Författare Ämne: Catherine  (läst 7169 gånger)

Utloggad Gäst

• Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
Catherine
« skrivet: 26 sep, 2010, 18:44:26 18:44 »

Information

Officiell hemsida

Utvecklare: Atlus
Utgivare: Atlus
Plattformar: Playstation 3 & Xbox 360
Releasedatum: 26 juli

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Story

The game follows Vincent, a salaryman who one day bumps into a mysterious 22-year-old woman called Catherine. Later that night, he begins to have nightmares which transports him into a world of unending staircases. In order to escape from his recurring nightmares, Vincent has to keep on reaching the top of the staircase.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Karaktärer

Vincent

Vincent is the game's main protagonist. He is a 32-year-old single salaryman  at that point in life between independence from one’s parents and marriage. He has no ambitions in terms of love and romance. His life changes when he meets Catherine.

Catherine

Catherine is a mysterious 22-year-old woman who has a charming face and a “well-proportioned” body that makes anyone turn and take notice. She happens to be Vincent’s type.

Katherine

Katherine is a 32-year-old mid-management level employee at an apparel maker. She and Vincent are from the same town and are old childhood friends. The two are close to the point that Katherine knows how many sugar cubes to put into Vincent's coffee. She's apparently pregnant with Vincent's baby.

Gameplay

The game will shift between action and adventure scenes depending on what point of the game the player is at. The action mechanics in the game are apparently very deep, as the player will have to make choices in order to pass “stages”. The game's producer, Katsura Hashino, explained that there are various ways to do this. He also said that “Vincent’s character can change in many ways depending on the player’s choices throughout the game,” and added “his character development can get pretty unusual.”
Vincent's (center-bottom) being chased by the giant pair of hands.

The adventure segments in Catherine will consist of running around town and visiting various places.

It is stated, from Famitsu, that Vincent will not be alone in his nightmares and that he'll be encountering a large number of lambs. In a dream sequence, the lambs, as well as Vincent, are being chased by a giant pair of hands, one of them holding a blood-covered fork.

There may be some connections between the dream world and the real world, as one of the screens in the Famitsu magazine shows the reportage of a man's death on the news and there is a rumor going around the town that when you dream that you're falling and you don't wake up before hitting the bottom, you will die.

Trailers

Detta är ett av spelen som jag fick upp ögonen under TGS. Det annonserades väl tidigare, men jag missade det helt enkelt. Är vanligtvis inte så mycket för denna typ av spel, men jag måste säga att detta verkar intressant. Atmosfären verkar underbar och det kan göra en hel del. Någon annan som är lite nyfiken?
« Senast ändrad: 02 maj, 2011, 23:19:52 23:19 av Thomas »

Utloggad Stereo

• Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6903
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
SV: Catherine
« Svar #1 skrivet: 26 sep, 2010, 19:15:25 19:15 »
Såg typ jävligt intressant ut, men hur spelar man det egentligen?

Utloggad Gäst

• Rookie
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 26 sep, 2010, 19:20:14 19:20 »
Det är jag också nyfiken på. Men om det innehåller en massa demonfår så kan det inte gå fel. Man får väl helt enkelt vänta och se under den närmaste tiden. Så småningom borde det dyka upp lite mer information. Det sägs att det skall släppas 2010 i Japan, så det måste ju i stort sett vara klart nu. Då borde det ju finnas lite media tycker man.

Utloggad greger

• Moderator
  • Antal inlägg: 5804
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #3 skrivet: 26 sep, 2010, 23:45:55 23:45 »
Jag tycker det ser underbart och värdelöst ut på samma gång (hur det nu går ihop).

Utloggad Basara

• Wise Wolf
  • Antal inlägg: 3179
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #4 skrivet: 28 sep, 2010, 17:31:05 17:31 »
Troligen är det som så att man i Persona anda springer omkring och besöker diverse ställen. Går på barer, jobbar, träffar Catherine/Katherine och flera.

Då man sedan "drömmer" så får man slåss, besegra bossar, kämpa sig uppför trappan för att inte dö och så vidare.

Ända sedan jag först fick se första trailern har jag varit sugen på detta lir. Det är bara att hoppas att Atlus kan få ut det utanför Japan. För med tanke på det som hittils visats så är det ganska mycket M-rating delar och då kommer USA att rynka på ögonbrynen :(

Utloggad Voxbrallan

• Spelsmakare extraordinär
  • Antal inlägg: 3097
  • Lv: 450
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 03 okt, 2010, 11:15:35 11:15 »
Det jag undrar över är hur japanerna skiljer på Catherine och Katherine :S
...nästa inlägg blir bättre!

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #6 skrivet: 03 okt, 2010, 21:31:16 21:31 »
Förutom att deras ålder och utseende är helt olika :p

Sedan kan jag tänka mig att kanji för C och K ser helt olika ut.

I vilket fall som helst hoppas jag att det släpps snart.

Utloggad Gäst

• Rookie
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 20 okt, 2010, 00:44:50 00:44 »
Musiken passar så himla bra på något sätt.

Opening Credits HD - Catherine

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5383
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 14 nov, 2010, 09:02:01 09:02 »
Japanese Breaking News Cinematic - Catherine
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #9 skrivet: 06 jan, 2011, 13:26:09 13:26 »
Nu känner jag mig jävligt sugen igen :)

Japanese Nightmare Trailer HD - Catherine

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #10 skrivet: 06 jan, 2011, 19:15:44 19:15 »
Hur har du tappat sugen?

Ett spel där karaktärerna har sex, dricker alkohol och har mystiska mardrömmar signerad Atlus.

Vad finns det inte att vara sugen på? Är ju samma team som gjort Persona 3 och 4.

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #11 skrivet: 06 jan, 2011, 19:45:32 19:45 »
Jag vet inte. Hypen dog där ett tag. Det verkar lite töntigt ibland.

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #12 skrivet: 11 jan, 2011, 07:25:50 07:25 »
Ny trailer. Oops är väl ett bra ord för den :p

Catherine - Trailer (01-10-2011)

Skummaste trailern på länge. Men fullt accepterbar och intressant.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5383
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 28 jan, 2011, 23:08:07 23:08 »
Finns nu ett demo tillgängligt för alla som har tillgång till japanska PlayStation Store :D
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #14 skrivet: 29 jan, 2011, 22:35:40 22:35 »
Det var/verkade rätt coolt. Jag fattade inte ett skit :P

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #15 skrivet: 01 feb, 2011, 10:18:02 10:18 »
Använd styrkorset för att flytta dig i sidled/höjdled.

Använda Cirkel för att greppa tag i lådorna. Vissa lådor kan flyta själv i luften och kan på så sätt bilda trappor.

Klättra eller dö.

Kuddar används som extraliv så att man kan försöka sig på banan igen. Använd select för att ångra det du gjort då du klättrar.

Vincent är osäker på om han vill gifta sig med sin nuvarande flickvän Katherine och han spenderar litet tid i baren med sina vänner där de diskuterar ett nyligen utfört mord på en ung man som hittas död i sin lägenhet.

Det ska bli intressant att se hur Catherine reagerar på Katherine.

Spelet är intressant, riktigt jävla intressant. Då det verkar vara en del Persona social links då man inte sover. Då man sover är det litet devil dice över det hela.

Bara att hoppas att det släpps utanför Japan. För det har ju en hel del skumma reaktioner och scener som nog inte censuren i USA tycker om :(

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #16 skrivet: 01 feb, 2011, 12:47:26 12:47 »
Ja, det var bara storyn jag inte fattade ett skit av. Men tack för det :)

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #17 skrivet: 01 feb, 2011, 13:02:31 13:02 »
Så litet så :)

Det finns så mycket som pågår överallt i detta spel.

Dels har vi Vincents mardrömmar, sedan har vi Catherine och Katherines relation till Vincent och så har vi morden som görs på män. Som tydligen varit otrogna...

Varför upplevs alla som drömmer mardrömmen som får? Alla utom du själv då alltså?

Spelet har så mycket nyanser i trailers att man knappt vet vad som är bak och vad som är fram :p

Alltså är det ett perfekt lir från Atlus :)

Utloggad iZni

• Veteran
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3368
  • 3745 inlägg SP.se
    • Visa profil
    • The iZni blogg
« Svar #18 skrivet: 07 feb, 2011, 19:15:35 19:15 »
Det var/verkade rätt coolt. Jag fattade inte ett skit :P

Testade 360 demot igår och ja... THIS!

If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #19 skrivet: 01 mar, 2011, 13:42:46 13:42 »
Yahoo!!

Spelet kommer släppas i USA i ÅR!! Sommaren 2011 är det satt för release. Kollar man på hemsidorna som nu tar upp förbokningar så släpps det redan i Juli.

Riktigt trevliga nyheter detta!!

Utloggad greger

• Moderator
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #20 skrivet: 03 mar, 2011, 21:20:02 21:20 »

Utloggad Basara

• Wise Wolf
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #21 skrivet: 04 mar, 2011, 14:40:42 14:40 »
Enda problemet. Kunde de inte berättat någonting som jag inte redan visste med den titeln :p

Spenderat alldeles för mycket tid med att kolla upp Catherine. Men jag ser fram emot det. Bara synd att de valde att göra två olika omslag till spelet. Och tur att PS3 versionen fick Catherine på omslaget :)
Kanske var därför som PS3 versionen sålde så oerhört mycket bättre än X0 versionen?

Utloggad Gäst

• Rookie
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 04 mar, 2011, 14:50:27 14:50 »
Kanske var därför som PS3 versionen sålde så oerhört mycket bättre än X0 versionen?
Jag är nog säker på att båda 360-ägarna i Japan köpte spelet. :P

Utloggad iZni

• Veteran
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3368
  • 3745 inlägg SP.se
    • Visa profil
    • The iZni blogg
« Svar #23 skrivet: 04 mar, 2011, 16:40:34 16:40 »
Jag är nog säker på att båda 360-ägarna i Japan köpte spelet. :P

Visste du inte att det är 3 sycken nu! :O

If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?

Utloggad Gäst

• Rookie
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 04 mar, 2011, 16:49:47 16:49 »
Va? Nej, nu ljuger du allt!