Författare Ämne: Xbox Live Arcade  (läst 3426 gånger)

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9554
    • Visa profil
    • Bloggen
Xbox Live Arcade
« skrivet: 20 aug, 2010, 04:39:54 04:39 »
Tänkte att vi kunde ha en egen tråd om XBLA där vi helt enkelt rekommenderar spel till varandra och även hojtar till om spel som är helt vidervärdiga och inte ens borde petas på med en pinne.

To start it all off så jag kan säga att jag är grymt imponerad av Limbo, vilket spel! Hela atmosfären, avsaknaden av musik, grafiken, pusslen och bossarna. Har i och för sig bara testat demot, men är redan helsåld på spelet och kommer garanterat köpa det när pengar finns. Kul att det verkar vara rätt många som faktiskt köpt spelet om man kollar folks listor. Såna här idéer ska helt klart promotas så att det skapas fler unika spel i framtiden! Rätt kul att spelet känns som ett simplifierat Braid rätt ofta också. ^^

Angående grafiken måste jag bara visa ett exempel:

Jag menar, det är ju sjukt snyggt!

Ett annat spel som fångat min uppmärksamhet är Deathspank. Lizzarder berättade att det är en av skaparna bakom Monkey Island som varit med och gjort det och att humorn helt klart verkar finnas där. Rätta mig om jag har fel dock! Verkar riktigt kul och kommer också bli ett givet köp.

Utloggad Erumaro

• Ljug-Eru
  • Antal inlägg: 2733
  • 4310 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
SV: Xbox Live Arcade
« Svar #1 skrivet: 20 aug, 2010, 10:07:45 10:07 »
Limbo SKA köpas. Liksom ett mörkare Braid utan tidsmanipulation, sign me up!
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #2 skrivet: 20 aug, 2010, 15:32:48 15:32 »
Med enklare pussel dessutom!

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #3 skrivet: 21 aug, 2010, 07:30:31 07:30 »
Vet att det funnits ute i evigheter, men letar man efter ett roligt co-op spel på Arcade så behöver man inte leta längre än till Castle Crashers. Riktigt kul spel som frambringar många skratt! Am I right or what, Tobbe och Axel? ;)

Förresten, ni får gärna skriva recensioner på Arcade-spel i denna tråden också. :P

Utloggad Erumaro

• Ljug-Eru
  • Antal inlägg: 2733
  • 4310 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 22 aug, 2010, 14:44:38 14:44 »
Vet att det funnits ute i evigheter, men letar man efter ett roligt co-op spel på Arcade så behöver man inte leta längre än till Castle Crashers. Riktigt kul spel som frambringar många skratt! Am I right or what, Tobbe och Axel? ;)
Erm, JAAAAAAAAAAAAA!!!!! Gud, det är typ ett av de bästa co-opspelen jag någonsin spelat!
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #5 skrivet: 22 aug, 2010, 14:45:41 14:45 »
Haha ja! Sen är ju bajshumorn helt klockren också! x) På tal om co-op och sånt vore det sjukt kul att spela ett co-op spel med 3 SPLAY'ers via XBLA och Skype någon gång!

Utloggad Ziqo

• Inaktiv
  • Antal inlägg: 982
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 22 aug, 2010, 14:59:56 14:59 »
skype? Finns ju partychat på 360..

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #7 skrivet: 22 aug, 2010, 15:23:30 15:23 »
Skype är triljarder gånger bättre ljudkvalitetsmässigt. :)

Utloggad Ufosxm

• Antal inlägg: 105
    • Visa profil
    • DualD Gaming
« Svar #8 skrivet: 24 aug, 2010, 22:58:05 22:58 »
På tal om co-op och sånt vore det sjukt kul att spela ett co-op spel med 3 SPLAY'ers via XBLA och Skype någon gång!
Tyvärr så funkar det inte särskilt bra. Spelet har världens sämsta nätkod, vilket gör att det när som helst kan slinka ur i synk och då kommer det upp en ruta som säger att man inte kan spela vidare. Värdelöst att köra online!! Jag fick en polare att köpa det för att han skulle ha 2 andra kompisar hos sig, och så kunde jag köra hemifrån via live. Icke sa nicke.

Men offline så är 4 spelare i Castle Crasher SJUKT KUL!! Höll på att skriva kuk... man är väl van att skriva snusk!

---

Ett annat co-op-spel som nyss har kommit till Live är Lara Croft: Guardian of Light. Det var faktiskt riktigt skojigt med en kompis! Enkla pussel i Tomb Raider-stuk, och med coop-element där t.ex. ena spelaren måste dra i spakar för att den andra kan komma förbi ett hål.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #9 skrivet: 24 aug, 2010, 23:01:10 23:01 »
Jag pratade dock inte om Castle Crashers där. Jag menade vilket spel som helst i allmänhet som stödjer 4 player co-op. :P Fast jo, det är som sagt riktigt kul det där Castle Crashers! :)

Utloggad Ufosxm

• Visa profil
    • DualD Gaming
« Svar #10 skrivet: 24 aug, 2010, 23:10:41 23:10 »
Jag är på! Doom med 4 player co-op vore fan riktigt kul.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #11 skrivet: 25 aug, 2010, 16:38:39 16:38 »
Nu blev jag ju sugen på Lara Croft: Guardian of Light... Fan ta dig Ufo! Jag som inte har några pengar. :P

Utloggad Ufosxm

• Visa profil
    • DualD Gaming
« Svar #12 skrivet: 26 aug, 2010, 00:47:17 00:47 »
Nu blev jag ju sugen på Lara Croft: Guardian of Light... Fan ta dig Ufo! Jag som inte har några pengar. :P
Köp det bara om du har någon polare i närheten som du kan köra igenom det med. Inte såååå jättekul ensam, helt ok =) men suveränt i co-op!

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #13 skrivet: 26 aug, 2010, 00:57:29 00:57 »
Jorå, en vän att spela med är inget problem att fixa!