Författare Ämne: Vad spelas?  (läst 401653 gånger)

Utloggad Milu

• Antal inlägg: 7458
    • Visa profil
SV: Vad spelas?
« Svar #6000 skrivet: 24 maj, 2018, 08:14:40 08:14 »
Lirar också God of War men hinner spela så jävla lite :(

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9582
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #6001 skrivet: 24 maj, 2018, 17:58:38 17:58 »
Lirar också God of War men hinner spela så jävla lite :(

Jo, tiden är tyvärr knapp! Vad tycker du om spelet? :)

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #6002 skrivet: 24 maj, 2018, 21:13:32 21:13 »
Frakking loooove it

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #6003 skrivet: 26 maj, 2018, 00:50:34 00:50 »

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #6004 skrivet: 27 maj, 2018, 17:13:26 17:13 »
Saknar the days när man kunde bingespela... Pratade med min bror om det häromdagen. Man gör ju aldrig det längre. Dels har man inte tid, dels kan man liksom inte riktigt komma in i den mindseten längre tycker jag. Åldern? Undantag finns ju förstås. Spelade Witcher 3: Blood and Wine i 14 timmar i sträck en dag häromveckan. Men väldigt sällan såna tillfällen kommer. Kan faktiskt sörja det lite. Finns inget bättre än att ha ett riktigt grymt spel hemma som väntar o som man längtar till att få komma hem att spela.

Utloggad Rubberchicken

• Skogsturk
  • Antal inlägg: 14168
  • 5192 inlägg på Superplay.se
    • Visa profil
« Svar #6005 skrivet: 27 maj, 2018, 22:03:07 22:03 »
Inte för att bingespelande var något jag höll på med riktigt men visst är det så med tid och andra fritidsprion, men samtidigt så blir just sådana spel där man faktiskt kan spela så länge ännu mer magiska då.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #6006 skrivet: 27 maj, 2018, 22:08:08 22:08 »
Saknar the days när man kunde bingespela... Pratade med min bror om det häromdagen. Man gör ju aldrig det längre. Dels har man inte tid, dels kan man liksom inte riktigt komma in i den mindseten längre tycker jag. Åldern? Undantag finns ju förstås. Spelade Witcher 3: Blood and Wine i 14 timmar i sträck en dag häromveckan. Men väldigt sällan såna tillfällen kommer. Kan faktiskt sörja det lite. Finns inget bättre än att ha ett riktigt grymt spel hemma som väntar o som man längtar till att få komma hem att spela.

Det är helt sjukt att du säger det för jag tänkte på precis samma sak häromdagen! Jag tycker det är svårt att hinna med och orka spela efter jobbet (brukar oftast tänka att det kräver snabba reflexer och att jag inte orkar), men sen känner jag att jag har svårt att fokusera på ett spel flera timmar i sträck även om det fortfarande händer. Nya God of War kunde jag spela längre än jag brukar kunna, men det är för att det var så sinnessjukt bra.

Framför allt sista partiet där är ju klockrent. Jag stängde precis av Overwatch efter att ha spelat några matcher med en polare och så kom jag att tänka på att jag började spela God of War 3 idag och att jag verkligen längtar tills jag kan spela någon timme imorgon efter jobbet. :D

Jag tror absolut åldern är en faktor också. Inte att vi är gamla, men att man kanske tänker lite annorlunda nu och prioriterar vår tid helt annorlunda jämfört med typ 10 år sedan.

Jag är helt uppslukad av GoW-serien nu och tänker nog skaffa Ascension sen också. Och skaffa PS3 samlingen med alla spelen.

Jag kommer nog aldrig sluta spela helt och ska nog försöka fokusera lite på att plöja igenom några till spel nu i sommar.

Abe: Ja, exakt! :)

EDIT: Måste lägga till att jag är så sjukt dålig på att spela igenom indiespel och dylikt som inte är AAA-spel. Någon annan som känner likadant? Motiveringen är väl den att man vill spela spel man "vet" är bra för att utnyttja sin tid på bästa sätt, men jag vet ju att det finns tonvis av bra indiespel som är minst lika bra som AAA-spel. Jävla paradox.
« Senast ändrad: 27 maj, 2018, 22:12:49 22:12 av Graveworm »

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
  • Antal inlägg: 5752
    • Visa profil
« Svar #6007 skrivet: 28 maj, 2018, 06:22:43 06:22 »
Hittar man rätt spel så är det inga problem att spela tills man är tvungen att göra vuxensaker. Mitt största problem är snarare att många spel är så stora och välfyllda att man helt enkelt inte hinner spela lika många spel för att skiten aldrig tar slut.

Gravis: Jag känner likadant. Några av mina favoritspel är indie, gärna skapade av en person, men man har ändå en tendens att köra på säkra kort. Det är lite därför jag också har en tendens att föredra att spela om spel för att då vet jag vad som väntar mig och jag behöver inte lära mig något nytt.
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad Stereo

• Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6903
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
« Svar #6008 skrivet: 28 maj, 2018, 14:08:45 14:08 »
Sedan jag skaffade Switch har jag spelat mer än på sjukt länge. Till och från jobbet, på rasten, emellanåt på TV:n. När man slötittar på något program. När tjejen vill se på hockey. Blir plötsligt massa stunder som inte fanns innan.

Utloggad Milu

• Visa profil
« Svar #6009 skrivet: 28 maj, 2018, 16:21:49 16:21 »
Jag håller med Niklas om att jag får svårare och svårare att fokusera i många timmar i sträck på nåt. Det gäller iofs inte bara spel, kan typ bara se ett eller max två avsnitt av en serie innan jag vill göra nåt annat, eller kan typ sitta o komma på mig själv med att längta lite efter att filmen jag tittar på ska ta slut så jag kan göra nåt annat, spelar knappt nån roll hur bra filmen är, med undantag för helt exceptionella filmer/serier/spel då.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #6010 skrivet: 28 maj, 2018, 16:59:37 16:59 »
Jag håller med Niklas om att jag får svårare och svårare att fokusera i många timmar i sträck på nåt. Det gäller iofs inte bara spel, kan typ bara se ett eller max två avsnitt av en serie innan jag vill göra nåt annat, eller kan typ sitta o komma på mig själv med att längta lite efter att filmen jag tittar på ska ta slut så jag kan göra nåt annat, spelar knappt nån roll hur bra filmen är, med undantag för helt exceptionella filmer/serier/spel då.

Igenkänningsfaktorn är skyhög på detta.

Utloggad Niggaz

• Text-Tv
  • Antal inlägg: 5752
    • Visa profil
« Svar #6011 skrivet: 29 maj, 2018, 07:01:32 07:01 »
Sedan jag skaffade Switch har jag spelat mer än på sjukt länge. Till och från jobbet, på rasten, emellanåt på TV:n. När man slötittar på något program. När tjejen vill se på hockey. Blir plötsligt massa stunder som inte fanns innan.

Det har jag nog också gjort. Nu gör det inget om tjejen vill lira på tv:n för då kan jag kila i väg med min Switch. :)
Signaturen visas längst ned i alla dina inlägg och dina privata meddelanden.
BBC-koder och smileys får användas (om du vill).

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #6012 skrivet: 26 jul, 2018, 21:54:13 21:54 »
Octopath Traveler. De få timmar man ens orkar spela något så blir det Octopath Traveler. Mycket bra!