Författare Ämne: Forza Motorsport  (läst 35690 gånger)

Utloggad Floke

• Antal inlägg: 453
    • Visa profil
Forza Motorsport
« skrivet: 24 nov, 2009, 10:37:41 10:37 »
Intresset verkar ganska svagt men jag startar en tråd och ser vad som händer. Köpte det häromdagen och det är helt underbart! Har fastnat för photomode, riktigt kul! Delar med mig av mina första alster.

« Senast ändrad: 28 apr, 2011, 19:42:21 19:42 av Floke »

En dag ska vi alla dö. Alla andra dagar ska vi det inte.

Utloggad iZni

• Veteran
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3368
  • 3745 inlägg SP.se
    • Visa profil
    • The iZni blogg
SV: Forza Motorsport III
« Svar #1 skrivet: 24 nov, 2009, 11:22:01 11:22 »
Riktigt grym sista bilen!

If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?

Utloggad Floke

• Visa profil
SV: Forza Motorsport 3
« Svar #2 skrivet: 26 nov, 2009, 12:12:13 12:12 »
Hehe.. här kommer några till... Jäklar vad beroendeframkallande det är att mixtra med photomode.. Är man bilnörd så är man..

« Senast ändrad: 26 nov, 2009, 12:14:18 12:14 av Floke »

Utloggad Gäst

• Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 26 nov, 2009, 12:14:06 12:14 »
Övningskör. :D

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #4 skrivet: 26 nov, 2009, 12:19:38 12:19 »
:) Tänkte göra en bild där övningskör-bilen låg på taket eller körde åt fel hål, men jag va för trött.. Men damn vad detta spel är galet bra! Laddningstider from hell men annars helt underbart.
« Senast ändrad: 26 nov, 2009, 12:22:08 12:22 av Floke »

Utloggad TehShien

• Antal inlägg: 310
  • Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #5 skrivet: 26 nov, 2009, 12:51:07 12:51 »
Jag tycker det verkar rätt kul. Har inte kört så mycket, bara demot och sen på någon av de riktiga race-banorna hos en polare som har spelet. Det sistnämnda var lite svårt dock, kanske för att jag valde bilar som var aningen svårhanterade :s

Rätt sugen på att skaffa dock...stor chans att det dyker upp på önslelistan om inte annat  :D
CHECKPOINT!

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #6 skrivet: 26 nov, 2009, 20:05:05 20:05 »
Det är riktigt kul att köra med lite äldre, toktrimmade bilar som på några av de underbara banor som inte är rena racebanor. Fast att ratta runt en nästan 1000hp Viper på en slingrig liten kullerstensväg på Italienska kusten, var ganska kul också.. :) De två palmbilderna samt den inne i bron härovan, är från det racet. Jag "sitter" i den lilla Vipern bredvid den röda gigantiska pick-upen. Min stackars bil såg ut som en knöglig skokartong vid målgången.

Det går att spendera timmar bara att bläddra i den nya storefronten. Jag som inte är någon vidare talang på att måla bilarna uppskattar att man kan ladda ner egentillverkade bilder som man kan sätta som man vill på sina bilar. Det första jag såg var en Bender från Futurama som gavs bort gratis. Vissa är helt sjukt duktiga på att göra bilder, typ Wolverine, IronMan och sånt medans en annan på sin höjd kan göra stripes på Fårrden. :)

emmaonfire

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 30 nov, 2009, 21:49:39 21:49 »
Då vet jag vad jag ska köpa till min pappa i julklapp då, ifall budgeten tillåter :)

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #8 skrivet: 30 nov, 2009, 22:53:21 22:53 »
Hehe! Då blir han nog glad! Min dotter gillar att köra runt i "sin" bil. Jag laddade ner lite HelloKitty, MimmiPigg och MyLittlePony-dekaler som jag hjälpte henne att klistra på en lila bil. Hon är 3.5 år gammal så det snurrar mest runt när hon kör men vi brukar hjälpas åt.

emmaonfire

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 01 dec, 2009, 14:25:25 14:25 »
Men gud va gulligt, jag smälter!
Haha ja han lär bli glad :)

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #10 skrivet: 14 dec, 2009, 17:50:21 17:50 »
Jag fortsätter envist och ensamt min Forza3 show... :)

Mina två nya "gamla goding-darlings":

Alfa Romeo GTA

BMW 3.0 CSL

Utloggad PiktorPucci

• Antal inlägg: 5535
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 15 dec, 2009, 21:15:38 21:15 »
Blir sugen på det efter att ha sett tv-reklamen, men sen kommer jag ihåg att jag suger på bilspel^^. Trots det äger jag Gran Turismo 1-4...

Stör mig på vissa av bilderna, där i princip allt är i fokus. Ser så overkligt ut. Den allra första bilden är helt underbar däremot :)

Hur är det med GT5, får man ratta bilar som Lamborghini där också eller är det bara Forza man får det i?

Utloggad Gäst

• Rookie
  • Antal inlägg: 8706
  • +6183
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 15 dec, 2009, 22:29:57 22:29 »
Du får la köra Ferarri, Lamboghini osv. i GT5 också.

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #13 skrivet: 16 dec, 2009, 12:05:08 12:05 »
Lambo gör väl sin GT-debut i 5:an? Ferrari fanns väl i GT-P? Fokusen kan man ändra som man vill i photomode. Vissa inställningar gör så att bilarna ser ut som små leksaker. När man spelar är omgivningarna riktigt snygga. Speciellt på de lite längre banorna. Vissa texturer ser lite blä ut om man står still och granskar, men när allt blåser förbi och man kämpar med bakvagnen så ser allt mer än ok ut. Lite skumma inställningar på ljuset och kontraster dock. Fick ställa om TVn anorlunda än vad som är optimalt för andra spel för att minimera jaggies och få fram mer nyanser i färgerna. Upplever relativt stor skillnad på hur spelet ser ut beroende på hur TVn är inställd. Det borde finnas någon slags inställning i spelet, likt i photomode, men de hade väl annat att göra antar jag. Gå in på http://forums.forzamotorsport.net/forums/125/ShowForum.aspx där folk visar upp sina målningar och fotografier. Vissa är helt sinnessjukt bra!

Tror nog inte att du behöver vara orolig för att du suger... Min dotter på 3.5 rattar runt behjälpligt med alla hjälpmedel påslagna.. Tror nog att spel som Forza3 och GT5 är bra träning för att bli bättre på mer realistiska bilspel. Finns ett hjälpmedel som visar den perfekta kurvtagningen och som visar när man bör gasa och bromsa. Riktigt lärorikt om man vill få snabba tider.
Själv kör jag mest på bredden... Roligare men tiderna blir inte mycket att skryta med. Kul att kunna se sina drift-poäng också. Det går att ha dem framme, likt PGR som de snott systemet från. Men även om det är "avstängt" så kan man ändå kolla senare, tex på reprisen eftersom systemet hela tiden är igång bakom stängda dörrar.

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #14 skrivet: 17 dec, 2009, 17:15:34 17:15 »
Rock on! (Eddie och loggan är köpta på storefront)

Lite experimenterande med inställninar.. mer anorlunda än snyggt..

Detta lilla monster spinner från stillastående på 6ans växel. Toktrimmad v8 med värstingkompressor i en 68:ans Alfa på 900kg. Den är helt okörbar så jag fick låsa in honom i sin bur igen:

Min 3.0 CSL

Utloggad Salsane

• I answer to Doc
  • Antal inlägg: 4758
    • Visa profil
« Svar #15 skrivet: 17 dec, 2009, 18:35:55 18:35 »
Jäklar vad sugen jag blir ppå det här spelet efter all plåtporr.
Det ska komma till PS3 va?
They drank coffee and talked about the theory that whales were once sea creatures and they evolved into wolf-like creatures that ran on land, but they didn’t like it so they evolved back into sea creatures and eventually became huge fucking whales.

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #16 skrivet: 17 dec, 2009, 20:00:11 20:00 »
Oja! Självklart! I alla fall enligt Gamestop, USA:

http://kotaku.com/5343686/gamestop-brings-forza-3-to-ps3/gallery/

:D Nån fuckade upp rejält over there inför släppet av Forza3. Forza 3 är gjort av Turn10, som ägs av Microsoft... Att Microsoft släpper ett spel till Sony Playstation är lika troligt som att nästa Saab 9-5 släpps av Volvo.

Men äger du en PS3 och ingen 360 så kommer ju GT5 i vår, förmodligen.. Grafiskt så verkar det bli något i hästväg. Polygonmässigt ligger de nog lika men GT verkar ha en ljussättning som är helt makalös. Där kan du ju även köra rally. Synd att man inte kan modda sina åk like mycket dock. Föredrar att ha färre (om nu 400+ och mer påväg, är få..) bilar som går att totalt ändra karraktär på (framhjulsdrift byts till 4wd eller RWD samt byta motorer) och måla enligt egna önskemål framför de ca 1000 bilar GT5 kommer ha. Men rykten går att det skall bli möjligt med bodykits och målningar i GT5 också. Skulle lätt skaffa båda om jag även ägde en PS3 vilket som.

Utloggad PiktorPucci

• Antal inlägg: 5535
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 17 dec, 2009, 23:17:37 23:17 »
Blir nog GT5 ändå när man väl skaffat ps3 xD

Najs också att man kommer kunna ratta lite italienare, har man inte kunnat i de tidigare (1-4, är de enda jag har) förutom typ Alfa Romeo -_-
Som att Tyskland bara skulle sälja VW, istället för att man får köra en porsche...

Utloggad TehShien

• Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #18 skrivet: 24 dec, 2009, 23:26:04 23:26 »
Hehu, nu är även jag med i Forza 3-gänget (:
En liten fråga, hur för man över bilderna man tar i spelet till datorn? Tror jag kom på det...(men jag ogillar att behöva ladda upp alla bilder till storefronten)

« Senast ändrad: 25 dec, 2009, 16:09:00 16:09 av TehShien »
CHECKPOINT!

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #19 skrivet: 25 dec, 2009, 11:05:12 11:05 »
Välkomen till vårt lilla gäng! Du dubblade ju antalet medlemar! :) Visst suger det att behöva gå genom storfront för att få tag på sina bilder??? De blir ju dessutom kompressade till skräpkvalité... Helt obegripligt att man inte kan lägga över bilder till USB direkt från boxen...eller ens direkt in på HDDn så man kan ha bilderna som bakgrund i boxen. Men annars är ju photomode riktigt kul!
Har precis börjat testa att göra lite dekaler. Gjorde precis klart en Bamse... Man får lite respekt för de som är sjukt duktiga när man inser hur svårt det var med bara en liten blå och brun björn...

Testat online ännu?

Utloggad Jonas512

• The One and Only
  • Antal inlägg: 602
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 25 dec, 2009, 11:59:46 11:59 »
Jag har kört rätt så mycket Forza 3 de senaste 3-4 veckorna, men jag har fokuserat på racingen. Uppe på lvl 47 och fyra avklarade säsonger. Men det är inte alltid så lätt att kontrollera bilarna utan ABS och antispinn med bara en handkontroll..
"I'm afraid I just blue myself" - Tobias Fünke, analrapist

Utloggad TehShien

• Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #21 skrivet: 25 dec, 2009, 16:14:10 16:14 »
Visst suger det att behöva gå genom storfront för att få tag på sina bilder??? De blir ju dessutom kompressade till skräpkvalité... Helt obegripligt att man inte kan lägga över bilder till USB direkt från boxen...eller ens direkt in på HDDn så man kan ha bilderna som bakgrund i boxen. Men annars är ju photomode riktigt kul!

Ja, trodde man kunde göra som i Gran Turismo 4 :p Bara stoppa usb-minne i konsolen och flytta över.

Citera
Testat online ännu?

Nej, inte än. Har bara silvermedlemskap för tillfället (guld tog just slut igen) men jag tror jag kommer åt Forzas onlinefunktioner ändå för stunden, de verkar ha nån form av drive här efter jul, så jag borde definitivt prova det. Jag är bara lite skakis för de andra, duktigare spelarna :s Jag klantar mig fortfarande för mycket i single player...

Suzuka såg inte alls ut som jag mindes det från Gran Turismo 4 :s Men kul var det.
« Senast ändrad: 25 dec, 2009, 16:17:33 16:17 av TehShien »
CHECKPOINT!

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #22 skrivet: 25 dec, 2009, 18:32:34 18:32 »
Om jag inte är helt ute å cyklar så är Forza3 "gratis" online mellan 24-28 dec, även multiplayer. Om du bara vill testa att köra lite så finns det under "Playground" lite mer lekfulla varianter, Tag och Virus. Tag går ut på att bli "it" dvs köra på den som är "it" sedan försöka hålla sig undan och vara it så länge som möjligt. I virus så börjar en som "it" och alla som blir påkörda blir även de. Sist kvar vinner. Faktiskt barnsligt kul och man behöver inte oroa sig för att man kör som en idiot.. Har försökt lite mer seriösa tävlingar men det verkar som att antingen möter man folk som inte gör något annat än att milimeteranpassa sina bilar och man har ingen chans, eller så möter man en komplett idiot som bara försöker förstöra för alla.. Så synd att det inte finns custom-lobbies längre. Saknar "Last man/car standing" :) Speciellt nu när det finns RangeRovers.. Inte ens Cat&Mouse finns ju att välja på om man inte kör via friends. (Två lag, en i varje lag är mouse med liten klen, kvick bil, resten cats med snabba superbilar. Går bara att vinna om musen kommer i mål så det enda katterna gör är att försöka krascha motståndarnas mus. Skitkul! :))

Utloggad TehShien

• Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #23 skrivet: 25 dec, 2009, 19:10:58 19:10 »
Om jag inte är helt ute å cyklar så är Forza3 "gratis" online mellan 24-28 dec, även multiplayer.
Det stämde tydligen så jag kunde pröva lite multiplayer~
Det..hm...gick inte så bra? xD Min stackars Lambo klarade raksträckorna men inte kurvorna så bra och när folk envisas med att köra med Buggati Veyron på Nüburgring, då är det inte lätt : > (framför allt inte på min dumma tjock-tv)
Drifttävlingarna går betydligt bättre då min trimmade lilla Stratos gör ett underbart jobb <3
CHECKPOINT!

Dynamite

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 26 dec, 2009, 10:27:07 10:27 »
Är banorna mer varierade än i tvåan?