Författare Ämne: Harvest Moon 3D: The Tale of Two Towns  (läst 1926 gånger)

Utloggad Gäst

• Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
Harvest Moon 3D: The Tale of Two Towns
« skrivet: 09 apr, 2011, 10:42:11 10:42 »

NATSUME BRINGING HARVEST MOON TO NINTENDO DS AND 3DS THIS SUMMER WITH HARVEST MOON: THE TALE OF TWO TOWNS

Burlingame, CA., April 7, 2011 - Natsume Inc., a worldwide developer and publisher of family-oriented video games, announced today that Harvest Moon: The Tale of Two Towns is coming to North America, and will be released simultaneously on both the Nintendo DS and the 3DS.

"We're extremely excited to be bringing The Tale of Two Towns to these two great platforms," said Hiro Maekawa, President and CEO at Natsume. "We wanted to ensure that all of our loyal Harvest Moon fans would have a chance to play this game. No matter which version they pick up, they're sure to love the great new cast of characters, the fun festivals, and the exciting new gameplay mechanics."

Konohana and Bluebell villages were once the friendliest of neighbors. Then a huge dispute erupted between them.over FOOD! Both towns were certain that their cooking was the best in the world. This feud has transformed these happy neighbors into bitter rivals.

As a new farmer to the area, players choose which village to live in. Will it be Eastern-styled Konohana with its abundant fields of crops, or the animal-loving, European-styled Bluebell? Players will pick a home, build a thriving farm, and compete in a huge variety of festivals. If they develop their skills enough, and they might even find a way to bring these two towns together once again!

More details can be found at www.natsume.com. You can also follow all of the latest Natsume news at www.natsume.com/facebook and www.twitter.com/natsume_inc. ###

------------------------------------------------------------------------------------------

Information

Plattformar: Nintendo DS, Nintendo 3DS
Releasedatum: TBA 2011
Utvecklare: Natsume
Utgivare: Marvelous Interactive

------------------------------------------------------------------------------------------

Trailers

牧場物語 ふたごの村 PV

Tänkte att jag skapar en egen tråd för spelet, så kan man samla all ny information här. Jag vet inte hur stort intresse det finns för Harvest Moon här på forumet, men i och med att 3DS har så dåligt med titlar så kanske fler plockar upp det i brist på bättre och upptäcker hur jäkla bra det egentligen är. Jag vet att Bullit har börjat bli nyfiken på serien, men är det någon mer som uppskattar Harvest Moon?

Själv tycker jag att det är väldigt skönt att det inte bara kommer till 3DS, för då hade jag väl helt enkelt blivit tvungen att köpa mig en sådan liten hårdvarubit, vilket jag inte direkt känner för att göra.

Det jag hoppas på är ett öppet Harvest Moon med mycket frihet och så lite styrning som möjligt. Jag hoppas även att det utspelas över en lång tidsperiod, eller att man helt enkelt kan fortsätta spela i en evighet om mans om vill det.

Konceptet med två städer är också lite intressant. Will it be Eastern-styled Konohana with its abundant fields of crops, or the animal-loving, European-styled Bluebell? En sak som jag alltid har velat ha i tidigare spel är möjligheten att kunna fokusera på att föda upp djur eller att helt enkelt lägga energin på sina grödor. Visst, det har ju gått att göra det innan också, men då man har varit ganska begränsad när gäller mängden boskap man kan ha, så har det varit ganska olönsamt att strunta i odlingen. Det hade liksom varit lite coolt att kunna ha 40 mjölkkor istället för 10-12 stycken. Vi får väl se vad de olika städerna faktiskt har för effekt på en bondeliv, men det känns som att det inte kommer att bli alltför stor skillnad utöver den visuella delen. Det är ju i och för sig positivt på ett sätt, då man ska kunna spela hur man vill oavsett vilken stad man väljer.

Annars hoppas jag bara på enormt mycket möjligheter att skräddarsy gården och bondelivet så mycket man vill. Vi får la se vad som händer, men ett köp blir det definitivt.

Någon mer som har några tankar kring detta spel?

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
SV: Harvest Moon 3D: The Tale of Two Towns
« Svar #1 skrivet: 09 apr, 2011, 12:16:22 12:16 »
Lite sugen är man ju, länge sen man testat HM senast.
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Gäst

• Rookie
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 09 apr, 2011, 12:46:33 12:46 »
På något sätt är det nästan som att det första Harvest Moon till varje konsol blir det bästa, för då försöker de inte lägga till en massa gimmickar för att "förnya" serien. Sen betyder det ju inte att man inte vill ha en massa nya finesser och möjligheter, som t.ex. nya djur, plantor, utbyggnadsmöjligheter, festivaler, potentiella fruar, stora områden, tävlingar etc.

Det är en svår balansgång, för det får inte heller bli för basic som t.ex. det gamla Harvest Moon till GBC. Det var i stort sett en kopia av Snes-versionen fast väldigt nedbantad. Det saknade staden, skogen, festivaler, giftermål etc.

Det jag egentligen vill ha är väl egentligen ett ganska traditionellt Harvest Moon, med en massvis av alternativt innehåll som spelaren själv får välja om denne vill ta del av , som t.ex. det jag nämnde ovan. Det är väl vad jag önskar.

Det sämsta skulle vara om man måste ha gjort specifika saker vid vissa tidpunkter för att storyn skall passa ihop. Då styrs man och det förstör lite av det fina med serien.

Det sista bärbara Harvest Moon som jag riktigt njöt av var väl Harvest Moon DS och det senaste konsolspelet var nog Tree of Tranquility. Härlig atmosfär och ganska mycket frihet i båda. Det jag också gillade i Tree of Tranquility (och Magical Melody också för den delen) var möjligheten att välja gård från början. Att man åtminstone kan välja stad i detta är ju ett plus. Grafiken ser också ganska mysig ut för det mesta.

Vi får se vad som händer och fötter, men det ska bli kul att få reda på mer om det inom den närmsta tiden. Det finns ju en del filmer från det på Youtube, med tanke på att det släpptes förra året i Japan. Det är bara att leta lite så hittar man allt en del att titta på.

Utloggad bullit2

• That sounds lame but whatever
  • Antal inlägg: 2116
  • + 1664 inlägg på SP
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 09 apr, 2011, 14:44:02 14:44 »
Jag tycker det ser väldigt lovande ut - baserat på vad jag såg i videon. Jag har höga förhoppningar. Älskar att dom bestämt sig för att göra lite mer seriösa animé-karaktärer i ställer för de cartooniga jag sett tidigare. Såg också att de behållit den bästa skillnaden mellan SNES-vesionen och Harvest Moon DS(de enda två jag spelat): Man har fortfarande ett inventory så man kan skörda allt, lägga det i inventoryn och sen lägga allt i chipping-lådan. I SNES-versionen var det verkligen en pain - men det var ju det första spelet också.
Såg också att dom lagt till en spårruta som den I harvest Moon till gamecube (what a wonderful life tror jag det heter) så man ser vart man kommer använda sitt verktyg. Också ett plus är att man nu använder verktyget man har equipat i samma ruta man står i, i stället för rutan framför sig( det såg man i videon när karaktären använder en "hoe"(kommer inte ihåg vad det heter på svenska)

Jag kan direkt säga att det kommer bli skönt att kunna spela ett Hartvest Moon med en analog spak. Jag får ont i fingrarna av styrkorset på mitt vanliga DS när jag spelat Harvet Moon ett tag.

Kort sagt är jag förväntansfull. 2011 kommer för mig bli det bästa spelåret hittills ^^
"I´ve been to a thousand restrooms and I´ve never found a place to rest" - Jacque Fresco

Utloggad Gäst

• Rookie
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 09 apr, 2011, 19:39:10 19:39 »
Det går att underlätta skördandet i Snes-versionen. När man har skaffat sadel till sin häst så kan man lägga varorna där. Då skeppas de automatiskt.

Utloggad bullit2

• That sounds lame but whatever
  • Antal inlägg: 2116
  • + 1664 inlägg på SP
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 09 apr, 2011, 19:54:31 19:54 »
Jo jag vet - har läst lite - men man måste hålla på i över ett spelår först :P
"I´ve been to a thousand restrooms and I´ve never found a place to rest" - Jacque Fresco