Författare Ämne: MASS EFFECT 3 – Den intergalaktiska tråden (Spoilervarning utfärdas!)  (läst 37199 gånger)

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
  • Antal inlägg: 1621
    • Visa profil

In the year 2148, explorers on Mars discovered the remains of an ancient spacefaring civilization. In the decades that followed, these mysterious artifacts revealed startling new technologies, enabling travel to the furthest stars. The basis for this incredible technology was a force that controlled the very fabric of space and time.
They called it the greatest discovery in human history.
The civilizations of the galaxy call it... MASS EFFECT.

Information:

Utvecklare: Bioware
Utgivare: Electronic Arts
Release: Q1-2012
Plattformar: PC, Xbox 360 och Playstation 3
Hemsida: http://masseffect.bioware.com/
Wikipedia: http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect_Wiki

Story:

I det avslutande kapitlet i trilogin har den enorma Reaper flottan tillslut trätt fram från tidigare okända delar av rymden och påbörjat sin utrensning av galaxen. Som Commander Shepard är din enda chans att rädda allt liv att samla civilisationer från galaxens alla hörn för en sista avgörande strid.

Karaktärsuppbyggnad:

I vanlig ordning kommer du att kunna välja utseende, klass och kön till Shepard. Om du importerat en sparfil kan du dock bara välja de två förstnämnda. Du har också alternativet att bygga vidare på din klass från andra spelet.

Spar överföring:

Du kommer att kunna föra över en sparfil från föregångarna och se konsekvenserna av dina handlingar.
Utifall din Mass Effect 2 genomspelning slutade med att Shepard avled har du alternativen att antingen spela om tvåan eller skapa en ny karaktär i trean.

Bilder:

Filmer:

Mass Effect 3 : Earth Announcement Trailer [HD]
« Senast ändrad: 04 maj, 2011, 21:05:07 21:05 av Lizzarder »
"En gång hade jag rövmens."

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
SV: MASS EFFECT 3 – Den intergalaktiska tråden
« Svar #1 skrivet: 12 dec, 2010, 09:33:59 09:33 »
Fyfan, bara ett år kvar!!! :D
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Ziqo

• Inaktiv
  • Antal inlägg: 982
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 12 dec, 2010, 09:42:45 09:42 »
JAG HADE RÄTTT!!!! Det var london i teasern! : )

2011 kommer bli bästa året i spelhistorien.

emmaonfire

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 12 dec, 2010, 10:23:18 10:23 »
Jag kan knappt vänta!! :D

Utloggad Gäst

• Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 12 dec, 2010, 10:47:28 10:47 »
Oh my god! Så himla grymt! ;D

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9575
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #5 skrivet: 12 dec, 2010, 12:00:54 12:00 »
Yeah, det kommer bli awesome alltså, men jag stör mig lite på det hela ändå. Jag menar, varför skulle de bara slå till mot Jorden? Det finns ju hur många planeter som helst liksom. Nåja, det kommer bli ballt att faktiskt få spela på Jorden. *Startar 360:n och fortsätter på min fil*

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 12 dec, 2010, 12:26:33 12:26 »
Yeah, det kommer bli awesome alltså, men jag stör mig lite på det hela ändå. Jag menar, varför skulle de bara slå till mot Jorden? Det finns ju hur många planeter som helst liksom.
The Reapers hyser ju ett stort intresse för människo rasen så på det sättet är det ju logiskt. Sedan vet man ju inte om det finns en twist på det hela med.

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 12 dec, 2010, 12:27:21 12:27 »
Finns uppenbarligen fortfarande liv kvar i tvåan.
Kopierat från Biowares forum.

Chris Priestly:

You people really need to pay mroe attention. I'm glad you're happy and all, but me and otehr BioWarians (liek Jesse Houston off the top of my head) have said this before. Pretty much after Lair of the Shadowbroker came out and everyone asked "is this the end?". We said, no there is more coming then, and we're still saying there is more DLC coming.

Please, try to keep up.

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
  • Antal inlägg: 4643
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #8 skrivet: 12 dec, 2010, 12:56:09 12:56 »
Yeah, det kommer bli awesome alltså, men jag stör mig lite på det hela ändå. Jag menar, varför skulle de bara slå till mot Jorden? Det finns ju hur många planeter som helst liksom. Nåja, det kommer bli ballt att faktiskt få spela på Jorden. *Startar 360:n och fortsätter på min fil*

Människorna är den enda avancerade rasen som Reapers har intresse av, då de/vi är mest anpassningsbara, och har mest genetisk variation. Om man lyssnar på vad Harbinger säger under självmordsuppdraget så hör man hans argument emot de övriga raserna, som t.ex. att asari är beroende av andra raser (för säker reproduktion), turians är för primitiva, quarians har för svaga immunsystem, etc.

Sen ser det ju faktiskt inte ut som att det finns någon större chans att Shepard får besöka jorden i sig. Jorden är ju redan invaderad, ser det ut som, och efter man samlat sina allierade så tvivlar jag på att man kommer att slåss mot Reapers till fots. Vi kan förvänta oss en riktigt episk rymdstrid, däremot, och kanske kommer vi få springa omkring inne i en Reaper?

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 12 dec, 2010, 14:19:13 14:19 »
Det är skönt att Dragon Age II och kanske The Old Republic kommer ut innan detta, även om jag typ bara ser dem som bedövningssprutor mot den olidliga väntan. :P

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #10 skrivet: 12 dec, 2010, 14:41:40 14:41 »
TOR är bra mycket mer än en bedövningsspruta för mig. Har ju potentialen att hålla en fast i 5-10 år. :P

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 12 dec, 2010, 15:19:52 15:19 »
TOR är bra mycket mer än en bedövningsspruta för mig. Har ju potentialen att hålla en fast i 5-10 år. :P
Jo iofs. ME3 kommer ju förmodligen bara hålla på drygt 40 h, så det är ju en aning längre hållbarhet där. Men åtminstone innan trean är ute kommer jag ändå se det lite grand som just en bedövning. :P

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #12 skrivet: 12 dec, 2010, 15:54:27 15:54 »

Människorna är den enda avancerade rasen som Reapers har intresse av, då de/vi är mest anpassningsbara, och har mest genetisk variation. Om man lyssnar på vad Harbinger säger under självmordsuppdraget så hör man hans argument emot de övriga raserna, som t.ex. att asari är beroende av andra raser (för säker reproduktion), turians är för primitiva, quarians har för svaga immunsystem, etc.

Sen ser det ju faktiskt inte ut som att det finns någon större chans att Shepard får besöka jorden i sig. Jorden är ju redan invaderad, ser det ut som, och efter man samlat sina allierade så tvivlar jag på att man kommer att slåss mot Reapers till fots. Vi kan förvänta oss en riktigt episk rymdstrid, däremot, och kanske kommer vi få springa omkring inne i en Reaper?

Jo, det är ju rätt självklart. Glömde halvt bort det där, typ. Och ja, en superepisk rymdstrid av något slag lär det bli. The hype is on! Fan, jag spelade aldrig ME förut som jag sa. :( Har typ klarat ut Uncharted 2 istället. :P

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #13 skrivet: 12 dec, 2010, 19:44:46 19:44 »
Jo iofs. ME3 kommer ju förmodligen bara hålla på drygt 40 h, så det är ju en aning längre hållbarhet där. Men åtminstone innan trean är ute kommer jag ändå se det lite grand som just en bedövning. :P

Och sen är det jag som har "Jedi" i mitt namn, och inte du. :D

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 12 dec, 2010, 21:50:22 21:50 »

Och sen är det jag som har "Jedi" i mitt namn, och inte du. :D
Uppenbarligen ja. :)

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #15 skrivet: 13 dec, 2010, 00:00:55 00:00 »

New power acquired:

Rider Kick
« Senast ändrad: 13 dec, 2010, 00:23:05 00:23 av JediMB »

Utloggad JediMB

• モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
    • Visa profil
    • JediMB.net
« Svar #16 skrivet: 13 dec, 2010, 00:38:56 00:38 »
"FemShep" och "Liara" på VGAs pre-show, by the by:

Jennifer Hale and Ali Hillis at the Spike VGAs PreShow 2010

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #17 skrivet: 13 dec, 2010, 12:19:32 12:19 »
Baaaanzaaaai! Hahahaha, asbra ju! :D

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 13 dec, 2010, 14:05:42 14:05 »
Det hade varit en episk avslutning på trean! :D

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 15 dec, 2010, 11:42:21 11:42 »
Raiders of the Lost Ark - Renegade Interrupt!

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 20 dec, 2010, 13:48:12 13:48 »
Tänk om Bioware vågade löpa hela linan ut. Att spela ME3 kräver att du importerar en spar fil från tvåan. Andra spelet är ju trots allt egentligen bara en lång förberedelse på den sista delen.
Intressant annars hur de ska förtälja vad som hänt i två spel för dem konstiga typer som skapar en ny karaktär i trean.
« Senast ändrad: 20 dec, 2010, 13:54:07 13:54 av Lizzarder »

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
SV: MASS EFFECT 3 – Den intergalaktiska tråden (Spoilervarning utfärdas!)
« Svar #21 skrivet: 24 jan, 2011, 20:43:16 20:43 »
Podcast intervju med Mass Effect seriens lead writer Mac Walters.
Behandlar PS3 versionen av ME2, den nya prequel serien Evolution samt lite om ME3.

http://na.llnet.bioware.cdn.ea.com/u/f/eagames/bioware/masseffect2/resources/assets/media/podcasts/mac_walters_dark_horse_comic.mp3

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 10 feb, 2011, 02:22:57 02:22 »
Den ansvariga för soundtracket till Mass Effect 3 har avslöjats. Om Jack Wall och Sam Hulick fortfarande är inblandade är än så länge ett frågetecken.

http://xbox360.ign.com/articles/114/1148798p1.html

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 11 feb, 2011, 11:56:56 11:56 »
Om Jack Wall och Sam Hulick fortfarande är inblandade är än så länge ett frågetecken.
Hittade det här på spelets wikipedia sida:

Via Twitter on the 10th February, 2011, Wall of Sound inc. in-house composer Jack Wall, responsible for the music to both previous installments of the Mass Effect franchise, confirmed having no involvement with the production of Mass Effect 3. A peripheral statement concluded that he will "not [be] returning to score the final game" due to undetailed and "complicated" reasons. Wall also used positive connotations in mention of Mansell. [20]

Jack Wall själv skrev det här på Biowares forum:

Dear People Who Love Mass Effect -
So...maybe it's time to actually say something?

Working on the Mass Effect series was epic. It was mind-bending, soul-coughing, astral-plane traveling delicious loveliness - all the way. The games themselves are works of art. I wouldn't change one note of it that myself, Sam, David, Richard or Jimmy wrote. As you may have noticed by now, I am not returning to score the final game. The reasons are much too complicated to explain here, but suffice to say that the people at BioWare and I are still friends and we all really still like each other a lot. More importantly, the score for ME3 will be great and even more important than that, the game will liikely be (being BioWare and all) super duper fantastic.
Clint Mansell is cool. Enjoy.
Oh and thanks to everyone for the kind words here and over the years. For those of you who didn't say nice things, that's cool too. I'm still searching for the perfect chord. If you guys see it laying around, let me know, ok?
See you in another game in another crazy universe!

-Jack

Utloggad Lizzarder

• Jonas L Shepard
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 22 mar, 2011, 11:22:32 11:22 »
Just finished my first voice session for EDI in #MassEffect3. Fun!
http://twitter.com/trutriciahelfer/status/49921541143662592

;D