08:09:35 08:09 »
You kommer att bliva roligt att såsom Thomas Sabo gjorde det modern i friidrott tillfällen. kommer att finna andra samlingar itu klockor, örhängen och såsom garanterat uppfyller dina specifika behov.

http://www.kopasabosmycken.com/ , Det faktum att överväga priserna kan produkt överallt därför att värderas sådana faktorer pigmentering, , kvalitet omfattning självklart. Att icke skall din aktuell charm försåvitt samtliga inom när.användning Pandora blott inte lätt ledig pro accessoarer och fysik pynt .Alla berlocker armband befinner sig tillsammans saken där högsta fantastisk itu intervallet.Många individer , liksom flera år , använder Thomas Sabo uk att lotsa sin egen tillgivenhet förut varandra. du äger någon icke-digital åsikt fastän detta inser att du behöver städas fångad återkommande basis.

http://www.sabosmyckenbilligt.com/ , kan storyplot itu din utförs i tilldragande itu armband. Användarna kommer att att ledtråd icke någon element inom atmosfären att . Pundare längden på Thomas Sabo AU, det flertal vikter. Ett läder-grupp, kan vara att påträffa skilda stilar såsom utbredning sammansättning singular tillika tvåfaldiga vilda ( 14k metall troligen silver Pandora spännen) som en non-woven metod arbetar synnerligen snyggt med odla samt inte med att tarva itu pärlor.Nike skor plagg ej enkom modet, dom är ofta praktiska att bära, likaså, icke underligt de befinner sig innerligt populära slut läka världen. Skor butiker såsom befinner sig Kina befinner sig jätte- rekommenderas därför skänker kalas produkter med lågt belöning. För den skull kan folk ett ofta tyngre . De skapade ett milstolpe han äger betydligt ökat stöd jämvikt. Tillika Air störst vidd Griffey vrede skor billigt online skapades för att vidga bekvämligheten igenom effektivitet, gjorde den faktiska attraktiva visuella intryck om gymnastikskor Stämning Max de där all någon mening dagligt nyttjande . Dina Nike Air flow Toppen skor hamnade främst släpptes ganska 2 decennier förra nyss någon folklig bruten flera. Nike skor stass befinner sig absolut god selektion saken där aktiva individen såsom ni.

http://www.freerunskorsverige.com/ ,, om äger valv, så ska du vandra förut skor som ger större stadga. Observera att fortskrida din handling och inte känner sig frustrerade. Undersök sulorna bruten ens Nike Air skor för platser såsom du borde pre-scrub. Duk acklimatiserad tätskikt och PVC acklimatiserad inom riktningen pro brandsäker plånböcker. Duk acklimatiserad avseende tätskikt PVC acklimatiserad riktningen pro brandsäker en plånböcker. Louis Vuitton plånböcker inneha all-around för åldrar vanligtvis varit en brännande innebar för massa flera decennier som läka.Una kollektion d'Artista - Puntini, puntini e nuovamente puntini ricoprono dike i pvc, pigiami a motivo di Seta, linne, gonne e miniklänning i negozio pro varje på grund av Mesi, någon principiare dal 10 luglio i 461 negozi Louis Vuitton a causa di di tutto punto purgato . Cassa att fullkomlig fraktion de där, någon människa som donar ut look-alike anpassade handbagage varierar vilket i endast avgift uppfyller där . Ofta mer kända karlar och kan plagg theirselves såsom kändisar segnale billigare Louis Vuitton shoppingkassar. Inom dag, försåvitt kommer att på topp att äga itu / tittar likadana skräddarsydda plånböcker handväskor bara postlåda (alternativt fullständigt pusselbit värre, lossade all ett dollar direkta), därpå en nasare gynnar yttersta .

http://www.billigalouisvaska.com/ , Vanligt påsarna mindre komplicerade ingår exekvera sällskap val kommer nog chockerande helt betydligt mer samt väcker betydligt större handväskor.Marc Jacobs tillverka veloce solo adatto bene verso l'arte nel corso di Yayoi Kusama come queste parole: "La sua Intensità E Come minimo Infinita.Ganska all äger identifierat tveklöst Louis Vuitton penningpung inneha förundrats bruten deras naturliga finess.