Författare Ämne: The Legend of Zelda: Skyward Sword  (läst 24874 gånger)

Utloggad JediMB

  • モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
  • Antal inlägg: 4643
    • Visa profil
    • JediMB.net
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #50 skrivet: 21 okt, 2011, 22:45:30 22:45 »
Nintendo är väl inte direkt inblandade i ONM längre?

Utloggad Jemura

  • Skadat gods
  • Antal inlägg: 706
  • Glenn Klännings Dansorkester
    • Visa profil
    • Jemuras deviantArt
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #51 skrivet: 23 okt, 2011, 17:18:45 17:18 »
Fan vad tur att man kan välja mellan 3 olika gränssnitt.

  • Standard
  • Light
  • Pro

Blir Pro hela vägen för mig i alla fall.
Du då?
Thank god you have been indoctrinated

Utloggad Stereo

  • Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6903
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #52 skrivet: 23 okt, 2011, 17:32:04 17:32 »
Vad är det för skillnad på dem?

Utloggad Jemura

  • Skadat gods
  • Antal inlägg: 706
  • Glenn Klännings Dansorkester
    • Visa profil
    • Jemuras deviantArt
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #53 skrivet: 23 okt, 2011, 17:54:50 17:54 »
"Standard" är HUDen som visades på E3 2010, nunchuck och Wiimotes alla kommandon tas upp på skärmen. "Light" visar lika mycket som TP, "Pro" livmätare, sköldmätare och aktivt item visas bara.       
Thank god you have been indoctrinated

Utloggad Stereo

  • Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6903
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #54 skrivet: 23 okt, 2011, 18:25:22 18:25 »
Försvinner kartan på pro, då eller?

Isf. kör jag nog helst "Light", annars går jag bara vilse :P

Utloggad Jemura

  • Skadat gods
  • Antal inlägg: 706
  • Glenn Klännings Dansorkester
    • Visa profil
    • Jemuras deviantArt
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #55 skrivet: 23 okt, 2011, 18:52:36 18:52 »
Ser inte mini-kartan på Standard eller Light bilderna, (+) knappen kanske tar fram den? eller är det världskartan?
Thank god you have been indoctrinated

Utloggad Niggaz

  • Text-Tv
  • Antal inlägg: 5747
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #56 skrivet: 23 okt, 2011, 19:01:54 19:01 »
Det är svårt att avgöra innan man har sett en direkt jämförelse på alla.
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad Hartner_X

  • Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #57 skrivet: 23 okt, 2011, 19:34:05 19:34 »
Går det att köra med annat är Wiimote?
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Niggaz

  • Text-Tv
  • Antal inlägg: 5747
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #58 skrivet: 23 okt, 2011, 19:39:05 19:39 »
Nix.
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad Hartner_X

  • Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #59 skrivet: 23 okt, 2011, 19:47:50 19:47 »
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Jemura

  • Skadat gods
  • Antal inlägg: 706
  • Glenn Klännings Dansorkester
    • Visa profil
    • Jemuras deviantArt
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #60 skrivet: 23 okt, 2011, 19:49:29 19:49 »
Här är de tre.

Standard


Light


Pro

« Senast ändrad: 23 okt, 2011, 20:05:33 20:05 av Jemura »
Thank god you have been indoctrinated

Utloggad Niggaz

  • Text-Tv
  • Antal inlägg: 5747
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #61 skrivet: 23 okt, 2011, 20:25:37 20:25 »
^Det lär bli den sista. Hur någon skulle vilja ha den första övergår mitt förstånd.

Nix.
Då får vara..
Spelet är ju konstruerat för Motion+ från första början. >_>
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad Hartner_X

  • Administratör
  • Antal inlägg: 5378
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #62 skrivet: 23 okt, 2011, 22:08:31 22:08 »
Spelet är ju konstruerat för Motion+ från första början. >_>

Och det betyder inte att man kan ha andra alternativ också?
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Gäst

  • Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #63 skrivet: 23 okt, 2011, 22:14:37 22:14 »
Önska kan man ju, men man blir väl tvungen att dras med bajskontrollerna om man någonsin spelar det. Hade varit grymt hypad om det inte varit för den aspekten.

Utloggad JediMB

  • モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
  • Antal inlägg: 4643
    • Visa profil
    • JediMB.net
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #64 skrivet: 23 okt, 2011, 22:36:55 22:36 »
Spelet är ju konstruerat för Motion+ från första början. >_>

Och det betyder inte att man kan ha andra alternativ också?

Spelet är till stor del byggt runt svärdkontrollen med MotionPlus, ser det ut som. Skulle bli väldigt svårt att få den att fungera bra med Classic Controller eller liknande.

Men det ser väldigt kul och häftigt ut. Svärdsfäktandet blir mer uträknat och strategiskt än i tidigare spel.

Utloggad Stereo

  • Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6903
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #65 skrivet: 23 okt, 2011, 23:10:40 23:10 »
Nintendo brukar ju vara bra på att ta det tredjepartarna bara gör gimmicks av och utveckla vettiga funktioner utifrån det.

Och efter TP så skulle jag absolut inte vilja spela det med något annat än en Wiimote. Siktet var rent överlägset med pilbågar o. dyl., och snacket om viftandet tycker jag är överdrivet, då jag, när jag spelade TP, direkt slogs av hur avslappnat jag spelade. Lutad bakåt i soffan, med båda händerna fria mot sidorna tack vare att kontrollen är delad, och så vicka lite på handleden för att slå. När det vankades pilbåge var det bara att höja handen och med överlägsen precision på mycket kort tid utföra sitt värv. Roligare kändes det, dessutom, när man var så mycket bättre. Och några direkta problem kan jag inte erinra mig heller, förutom under minispelet där man genom att luta kontrollen skulle leda en kula till sitt mål.

Ang. gränssnittet så skulle jag, av Jemuras bilder att döma, välja Pro.

Utloggad Gäst

  • Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #66 skrivet: 23 okt, 2011, 23:25:13 23:25 »
Känner precis tvärtom. TP förstördes totalt av kontrollerna till Wii. Det gjorde att GC-versionen var ljusår bättre. Men det här har vi diskuterat innan.

Utloggad Niggaz

  • Text-Tv
  • Antal inlägg: 5747
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #67 skrivet: 23 okt, 2011, 23:39:36 23:39 »
Önska kan man ju, men man blir väl tvungen att dras med bajskontrollerna om man någonsin spelar det.
Bajskontroller? Jag tror att du bör testa spelet innan du säger sådana grejer, det här spelet och hur man spelar det verkar ju vara vad Wii borde ha varit från första början början. Det hade varit ett märkligt drag att ens ha med classic controller-funktion.

Plus det som Jedi påpekar. Att få alla fighter att fungera när det är gjort för Motion+ hade inneburit massa onödigt arbete.

Och jag har lite svårt för folk som klagar på Wiikontrollerna. Har de ens testat Wii och bara antar massa saker? Har de bara spelat skitspel där utvecklarna inte kan göra kontrollen fungerande? Har de bara svårt att anpassa sig till något som inte är traditionellt?
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad Gäst

  • Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #68 skrivet: 23 okt, 2011, 23:58:40 23:58 »
Nej, jag har aldrig testat Wii. :P Har ju bara ägt Wii och spelat ett antal spel. Mario-spelen (Galaxy 1 & 2) funkar, men förstörs också av kontrollen, likaså TP. Harvest Moon: Tree of Tranquility går ju tack och lov att köra med Classic Controller Pro, för med Wii-kontrollen ä det inte njutbart att spela. Madworld hade varit mycket bättre med vanliga kontroller. Det enda spelet där Wii-moten inte har förstört spelet är väl Metroid.

Eller vad sägs om det faktum att man inte han röra sig längre bort än 5 cm från sensorn för annars slutar kontrollen registrera positionen, plus att den är allmänt oprecis. Det förbättrades i och för sig med WM+. Men det är ju som sagt bara en åsikt, så du behöver inte gå lös på mig för att jag tycker att det är en av de sämsta kontrollerna under de senaste tio åren. Du får älska den hur mycket du vill, men för mig har den förstört spelen.

Förresten... Mario Party är förresten helt underbart med WM. Där förbättrar det faktiskt upplevelsen.
« Senast ändrad: 24 okt, 2011, 00:08:13 00:08 av Thomas »

Utloggad JediMB

  • モーレツ宇宙海賊
  • Moderator
  • Antal inlägg: 4643
    • Visa profil
    • JediMB.net
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #69 skrivet: 24 okt, 2011, 00:10:29 00:10 »
Du måste ha ett jättestort spelrum om du lyckas hamna för långt från IR-sändaren. :o

Utloggad Niggaz

  • Text-Tv
  • Antal inlägg: 5747
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #70 skrivet: 24 okt, 2011, 00:13:26 00:13 »
Jag älskar ingen kontroll, men majoriteten av klagomålen på Wiikontrollen är helt grundlösa. Att säga att den förstör spelen är verkligen att ta i. Och jag har då aldrig haft några problem med vad sensorn känner av och jag sitter en bit ifrån och har dessutom sensorn rätt högt upp.

Och hur i hela friden förstörs Galaxy-spelen av kontrollen?
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad Stereo

  • Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6903
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #71 skrivet: 24 okt, 2011, 01:02:01 01:02 »
Eller vad sägs om det faktum att man inte han röra sig längre bort än 5 cm från sensorn för annars slutar kontrollen registrera positionen

Låter nästan som en felaktig produkt, jag har då i alla fall aldrig varit med om liknande.

Utloggad Gäst

  • Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #72 skrivet: 24 okt, 2011, 21:12:35 21:12 »
Och hur i hela friden förstörs Galaxy-spelen av kontrollen?
De små sakerna. Förutom att den är ganska obekväm att hålla, så är det allmänt störande att behöva rycka till med WM för att göra en snurrattack eller att behöva peka på skärmen på att ta de små färgkuberna. Samma med svärdsvingandet i TP. Det är sådana saker som förstör för mig. Vad är det för fel på ett knapptryck? Men som sagt, smaken är som baken.

Utloggad Niggaz

  • Text-Tv
  • Antal inlägg: 5747
    • Visa profil
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #73 skrivet: 24 okt, 2011, 21:33:48 21:33 »
De små sakerna. Förutom att den är ganska obekväm att hålla
Det här har jag svårt att förstå. Är kontrollerna för konstigt formade för dina händer? Sitter du konstigt? Gillar du alls att man faktiskt kan sitta med armarna mer isär?

så är det allmänt störande att behöva rycka till med WM för att göra en snurrattack
Det här kan jag förstå även om jag personligen tycker att det är smidigt och bekvämt att göra det.

eller att behöva peka på skärmen på att ta de små färgkuberna.
Fast pekandet har väl egentligen inte varit Wiis största problem, det är snarare det allmänna svingandet.

Samma med svärdsvingandet i TP.
Det kan jag inte uttala mig om eftersom att jag bara har spelat GC-versionen. Men SS kommer ju fungera på ett helt annat sätt så det borde bli mycket roligare. Om man inte är helt anti förstås.
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad Jemura

  • Skadat gods
  • Antal inlägg: 706
  • Glenn Klännings Dansorkester
    • Visa profil
    • Jemuras deviantArt
SV: The Legend of Zelda: Skyward Sword
« Svar #74 skrivet: 24 okt, 2011, 22:57:02 22:57 »
Tycker svärdstriderna funkade jättebra i Red Steel 2 (Motionplus only), kontrollen räddade det trissta upplägget i övrigt.
Ser fram i mot att använda bajskontrollen, när jag bowlar med bomber, simmar och skjuter pil.
Thank god you have been indoctrinated