Författare Ämne: Officiella "Hjälp Med Spelval"-tråden  (läst 24579 gånger)

Utloggad Albin

• Kungens farsa
  • Antal inlägg: 3816
    • Visa profil
    • Babels Torn
Officiella "Hjälp Med Spelval"-tråden
« skrivet: 23 nov, 2009, 14:13:51 14:13 »
Jag har inte spelat mycket senaste åren. Min bror kom hem från Kanada med PS3 i slutet av sommaren och ska köpa ett billigt spel till mig i julklapp. Jag har sorterat ut några stycken som jag är sugen på och nu ska ni hjälpa mig välja.

Mirrors Edge - Jag tycker att konceptet verkar intressant

Bioshock - Sägs ju vara hiskeligt bra, även om jag inte är världens största fan av fps

Lego Batman - Jag har spenderat över 50 timmar med Lego Star Wars vilket kanske säger lite om hur förtjust jag är i denna fantastiska idé. Dessutom co-op.

The Darkness - Övertyga mig om att detta är rätt val, jag är lite tveksam

Ja det lutar nog mest emot Bioshock just nu, men ge mig råd! Eventuellt andra tips också, men max 200 inkl frakt så det begränsar ju en del.

Utloggad Gäst

• Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
SV: Hjälp mig välja!
« Svar #1 skrivet: 23 nov, 2009, 14:22:48 14:22 »
Jag säger Mirror's Edge utan tvekan. Det är absolut unikt och väldigt belönande om man tränar lite. 99 kr (+ 29 kr frakt) för PS3-versionen på Webhallen är rena stölden. Det är i alla fall mitt val.

Utloggad Albin

• Kungens farsa
    • Visa profil
    • Babels Torn
« Svar #2 skrivet: 23 nov, 2009, 15:33:23 15:33 »
Oj det var onekligen billigt. Ca 130 spänn från VGplus annars. Ja, det slår mig ju nu att jag kan fullt möjligt önska mig spel av fler personer i julklapp, från personer som hellre köper från Sverige än utlandet då. Tack!

Utloggad Voxbrallan

• Spelsmakare extraordinär
  • Antal inlägg: 3097
  • Lv: 450
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 23 nov, 2009, 16:46:25 16:46 »
Mirror's Edge är skönt, unikt och nöter du alla time trials så håller det riktigt länge. Storymässigt är det svagt dock. För 99kr är det ett måste.

Bioshock är en riktigt stark upplevelse, och mysläskigt, pussligt utforskande. Kanske lite för långt, men jag vet inte vad det säger om livslängden egentligen.

The Darkness är också ett upplevelse-FPS. Mer straight-forward än Bioshock. Grymt iallafall, och svenskt (y)
...nästa inlägg blir bättre!

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
  • Antal inlägg: 4760
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 23 nov, 2009, 17:39:24 17:39 »
Bioshock= världens bästa FPS
The Darkness kommer tvåa.
They drank coffee and talked about the theory that whales were once sea creatures and they evolved into wolf-like creatures that ran on land, but they didn’t like it so they evolved back into sea creatures and eventually became huge fucking whales.

Utloggad Ziqo

• Inaktiv
  • Antal inlägg: 982
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 23 nov, 2009, 18:28:38 18:28 »
Bioshock.

Mirror's Edge är också riktigt grymt, men det är lite för kort...

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9589
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #6 skrivet: 23 nov, 2009, 19:21:40 19:21 »
Jag slänger min röst på Bioshock bara för att det är skitbra.

Utloggad Albin

• Kungens farsa
    • Visa profil
    • Babels Torn
« Svar #7 skrivet: 24 nov, 2009, 09:36:02 09:36 »
Det verkar ju luta rätt så mycket åt Bioshock, men exakt vad är det ni uppskattar med det? Hur är det och The Darkness om man jämför, i sin uppbyggnad. Jag menar då hur raka de är, variation etc. The Darkness tar emot en aning för jag vill egentligen läsa serien först, vilket jag inte kommer göra. Men ett bra spel är ju ett bra spel ändå. UT3 har inget co-opläge va?

Utloggad DarkaN

• L
  • Antal inlägg: 3665
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 24 nov, 2009, 11:45:00 11:45 »
Mirror's Edge eller bioshock.

Mirror's är ett sjukt underbart spel. vackert och så :)
Bioshock är bara almännt väldigt bra.

Tycker inte du ska skaffa Darkness. segt spel och man är alldeles för mycket i en tråkig jävla tunnelbanestation. Gameplay är väl OK men jag fann det inte särskilt underhållande. btw, tar för lång tid före man får någon skill värd att använda.

Utloggad Hartner_X

• Administratör
  • Antal inlägg: 5383
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 24 nov, 2009, 12:46:59 12:46 »
Undvik UT3 till PS3 har bara varit problem med servrarna sen senaste update som kom för ett år sen eller så.
"Building the future and keeping the past alive is one and a same thing"

Utloggad Albin

• Kungens farsa
    • Visa profil
    • Babels Torn
« Svar #10 skrivet: 24 nov, 2009, 13:04:18 13:04 »
crawller, då kommer jag nog undvika det. För det låter precis som något jag hakar upp mig på.

Hartner, jag förstår att de flesta ser UT som onlinespel, men jag spelar mer offline. Så det jag funderar på är huruvida man kan köra multiplayer offline, hot seat. Men det är väl inte jättemycket som talar för ett köp.

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 24 nov, 2009, 19:01:12 19:01 »
Crawller vet inte vad han snackar om :P
Om man menar segt som att man inte skjuter 99% av tiden man spelar så kanske han har rätt men då borde du inte spela Bioshock heller. Båda är lite anorlunda från resten av FPS scenen. Båda är semi-linjära , du utforskar så mycket du vill (vilket kan vara ganska lönsamt, och läskigt :P, i Bioshock.
Du behöver nog inte läsa Darkness serien över huvudtaget före, läste den lite efter och dom skilljer sig väldigt mycket från varandra, båda är dock bra.
Bioshocks plasmids är väldigt awsome, The Darkness krafter är också nice, färre och du kaske inte använder alla men det skapar ett ganska roligt och twistat gameplay. Båda är också ganska grisiga, om du gillar sånt :P
They drank coffee and talked about the theory that whales were once sea creatures and they evolved into wolf-like creatures that ran on land, but they didn’t like it so they evolved back into sea creatures and eventually became huge fucking whales.

Utloggad zj

• Kloakråtta
  • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 24 nov, 2009, 19:38:16 19:38 »
Måste nog säga Bioshock, oerhört fängslande story och vackert rakt igenom.
"Do you like fishsticks?"

emmaonfire

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 24 nov, 2009, 21:10:32 21:10 »
Jag måste nog säga Mirror's Edge. Helt underbart spel.

Utloggad Albin

• Kungens farsa
    • Visa profil
    • Babels Torn
« Svar #14 skrivet: 25 nov, 2009, 10:28:13 10:28 »
Jag håller då fast vid Bioshock som förstaprio och Mirror's Edge som andra. Salsane, det finns vissa delar av The Darkness som inte riktigt tilltalar mig, exempelvis det där med krafter, och då framför allt när du skriver att man kanske inte använder alla. Jag tycker inte om när spel är överflödiga. Nåväl, det kanske blir det någon gång än senare, men jag vet nu i alla fall vad som gäller för stunden. Tack för hjälpen!

Utloggad DarkaN

• L
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: 25 nov, 2009, 10:50:40 10:50 »
I Darkness är det väl ändå i princip inget free-roaming? jag minns inget sånt. Något annat dumt är också att man inte kan springa. (Eller har jag missat springknappen? =P )

Utloggad Voxbrallan

• Spelsmakare extraordinär
  • Antal inlägg: 3097
  • Lv: 450
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 25 nov, 2009, 10:54:22 10:54 »
I Darkness är det väl ändå i princip inget free-roaming?
Nä, därför undrar jag vad tusan du gör i tunnelbanan som tar så mycket tid :P

Sen använder man ju faktiskt alla krafterna någongång i The Darkness, till skillnad från Bioshock där man endast kan ha ett par åt gången. Kul att skräddarsy, men vissa använder man helt enkelt aldrig.
...nästa inlägg blir bättre!

Utloggad DarkaN

• L
  • rawr
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 25 nov, 2009, 10:59:05 10:59 »
Man kommer ju tillbaka dit hela tiden efter uppdrag. Sen ska man leta upp killen man ska snacka med osv.

Utloggad Gäst

• Rookie
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 25 nov, 2009, 14:26:41 14:26 »
Jag har faktiskt varit nyfiken på The Darkness. Verkar vara så härlig atmosfär, vilket för mig gör en hel del i ett spel.

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 25 nov, 2009, 15:19:39 15:19 »
Det var nog långt fler plasmids jag inte använde i Bioshock än krafter jag inte använde så ofta i Darkness, men det beror ju iochförsig på hurdan spelstil man har.
@Thomas, atmosfären är tjock som potatismos :P

Utloggad oddy

• Antal inlägg: 3854
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 25 nov, 2009, 17:01:49 17:01 »
Jag har faktiskt varit nyfiken på The Darkness. Verkar vara så härlig atmosfär, vilket för mig gör en hel del i ett spel.

Hmm har för mig att du spelat Hotel Dusk. Men tippsar om det ändå ifall jag minns fel. Atmsofärdjupare spel än Hotel Dusk är ju svårt att finna.

Utloggad Gäst

• Rookie
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 25 nov, 2009, 17:07:33 17:07 »
Kan inte minnas att jag har spelat Hotel Dusk, men har som sagt hört bra saker om det.

OhNoMelon

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 01 dec, 2009, 19:41:43 19:41 »
Nu vet jag inte hur aktuellt det här är längre men jag tycker:

Mirror's för ett ljust, galet vackert spel med tunn story.
Bioshock för ett mörkt, pussligt FPS i galet snygga (men otroligt mörka och kusliga) miljöer.
Lego Batman (som jag anser är bättre än LSW) för co-op och gullig legohumor.
The Darkness för ett stämningsfullt, lite speciellt spel i en udda värld. Det här spelet var jag länge fundersam på men slog till när det kostade 9 spänn. Mer än så är det helt klart värt och jag diggade det verkligen. Drogs helt in i atmosfären helt enkelt.

Utloggad BattlefieldBc

• Antal inlägg: 45
  • Zzzzzz......
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 01 dec, 2009, 22:06:58 22:06 »
Ne nu gör vi detta fort och bra ta Battlefield bad company till ps3 från Webhallen.com

Utloggad Stereo

• Kelet
  • Deculture
  • Antal inlägg: 6903
  • 4703 + 479 inlägg på superplay.se
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 01 dec, 2009, 22:18:23 22:18 »
MIRROR'S EDGE VADFAN!