Författare Ämne: Diablo III  (läst 9514 gånger)

Utloggad Gäst

• Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
SV: Diablo III
« Svar #25 skrivet: 15 maj, 2012, 16:24:35 16:24 »
Kanske dags att styra upp något? Vem orkar köra lite Diablo III ikväll?

Dynamite

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 15 maj, 2012, 16:38:08 16:38 »
Någon här som streamar?

Utloggad Milu

• Antal inlägg: 7431
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 15 maj, 2012, 23:16:54 23:16 »
Så jävla awesome.

Dynamite

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 16 maj, 2012, 16:11:51 16:11 »
Någon som ger bort 14-dagarspass? Jag vill köra, men bara lite så jag inte blir fast.

Utloggad lakrismamma

• Antal inlägg: 518
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 16 maj, 2012, 20:21:41 20:21 »
Lägg till mig ni som vill christiangonta snabela gmail punkt com!
Är lvl 10 munk just nu. Längtar till imorgon då jag kan spela mer!

Utloggad Basara

• Wise Wolf
  • Antal inlägg: 3179
    • Visa profil
    • Deculture
« Svar #30 skrivet: 17 maj, 2012, 16:33:51 16:33 »
Skänk mig ett spel så kan jag spela :)

Utloggad Roosevelt

• Antal inlägg: 1230
  • R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 29 maj, 2012, 20:21:30 20:21 »
Köpte precis Diablo 3, kan inte spela idag, men någon gång efter tentan så ska jag sätta tänderna i det. Hoppas det är så grymt som alla säger!

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #32 skrivet: 30 maj, 2012, 19:43:20 19:43 »
Det är awesome, när man kan spela!! Servrarna nere IGEN, de ska vad jag förstår ha sheduled maintenance mellan 3 i natt och 11 på morgonen imorn, men inte ens tills dess fick man spela.

Utloggad Roosevelt

• R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: 31 maj, 2012, 10:50:17 10:50 »
Servarna var inte nere igår på kvällen. Maintenance var tidigt på morgonen, men på kvällen efter sju (kom hem då så vet inte om det gick tidigare) var de uppe. Det var stora problem att logga in för man kunde få massa olika error, men med lite tur och/eller ihädighet gick det, spelade för första gången igår så jag, en polare och mina två bröder körde. Det tog ett tag innan vi kom in allihopa, men det gick. Det var dock trist att börja med att ragea på att servrarna är så dåliga till och med när det gått en halv månad sedan release.

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #34 skrivet: 31 maj, 2012, 19:56:47 19:56 »
Funkade inte för mig mellan typ 19-22, sen slutade jag testa, det stod till och med på inloggningssidan till höger "breaking news" battle.net servers nere. Konstigt om det inte står samma för alla

Utloggad Roosevelt

• R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 01 jun, 2012, 01:12:23 01:12 »
Väldigt skumt om det inte är samma sak för alla, men vi kunde som sagt spela. Har haft problem med att logga in under hela dagen idag också och nu blev vi för ett tag sedan kickade och det verkar som att det inte blir något mer för dagen i alla fall. Hoppas att patchen som ska vara vid 3 inatt löser lite av de här problemen för det är riktigt tråkigt.

Utloggad Roosevelt

• R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: 01 jun, 2012, 12:45:15 12:45 »
Hade inga problem att logga in idag, hoppas det håller i sig. Vi klarade normal i alla fall, riktigt kul men haha fyfan va ful Diablo var.

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #37 skrivet: 01 jun, 2012, 13:15:02 13:15 »
Han var lite för smal haha, såg lite feminin ut :p

Utloggad Roosevelt

• R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: 02 jun, 2012, 00:42:02 00:42 »
Ja visst gjorde han det! Efter första videon när man fick se honom satt vi alla tysta ett litet tag och sen ungefär samtidigt "va girly/feminin/lame han såg ut" :)

Utloggad DarkaN

• L
  • Antal inlägg: 3665
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #39 skrivet: 02 jun, 2012, 15:46:22 15:46 »
Diabla kallar jag (honom)

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #40 skrivet: 11 jun, 2012, 09:13:15 09:13 »
Jag kör på Hell nu, det är okej, svårt ibland. Har precis börjat lära mig lite mer om auction house och börjat sälja grejer där, har köpt också såklart men har inte så mycket pengar, håller på och sliter ihop till det nu. Mina grejer är ok men behöver verkligen uppgraderas om inte Hell ska ge mig problem.

Brorsan kör Inferno, hörde av min andra bror att det var helt sjukt svårt, men min äldsta är på Act 3 nu såg jag. Han lär ju ha farmat lite innan han kom dit, sheesh... Min andra bror orkade inte med mer än Act 1 på inferno än så länge så han kör en ny gubbe istället.

Vad kör ni för klasser? Rekommenderar ni klassen ni kör eller finns det för många nackdelar?

Utloggad DarkaN

• L
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #41 skrivet: 11 jun, 2012, 13:12:27 13:12 »
Jag spelar wizard (60) Monk (60) och en nystartad Demon hunter (25)

Just nu finns det fler fördelar att spela med ranged då man kan bygga sig en glaskanon i hell/inferno så man tar sig vidare. Att spela en melee kräver mycket mer gear med all resistance, hög armor och life on hit.
Med glaskanon menar jag att som t ex wizard köpa sig gear som har hög intelligence och increased attack speed på det som går och i princip strunta i vitality. Spela defensivt med en slow och teleport, släng upp en hydra som gör skadan och spring, spring och spring.

Act 2 inferno kommer man dö på många gånger om man inte har över 300 all res och mellan 6k-8k armor.

Demon hunter fungerar som wizarden bra att spela som glaskanon då han har många spells som gör att man undviker skada.

För att sen få bättre gear och mer guld rekommenderar jag att spela act 1 inferno med någon vän och stacka 5 nephalem valor (man får det om man är i lvl 60 och dödar champion mobs) och döda spindelbossen och butcher. Man startar lagom före så man hinner hitta 5 champion packs och sen kommer till spindeln. Man är då GARANTERAD 2 rare drops.

Nephalem valor ger dig 15% (tror jag det var) mer magic + gold find.

Monk och barb är kul och relativt smidigt tills inferno kommer. Då kostar det många miljoner att skaffa tillräckligt bra gear för att ta sig vidare.
Demon hunter och wizard klarar sig ganska bra på billigare gear i inferno.

Jusste, ca 20-30k hp brukar räcka om man ska vara glaskanon.

Utloggad Roosevelt

• R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: 12 jun, 2012, 19:09:01 19:09 »
Håller med det DarkaN sa gällande typ allt det är utifrån min egen erfarenhet som Wiz 60 och utifrån vad alla mina kompisar/syskon säger som spelar de andra klasserna.

Jag har börjat på hardcore nu också, det är mycket mer spännande och jag kan varmt rekommendera att testa det. Speciellt om ni redan har en klass vid 60 så ni har lite erfarenhet från hur allting fungerar. Jag valde samma klass som jag kör med på "normal" vilket känns säkrare eftersom jag vet lite mer vad jag klarar och inte, men det är knappast ett måste, brorsan bytte och det fungerar bra.

Utloggad DarkaN

• L
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #43 skrivet: 13 jun, 2012, 17:37:59 17:37 »
Spelet lider fortfarande av smålagg vid vissa tillfällen så det kan döda dig på någon sekund senare i spelet. Jag känner mig inte säker i att spela hardcore än i alla fall.

Utloggad Roosevelt

• R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #44 skrivet: 13 jun, 2012, 22:21:26 22:21 »
Absolut, skulle bli rätt trött om jag dog på grund av det, men generellt om man är försiktig går det bra ändå... dock extra farligt som ranged eftersom man oavsett hur bra gear man har kan bli 1 shottad i inferno vilket gör att man inte får göra misstag medans melee klasserna med bra gear har lite mer "leeway" så att säga, problemet är ju bara att få tillräckligt bra gear för att vara safe till att börja med.

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #45 skrivet: 13 jun, 2012, 22:25:51 22:25 »
Jag är fortfarande på Hell, har min Demon Hunter på lvl 55. Vet inte om jag orkar lägga ner  tid och energi på Inferno, det får nog bli vid senare tillfälle i så fall. Är mer sugen på att göra en Witch Doctor när jag klarat Hell snart.

Utloggad DarkaN

• L
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: 13 jun, 2012, 22:45:18 22:45 »
Har min egen demon hunter i 56 nu :)
Inferno act 1 är inte så illa som man tror egentligen. Man köper lite gear på auktionshuset sen klarar man det typ. Om man tar det försiktigt =P

act2 orkar man inte. Dör hela tiden.

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #47 skrivet: 14 jun, 2012, 08:52:28 08:52 »
Det blir säkert så att jag går in och spelar Inferno lite ibland och sen växlar till en annan karaktär när jag inte pallar :)

Känner mig faktiskt märkligt osugen på Barbarian... Hoppas de släpper en till melee-klass i ett tillägg.

Utloggad Roosevelt

• R.I.P Superplay
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: 14 jun, 2012, 19:39:17 19:39 »
Har min egen demon hunter i 56 nu :)
Inferno act 1 är inte så illa som man tror egentligen. Man köper lite gear på auktionshuset sen klarar man det typ. Om man tar det försiktigt =P

act2 orkar man inte. Dör hela tiden.

Tycker första acten var väldigt enkel i inferno på wizard i alla fall och jag har inte köpt ett enda item på AHn eller fått av kompisar så om man köper lite items som du säger torde det knappast vara några problem alls.

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #49 skrivet: 21 jun, 2012, 00:06:11 00:06 »
Är på level 59½ nu med min DH, haha :) Snart vid Azmodan, det är rätt enkelt allting just nu, med undantag för vissa champion packs såklart, men det är sällan det kommer något riktigt utmanande.