Författare Ämne: Forza Motorsport  (läst 35677 gånger)

Utloggad Floke

• Antal inlägg: 453
    • Visa profil
SV: Forza Motorsport 3
« Svar #25 skrivet: 26 dec, 2009, 11:28:03 11:28 »
Det finns 134 olika varianter på 21 olika omgivningar vilket är ganska många fler än i 2:an. När man kör den nya "kalenderkariären" så upplever jag att vissa banor återkommer lite väl ofta, men allt ändras ju beroende på vilka bilar man använder, och vilka av de tre alternativ (testa nya banor, använd nuvarande bil eller testa ny bil) som man väljer.

De nya banorna är helt underbara! Amalfi Coast, smal slingrig kullerstensväg genom en stad på Italienska kusten. Fujimi Kaido, återkommer omgjord från Forza1, slingerland! Montserrat, slingrig bergsväg i Spanien. Benchmark, lite lekplatsvariant med hangarer som man kan köra igenom. Nurnburgring har fått tillbaka p2p-varianter.

Jag var ganska besviken på utbudet i 2:an, som bara var rena tävlingsbanor. Saknade p2p från 1:an och lite mer "vanliga" vägar, men jag känner inte att det finns något att klaga på i 3:an när det gäller banor. Det enda jag hade velat se mer av, är banor där alla "bommar" är öppna, så man kan drifta runt lite som man vill. Att hela omgivningen med samtiliga varianter, är helt öppet som en enda stor lekpark. Vore svinkul i multiplayer!

En dag ska vi alla dö. Alla andra dagar ska vi det inte.

Utloggad TehShien

• Antal inlägg: 310
  • Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #26 skrivet: 26 dec, 2009, 13:47:13 13:47 »
Jag är bara besviken över att det inte verkar finnas någon mörkerkörning eller olika vädereffekter, är säker på att det skulle sett grymt ut.

Här kommer fler bilder:

« Senast ändrad: 27 dec, 2009, 17:57:40 17:57 av TehShien »
CHECKPOINT!

emmaonfire

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 31 dec, 2009, 18:34:02 18:34 »
Jag provspelade det idag på Siba. Dock bara en demo, såklart. Tycker det verkar rätt bra, och jag spelar nästan aldrig bilspel :P

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #28 skrivet: 12 jan, 2010, 17:29:59 17:29 »
Har fastnat i att köra Tag-Virus, online. Helt galet kul! Här är min lilla Tag-moddade Alfa. (Är lite småstolt över min lilla Bamse-vinyl :) )

Utloggad TehShien

• Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #29 skrivet: 12 jan, 2010, 23:48:00 23:48 »
Den var riktigt hård :D Kudos för Bamse-vinylen också. Själv tycker jag det är svårt att göra något vettigt i vinylväg :s
Men alla tag-lekar är roliga, fast jag föredrar den med en "IT" och man ska krocka. Blir så hysteriskt och kaotiskt (:
CHECKPOINT!

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #30 skrivet: 13 jan, 2010, 09:26:06 09:26 »
Tunesetup för Alfan finns i min storefront för ynkliga 1000creds.. :) Den är galet kul att köra. Toppar bara runt 250 men den skjuts iväg som från en kanon och känns som en gocart. 4wd, men går att fuskdrifta ganska lätt med hjälp av handbromsen. Känns som att köra en rallybil! :) Svårfångad som attans i tag. Sök på Bamse vid vinyler så hittar du till min lilla (och ganska tomma) hörna.

Utloggad iZni

• Veteran
  • Deculture
  • Antal inlägg: 3368
  • 3745 inlägg SP.se
    • Visa profil
    • The iZni blogg
« Svar #31 skrivet: 13 jan, 2010, 16:26:40 16:26 »
Man blir alltid så sugen på Forza 3 när man kliver in i den här tråden :P

If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #32 skrivet: 13 jan, 2010, 16:58:05 16:58 »
Men fan... Har ju helt glömt bort att göra SPLAY-loggan från denna sida! Pixlar är ju ganska lätt att måla med. Lägger upp den gratis så alla Forzafans härifrån kan ladda ner om ni inte orkar göra egen. :)

Utloggad TehShien

• Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #33 skrivet: 13 jan, 2010, 19:16:17 19:16 »
Men fan... Har ju helt glömt bort att göra SPLAY-loggan från denna sida! Pixlar är ju ganska lätt att måla med. Lägger upp den gratis så alla Forzafans härifrån kan ladda ner om ni inte orkar göra egen. :)

Om du gör en bra sån lovar jag att sätta den på nån av mina bilar (:
CHECKPOINT!

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #34 skrivet: 13 jan, 2010, 21:46:24 21:46 »
Sådär.. Ett försök. Sök på SPLAY så borde du hitta den. :) Gör kanske om den lite mer exakt senare.

Utloggad PiktorPucci

• Antal inlägg: 5535
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 14 jan, 2010, 00:09:14 00:09 »
*Dräggel*!

En SPLAY-Reventon :D

Utloggad TehShien

• Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #36 skrivet: 14 jan, 2010, 12:58:04 12:58 »
Loggan blev ju bra :D
Var bara tvungen att sätta den på min Tag-bil (...fast jag tror att din Alfa drar i starten)...

Edit: A NEW CHALLENGER HAS ARRIVED!!

« Senast ändrad: 15 jan, 2010, 13:30:30 13:30 av TehShien »
CHECKPOINT!

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #37 skrivet: 14 jan, 2010, 22:26:45 22:26 »
Den ser ju grym ut! :) Svart och vit är cleant snyggt! Nu vet jag vad jag skall kika efter i backspegeln.. :P Vilken tid är du ute på banan mest? Brukar mest hamna bland britter och halvdryga jänkare. Sitter i sackosäcken mest efter 21:00.

Jag lägger upp en till logga idag, men det är ingen större skillnad. Lite mörkare övergång samt har lagt till den smala ljusa "ramen"

Utloggad TehShien

• Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #38 skrivet: 15 jan, 2010, 00:56:27 00:56 »
Den ser ju grym ut! :) Svart och vit är cleant snyggt! Nu vet jag vad jag skall kika efter i backspegeln.. :P Vilken tid är du ute på banan mest? Brukar mest hamna bland britter och halvdryga jänkare. Sitter i sackosäcken mest efter 21:00.

Det beror lite på, eftersom jag kör Forza när jag känner för det mest :p Och det kan ju bli lite när som helst. (Britter är -oftast- alltid kul men de flesta av jänkarna kan jag klara mig utan D: )
« Senast ändrad: 15 jan, 2010, 13:31:44 13:31 av TehShien »
CHECKPOINT!

Utloggad greger

• Moderator
  • Antal inlägg: 5793
    • Visa profil
    • deviantART
« Svar #39 skrivet: 15 jan, 2010, 21:51:17 21:51 »
Haha grymt! :)

OhNoMelon

• Gäst
« Svar #40 skrivet: 16 jan, 2010, 15:39:51 15:39 »
Johans bidrag:

Han hälsar också att ni gärna får köpa hans Space Invader :3

Utloggad TehShien

• Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #41 skrivet: 16 jan, 2010, 23:49:40 23:49 »
Ååh, den var ju ännu fetare :D Fin fint!
CHECKPOINT!

Utloggad oddy

• Antal inlägg: 3852
    • Visa profil
« Svar #42 skrivet: 16 jan, 2010, 23:54:21 23:54 »
Fan vad sugen ni gör mig på Forza då. Framförallt grafiken.

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #43 skrivet: 17 jan, 2010, 10:46:15 10:46 »
Körkänslan är ju lite svår att framhäva med bilder.. :) men den är helt underbar. Även fast grafiken är riktigt bra, så kommer den i andra hand jämfört med hur "rätt" det känns att köra.

Johans SAAB är ju nice! Måste skaffa "Space Invader" vinylen! :D Är ju så gammal att jag faktiskt minns att jag spelade det på en camping när jag var liten...

Dags att göra en "Save SAAB" vinyl kanske... :´(

OhNoMelon

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 17 jan, 2010, 13:10:31 13:10 »
Han blir jätteglad om folk vill ha hans invader :D Han tackar för berömmet också och hälsar att era bilar också är snygga :)

Jag måste göra om mina Digimonbilar från tvåan snarast...

« Senast ändrad: 17 jan, 2010, 13:12:54 13:12 av OhNoMelon »

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9549
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #45 skrivet: 18 jan, 2010, 00:31:55 00:31 »
Ärligt talat tyckte jag Forza 3-demot sög första gången jag spelade det, men efter ett par race började jag inse vilken helt otrolig körkänsla spelet ändå förmedlar. Det gick från superkasst till skitcoolt på ungefär en halvtimme. Kanske t.o.m blir ett köp när det är billigare. :)

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #46 skrivet: 18 jan, 2010, 09:20:12 09:20 »
Fick samma intryck av demot. Blev så besviken på alla jaggies och att det, trots att det hävdades motsatsen av Forzas community manager, byttes polygonmodell till en med lägre antal, när racet väl startade. Men ju mer jag körde, ju snyggare blev det.. Och efter att ha ställt om TV-inställningarna blev det ännu bättre. Körkänslan smög sig på en efter några varv, sedan var man fast!
Ingen här som är "faderdator"? Mötte honom online igår och han körde en SAAB med texten "Save SAAB" längst sidan. Kul sammanträffande med tanke på mitt senaste inlägg.

Utloggad Graveworm

• Britt-Marie
  • Antal inlägg: 9549
    • Visa profil
    • Bloggen
« Svar #47 skrivet: 18 jan, 2010, 09:43:54 09:43 »
Fick samma intryck av demot. Blev så besviken på alla jaggies och att det, trots att det hävdades motsatsen av Forzas community manager, byttes polygonmodell till en med lägre antal, när racet väl startade. Men ju mer jag körde, ju snyggare blev det.. Och efter att ha ställt om TV-inställningarna blev det ännu bättre. Körkänslan smög sig på en efter några varv, sedan var man fast!
Ingen här som är "faderdator"? Mötte honom online igår och han körde en SAAB med texten "Save SAAB" längst sidan. Kul sammanträffande med tanke på mitt senaste inlägg.
Jag kan se mig själv spela detta i framtiden, och dessutom ha kul samtidigt. Att man samtidigt kan jaga achievements gör inte det hela sämre direkt, men jag är verkligen inte en äkta "achievementhora" ännu (kommer nog aldrig riktigt bli en heller, förhoppningsvis). När jag valde att se inifrån bilen fick man ju en helt annan känsla också, man tänkte mer realistiskt på vart däcken går och hur långt ut andra sidan av bilen sticker ut osv. Kanske lite svag förklaring på det hela, men som sagt var det en riktigt grym körkänsla. Har själv inget körkort, men har övningskört några gånger och det var nog det som fick mig att tänka på alla smådetaljer.

Utloggad Floke

• Visa profil
« Svar #48 skrivet: 24 jan, 2010, 10:50:32 10:50 »
Ni som gillar "innifrån"-vyn eller inte gillar den pga att man sitter med näsan på ratten och knappt ser backspegeln.. ni vet väl att det går att ändra vyn så man ser mer av inredningen? Kanske inte lika effektiv vy men det ser coolare ut.

Utloggad TehShien

• Björnvarning
    • Visa profil
    • Flying-Full-Force
« Svar #49 skrivet: 24 jan, 2010, 21:57:34 21:57 »
Ni som gillar "innifrån"-vyn eller inte gillar den pga att man sitter med näsan på ratten och knappt ser backspegeln.. ni vet väl att det går att ändra vyn så man ser mer av inredningen? Kanske inte lika effektiv vy men det ser coolare ut.

Har för mig att jag läste någonstans att man kunde fixa med inställningarna för flera skärmar och på så sätt få spelet att visa mer av förarvyn.

(Har aldrig prövat att fixa med förarvyn, brukar bara använda den ibland då jag inte tycker jag har så bra koll - ser knappt bakspegeln och sidospeglarna ska vi inte tala om)
CHECKPOINT!